Nyt prkl vähän neuvoja tuon 9-kuisen vauvan syömiseen!!
Eli neitin ruokailuhetket vaan venyy ja venyy päivä päivältä ja mulla menee hermot!!! Tänään syötiin lounasta joku 40min ja päivällinen lopetettiin jossain puolen tunnin kieppeillä, kun oli niin kiukuttelua ja suussa pyörittelyä. Vauva kyllä avaa suunsa lusikalle (pääsääntöisesti), mutta ruoan alassaaminen kestää ja kestää. Ja kestää. Kohta koko päivä on tuon yhden syöttämistä eikä muille lapsille jää aikaa yhtään.
Tilanne on minulle ihan uusi enkä tiedä, miten noin pienen kanssa voi tehdä. Katsonko kellosta, että syötän esim. 20 min, ja se mitä on siihen mennessä mennyt alas, saa riittää? Voiko vauvan kanssa toimia noin? Että on sitten nälkäinen jonkun aikaa ennen seuraavaa ruokailua. Isommillehan noin voi tehdä, mutta entä vauvan kanssa?
Kommentit (10)
Jos kovin karkeaa ja kuivanoloista, niin luonnollisesti syöminen kestää.
Tee niin pehmeää ja sileää, kuin mahdollista, jospa syöminen nopeutuisi.
Muuten en kyllä istuttaisi pöydässä, kun max. 30min.
Itse syön vauvani keitettynä. Jotkut syövät vauvansa myös voissa paistettuna.
Tuollainen ruuan kanssa kiukuttelu ja suussa pyörittely tarkoittaa, ettei ole nälkä. Syöttäisin sen verran mitä suosiolla uppoaa ja tyytyisin siihen. Ei tuon ikäiset välttämättä montakaan lusikallista syö.
on syönyt kaupan 8kk tarkoitettuja ruokia ja olen itsetehtyihinkin jättänyt vähän palasia. Alussa tuntui, että menee ihan hyvin alas, mutta nyt on monta päivää ollu tuota poskiin hamstraamista. Mutta oisko se kuitenkin noista paloista kiinni? Hedelmäsoseet syö mukisematta.
ap
just noi 8kk soseet oo uponneet kummallekaan. Palat soseen seassa oli EIEI mutta erilaiset palat sellasenaan kyllä uppos.
sehän se ongelma on... Ja jos ei syö iltaruokaa/-puuroa kunnolla, niin herää aamulla (liian) aikaisin nälkäänsä. Ja kun kuitenkin on syönyt kiinteitä jo nelikuisesta, niin luulisi, että määrät pikkuhiljaa lisääntyisi, niin kuin on muiden lasten kanssa käynyt. En kyllä tuollaiseen hamsteriin ole aiemmin törmännyt...
ole suostunut syömään kokkareista sosetta, jos sitä on syötetty. Eivät jotenkin osaa ennakoida että ruoja on karkeampaa, ja yökkäilevät. Mutta niin on mennyt loistavasti, että sose on ihan sitä sileintä ja pelkkää kasvista, ja sitten annan lapsen itse syödä sen proteiinin omalta lautaselta (lihapullaa, kananmunaa, jauhelihaa tms). Lapsi on saanut sillä tavalla itse hoksata sen puremisen eikä yöki.
Jospa neiti yrittää sitten niitä protestoida. Huomenna sitten haarukka käyttöön ja muusaamaan...
Jännä sinänsä, että noissa kaupan 8kk-ruoissa jo niitä paloja, jos vain harvat lapset niitä suostuvat syömään!
Kiitos vastauksista. Jospa se iltapuuro menisi nopsaan nälkäiseen suuhun.
t. hermot kireällä oleva ap