Poikien ratsastusharrastus, mielipiteitä?
Ihan näin yleisesti haluaisin tietää mielipiteitä ja kokemuksia poikien ratsastuksen harrastamisesta. Omani oli juuri tänään ekaa kertaa ratsastamassa ja tykkäsi kovasti, haluaa siis mennä uudestaan. Itseäni ei asia haittaa, hyvä harrastushan se on jos siitä innostuu. Mutta, onko teillä av'laisilla jotain kokemusta / komenttia asiasta?
Kommentit (34)
ja hänestä tulee hyvä. Kuten monesta muustakin miesratsastajasta!
on hieno laji, olen itsekin ratsastanut nuorempana vuosia. valitettava fakta kuitenkin on, että suomalaisessa kulttuurissa automaattisesti oletetaan, että jos mies ratsastaa, hän on homo tai vähintään "pelaa molemmissa sarjoissa". eli varaudu siihen, että vittuilua tulee ja rankasti.
Mun työkavereissa on useampi mies, jotka ovat ruvenneet ratsastamaan aikuisina. Ja suurimmalla osalla ei ole edes sitä ratsastavaa vaimoa, vaikka kyllä osa on saanut vaimolta kipinän. Työpaikalla on oma ratsastuskerho, ja toiminta on aktiivista. Ja ihan umpiheteroita ovat. Kuulemma miehiä on nykyään jo aika paljon talleilla, euivät suinkaan ole ainuita.
Suomi on vaan tällainen takapajula et sitä ei oikeen tajuta.
Nykyään talleilla on enemmän miehiä. Talleilla myös suhtaudutaan yleensä tosi kivasti ja kannustavasti poikiin. Isompana sitten naismenestys on myös taattu ;)
Se on tosi ihana harrastus, ja siitä saa itse todella paljon! Jos poika haluaa, niin älä ihmeessä ole esteenä! Ajaahan ne tytötkin autoilla, olematta lesboja!
Miehet yleensä tykkää enemmän vauhtilajeista, esteratsastuksesta tai maastoilusta.
on todella kiva ja tyylikäs harrastus. Jostain syystä meillä suvussa on useita poikiensa kanssa ratsastamassa käyviä isiä.
Aina toki löytyy epävarmoja ihmisiä jotka löytävät vikaa toisten harrastuksista, auton merkistä, hammasluun väristä jne. Mitä sitten?
On ihan huuhaata ja ihme pelleilyä, että poika/mies ei voisi harrastaa hevosia, ratsastaa siis. Oma poikani, nyt 7,5v, on ollut heppahullu aina ja käy myös silloin tällöin ratsastamassa.
Itse olen aikanaan aloittanut 7-vuotiaana ratsastusharrastuksen ja omistanutkin kaksi hevosta. paras miespuolinen ystäväni harrasti silloin poikasena ratsastusta ja tutustuimme talleilla. Ystäviä ollaan edelleen ja hän on hyvin miehekäs, upea mies. Eipä tulisi normaaloilla älyllä varustettuna mieleenkään arvostella toisia ihmisiä heidän harrastuksensa takia. Kukin tykkää mistä haluaa.
Itse ratsastin aikoinaan 10-13 vuotiaana. Vaikka kaverit kiusasivat niin positiivista oli että luokan tytöt eivät jättäneet minua rauhaan;) Ihastuin 13-vuotiaana yhteen hevostyttöön, hän tosin ratsasti eri tallissa kuin minä. Suunnittelin yhteistä ratsastusretkeä, mutta se peruuntui siksi että hänen isänsä kuoli traagisessa onnettomuudessa. Kun tyttö tuli takaisin kouluun pari kuukautta sen jälkeem hänellä oli ykskaks ruvennut seurustelemaan toisen pojan kanssa. Se sai minut lopettamaan ratsastuksen, mutta aion aloittaa uudestaan ja kutsua saman tytön mukaan.
Aftonstjärnans pappa
kävi leirillä, mutta sinne kyseltiin yks toinenkin poika kaveriksi. Tallilla jossa käy on ainakin neljä poikaa, jotka käy säännöllisesti ja sen lisäksi muutama silloin tällöin käyvä. Ja sitten on useampia aikuisia miehiä.
omassa suvussani jo näitä järjen jättiläisiä, jotka huutelevat "homoa" joka asiaan. Mutta onko tosiaan näin? Jopa nuorten mielestä? Onko kellään ihan omakohtaista kokemusta asiasta?
omassa suvussani jo näitä järjen jättiläisiä, jotka huutelevat "homoa" joka asiaan. Mutta onko tosiaan näin? Jopa nuorten mielestä? Onko kellään ihan omakohtaista kokemusta asiasta?
Noiden idioottien huutelua nyt on vaan pakko kestää, ei sille mahda mitään :/ Harrastus on hyvä ja kyllähän tallipojilla on helposti "vientiä" sitten myöhemmin tallityttöjen keskuudessa ;)
Sitäpaitsi mitä sillä olisi väliä onko hetero vai homo, ratsastusharrastuksellahan sen kanssa ei tietenkään mitään tekemistä ole (itse asiassa tunnen yhden ratsastusta harrastavan miehen, joka ei ole hetero)
Kyllä ratsastus on ollut ihan historiallisesti varsin miehistä puuhaa, on hunneja, ritareita ja onhan meillä tuo Mannerheimkin (sen enempää ottamatta kantaa henkilön seksuaalisuuteen).
Jos harrastus on mieluinen niin turha siihen on muiden mielipiteinensä mennä tölväisemään. Ja jos harrastus kestää niin teini-iässä poitsusta tulee hyvin suosittu tallilla heppatyttöjen keskuudessa.
vientiä sitten teini-iässä :) Joo, mutta pitää vain yrittää hoitaa homma kotiin siten, että pojan itsetunto kestää mahdollisen loan heiton.
Ja samaa mieltä tuon toisen kommentoijan kanssa, miehistä puuhaahan se ratsastus on aluperin ollut. Tosin itsekin ratsastavana en ole ikinä törmännyt ratsastavaan mieheen talleilla, missä olen käynyt... Tosin, kuulin juuri tänään, että tallilla, jossa nyt käyn, käy joskus myös yksi mies ratsastamassa :)
ap
vientiä sitten teini-iässä :) Joo, mutta pitää vain yrittää hoitaa homma kotiin siten, että pojan itsetunto kestää mahdollisen loan heiton.
Ja samaa mieltä tuon toisen kommentoijan kanssa, miehistä puuhaahan se ratsastus on aluperin ollut. Tosin itsekin ratsastavana en ole ikinä törmännyt ratsastavaan mieheen talleilla, missä olen käynyt... Tosin, kuulin juuri tänään, että tallilla, jossa nyt käyn, käy joskus myös yksi mies ratsastamassa :)
ap
Tykkäävät kovasti ja niin tykkäävät tallin tytötkin :-)
Vielä en ole sellaiseen talliin törmännyt, jossa ei olisi ollut miehiä/poikia vakiokävijöinä ja työtekijöinä.
Valmennuksessa ulkomailla ollessani itseasiassa miehiä oli reilusti enemmän kuin naisia.
mieheni intoilee juuri issikkavaelluksesta Islantiin. Ehkä on piilohomo tai jotain? ;)
No, vaikka suvun junttihaaran mielestä pojan harrastus olisikin "homoa", niin mitä sitten? Mitä vikaa homoissa?
Vielä en ole sellaiseen talliin törmännyt, jossa ei olisi ollut miehiä/poikia vakiokävijöinä ja työtekijöinä.
Valmennuksessa ulkomailla ollessani itseasiassa miehiä oli reilusti enemmän kuin naisia.
Suomessa miehet ovat ehkä enemmän keskittyneet ravipiireihin, mutta kyllä hekin hevosia selästä käsin treenaavat
Aloitti tosissaan reilu vuosi sitten, sitä ennen käyty kaikissa mahdollisissa ponihommissa/talutusratsastuksissa mitä missäkin tapahtumissa tarjottu ja aina on halunnut ratsastamaan.
Alkeiskurssilla oli toinenkin poika mukana, mutta jätti sen jälkeen harrastuksen. Oma poikani halusi ehdottomasti jatkaa, vaikka olikin ainoa poika, ja on tykännyt. Oli nyt kesällä eka kertaa ratsastusleirillä, ainoana poikana, mutta ei mitenkään pitänyt tätä hankalana (ja, myönnettäköön, olen itse selän takana kysynyt opettajilta, onko tässä yksi poika + lauma tyttöjä jotain hämminkiä, mutta ei kuulemma ole).
Mitä siihen homotteluun tulee, ei poika koululuokassaan ole mitään nimittelyä saanut osakseen. Ja jos jotain vinoonkatsomista tulee, niin olen poikaa valistanut suomalaisella kulttuurilla, jonka mukaan tyttö ratsailla oli jotain vallan suvaitsematonta vielä -70 -luvun alkuvuosilla. Tuolloin hevostelu oli miesten hommaa.
Ja... ihan sama hetero vai homo, jokainen on sydämensä pomo!
ratsastaa sekä hevosilla, että toisilla miehillä.