Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilointi naiselle vai miehelle?

Vierailija
26.06.2012 |

Lapset on tehty ja kierukka alkaa olla vaihtamisen tarpeessa. Olen alkanut miettiä mahdollisuutta sterilointiin. Millaisia kokemuksia teillä on? Onko mahdollisesti jonkun miehelle tehty vasektomia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähete on vetämässä, arviolta puolenvuoden jono.

Keskustelimme asioista ensin perusteellisesti kotona ja sitten kävimme yhdessä vielä perheneuvolassa. Kun me molemmat olemme varmoja ettemme mahdollisen avioeron tai puolison kuoleman jälkeenkään halua enää lapsia, toimenpide päätettiin tehdä miehelle. Kriteerit meillä täyttyvät, lapsia on kolme ja miehellä ikää yli 35v.

Eikö tuossa kysytty vaihtoehtoa, että entä jos kaikki kolme lasta kuolisivat? Ettekö silloin haluaisi lisää lapsia?

Alasammutussa malesialaiskoneessa kuoli kolme saman perheen lasta, vanhempien kaikki lapset.

Vierailija
22/28 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille jolle asia on tärkeämpi ja joka on varmempi siitä ettei halua missään tilanteessa lapsia. Jos molemmat ovat yhtä varmoja, sitten toimenpide on helpompi tehdä miehelle. Mutta ei se klipsitys naisellekaan mikään iso juttu ole, päiväkirurginen tähystysleikkaus. Toki anestesiassa tehdään ja toimenpiteeseen sisältyy normaalit leikkauksen infektio- ym. riskit. Vatsaan tulee kaksi pientä arpea joista toisen saa piilotettua aika hyvin napaan ellei vatsa ole ennestään todella litteä. Klipsit myös alkavat "toimia" heti, seuraavien kuukautisten jälkeen ei tarvitse enää lisäehkäisyä.

Minulle tehtiin tuo toimenpide, ihan suotta olin etukäteen huolissaan. Lähetteen hankin tutulta yksityiseltä gyneltä, hoitui jotakuinkin ilmoitusasiana. Sanottiin että jonossa kestää, mutta loppujen lopuksi jonotin vain 3 kk (HUS-alue). Harmittaa lähinnä että en mennyt aikaisemmin. Seksihalut nousivat ja kuukautiskierto tasaantui nopeasti kun ehkäisyrengas jäi pois. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä minulle tehtiin vasektomia yksityisellä muutama vuosi sitten. Ei se nyt niin kivuton kokemus ollut, mitä annetaan ymmärtää. Toimenpide paikallispuudutuksessa ja siitä könkkäsin taksille. Pari päivää saikkua ja sitten jo lähti paranemaan. Parin viikon jälkeen yhtäkkiä kolmas viikko oli kaikkein kamalin. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin ja nyt en ole edes varma missä arpi on. Monasti koko operation unohtaa, eli ei ole vaikuttanut haluihin tai toimintaan millään lailla.

Vierailija
24/28 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies aikoo käydä vasektomiassa kun täyttää 30. Olen itsekin miettinyt että pitäisikö ottaa tuo essure (täytän kahden vuoden päästä 30, mies kolmen). Me kummatkaan ei haluta lapsia.

Vierailija
25/28 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oli ronkittu jo ihan riittävästi raskauksien ja synnytysten vuoksi, joten mies tarjoutui menemään vasektomiaan. Kiitin ja kumarsin.

Vierailija
26/28 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minulle tehtiin vasektomia yksityisellä muutama vuosi sitten. Ei se nyt niin kivuton kokemus ollut, mitä annetaan ymmärtää. Toimenpide paikallispuudutuksessa ja siitä könkkäsin taksille. Pari päivää saikkua ja sitten jo lähti paranemaan. Parin viikon jälkeen yhtäkkiä kolmas viikko oli kaikkein kamalin. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin ja nyt en ole edes varma missä arpi on. Monasti koko operation unohtaa, eli ei ole vaikuttanut haluihin tai toimintaan millään lailla.

Vasektomia on kuitenkin kivuttomampi mitä naisen sterilisaatio.

Vierailija
27/28 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli itsestäänselvyys, että tehdään miehelle. Minä olin ollut siihen saakka päävastuussa ehkäisystä ja kärsin ihan kamalista sivuvaikutuksista. Olemme kumpikin varmoja lapsettomuudesta, joten miksi ei. En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että mies voisi haluta jonkun muun kanssa vielä lisää lapsia, miksi ihmeessä nainen ei muka muuttaisi mieltään samalla logiikalla?

Operaationa vasektomia oli ilmeisesti kivuttomampi kuin mitä kierukka oli minulle. Operaatiossa kuulenna nipisti pari kertaa ja toipumiseen meni alta viikko ja jokunen burana, seksiä oli jo viikko nipsaisusta. Olisi ollut aivan sulaa hulluutta ruveta sörkkimään minun sisuskalujani tuon rinnalla.

Vierailija
28/28 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta naiselle suosittelen Essurea, joka ei vaadi nukutusta ja varmuudeltaan lähellä miehen vasektomiaa. Itselleni teetin Essuren pari vuotta sitten.

https://yle.fi/uutiset/3-9780262

Satojen naisten sterilisaatiot menneet pieleen Suomessa – vaeltamaan lähteneitä implantteja löydetty muualta elimistöstä

Suuri osa naisten steriloinneista on tehty Suomessa viime vuosina Essure-implanteilla. Nyt implantit on asetettu myyntikieltoon koko EU:n alueella.

(Naisten sterilisaatio 17.8.2017)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän