Onko tosiaan joidenkin talous riippuvainen lapsilien maksupäivästä?
Huh huh..lisää vaan perhesurmia, jos tässä jamassa ihmiset ovat. Rahat on syöty ja juotu, ostettu kaiken maailman hilavitkutinta ja sitten itketään KKELAn maksupäivistä.
Kommentit (10)
Kaikilla ei ole vaan leveään elämään mahdollisuutta. On sairauksia ja työttymyyttä. Ole onnellinen, ettei osu omalle kohdallesi.
Mutta ei silti perhesurmia tarkoita, elämä voi olla onnellista vaikka talous olisikin joskus tiukalla.
meilläkin oli, kun mieheltä meni työpaikka ja minä sairastuin. Eikä ryypätty ja ostettu hilavitkuttimia, ruokaa tietty oli pakko syödä ettei oltaisi nälkään kuoltu...
..pykätään, vaikka ei jo tehtyjä ole vara elättää..
Leväperäistä touhua - kirjaimellisesti.
niin ihan tuo lapsilisä varmaan tulee tarpeeseen. jopa minä odotan sitä toisinaan kielipitkällä.
nettopalkka 1700e/kk. Tarvitsen kipeästi lapsilisät, menevät elämiseen, ei ylimääräiseen. No, onhan mulla asuntolaina, ehkä siksi tiukka talous. Tiedän kahden vanhemman perheitä joilla halpa vuokra- asunto ja silti odottavat lapsilisiä kieli pitkällä. Se on valinta mihin rahansa laittaa...Itse olen tyytyväinen kuitenkin.
kun tilin voi sanoa tulleen ja menneen. Laskuja on aina vino pino odottamassa, siihen ne rahat menee. Lapsille pitää aina ruokaa olla, itsestä niin väliä. Ei ole mahdollisuutta ostella hilavitkuttimiakaan. Elämiseen menee joka euro, minkä irti saan. Lapsilisät tulevat todella tarpeeseen.
Ja joo meillä käytettiin jokinaika sitten rahat tasan elämiseen ja kyllä siltä lapsilisäpäivää odotettiin että selvittiin seuraavaan rahapäivään.
Mutta et ole varmaan koskaan elänyt 1000 eurolla kuukaudessa. Nyt jo molemmat onnellisesti työelämässä ja rahaa jää mukavasti säästöön.
ja aika usein pyydetään maksuaikaa lapsilisiin. Valitettavasti ne ostokset ovat olleet Ticketin ylihinnoteltu haalari, kesävaatteita talvella ja jotain sisustus rihkamaa.
Tiedän kyllä, että on olemassa oikeasti vähävaraisia, mutta mun silmissä monet ovat huonoja rahan käyttäjiä.
laaja-alaiseen ajatusmaailmaasi:)