Ostaisitko halvalla kuolleen lapsen tavaroita/vaatteita?ov.
Eli,meiltä menehtyi pieni lapsi jonkun aikaa sitten ja olen tehnyt päätöksen ettei hänen tavaroitaan yms."museoida" jotta muu perhe pääsee eteenpäin mutta en halua heittää hyvää ehjää ja vähänkäytettyä roskiinkaan.
Laitoin nettiin mm.2011 uutena ostetut yhdistelmä emmaljungat ovh.yli 600€,pyysin 50€.Sain heti kyselyjä "miksi noin halvat" ja kun kerroin totuuden,että kuolintapauksen vuoksi niin ostajat perääntyivät.
Pitäisikö mieluummin valehdella jotain kuin kertoa?Mitä mä sanoisin syyksi kun en kuitenkaan halua rahastaa tavaroilla.En osaa selittää miksen halua myydä kalliilla,en vaan halua.
Kysymykseni on et ostaisitko ollenkaan mitään jos tietäisit?
Kommentit (32)
Ostaisin.
Outoa mielestäni on se, että täällä ihmiset kutsuvat näitä ostajia taikauskoisiksi, mutta sanovat etteivät ostaisi, koska surisivat vain koko ajan vauvan kohtaloa. Ymmärrän sen kyllä, mutta entä jos näillä perääntyneillä ostajilla oli sama syy?
Mä ostaisin jos vaikka mikä olis syynä.ja siinä ei oo mitään sellaista mins pitäis perääntyy.ja otan osaa lapsenne menetyksestä..voimia.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Meillä kävi muutama vuosi sitten muutaman kuukauden ikäisen kanssa sama juttu. Laitettiin myyntiin kaikki muu mitä ei ollut siinä kolarissa mukana, normaalihintaan, toiseen kaupunkiin ystävien avustuksella eikä kerrottu syytä, kukaan ei kysynytkään. Mukana olleet taidettiin polttaa mökillä. Vaunut menivät tuttavan kautta toiseen kaupunkiin, niissähän ei ollut mitään vikaa, koska olivat kotona kolarin sattuessa. Mielleyhtymät vaan aiheuttivat, että halusin mahdollisimman kauas ja tuntui, että siellä niistä olisi iloa.
Kävi sama homma ja samoin hoidettiin tilanne meilläkin. Kukaan ei kysellyt kun myytiin normaalihintaan ja kauemmaksi kuin kotikaupunkimme. Näin vuosien jälkeenkin olen onnellinen ettei niitä alettu museoida, jätettiin vain pieni muistolaatikko, jonka voimme kaivaa esiin jos haluamme vauvaa muistella.
En ostaisi kuolleen lapsen tavaroita millään hinnalla jos tietäisin mutta vain siitä syystä että minulta on liikenneonnettomuudessa kuollut lapsi joten en haluaisi uuden lapsen kanssa mitään synkkiä ajatuksia herättävää.
Myy vain oikealla hinnalla, niin kukaan ei kysele eikä epäile mitään. Ylijäämä rahat voit lahjoittaa valitsemallesi hyväntekeväisyyskohteelle.
Osanottoni :(
Mutta voisit myydä ne tavarat sellaisella hinnalla millä muutkin myyvät vastaavanlaisia tavaroita. Ja jos tunnet huonoa omaatuntoa "rahastamisesta" niin voisit lahjoittaa osan saaduista rahoista hyväntekeväisyyteen.
Ostaisin ja käyttäisin ilolla. Ei ne vaatteet ja tarvikkeet kuolemaa aiheuttaneet, ja hyvä, etteivät ne mene hukkaan. Niissä vaatteissa on ollut paljon rakkautta, joten ihanaa, että minun lapseni saisi myös pitää niitä yllään.
Ehkä ostajat ajattelevat että olisi lapsesi kuolemasta "hyötymistä" ostaa 600€ vaunut viidelläkympillä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan. En minä ainakaan haluaisi ajatella että joku myi mulle tosi halvalla kuolleen lapsensa tavaroita, mieluummin maksaisin kunnollisen hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ostajat ajattelevat että olisi lapsesi kuolemasta "hyötymistä" ostaa 600€ vaunut viidelläkympillä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan. En minä ainakaan haluaisi ajatella että joku myi mulle tosi halvalla kuolleen lapsensa tavaroita, mieluummin maksaisin kunnollisen hinnan.
Tämä!
Teidän perheenne suru ei kuulu nettikauppojen tuntemattomille. Säädä hinta uskottavammaksi, niin et joudu selittelemään.
Voisin aivan hyvin ostaa (ja olen ostanut) lapsille kamoja netistä. Ei minua kiinnosta miksi ne ovat myynnissä, eikä se minulle kuulukaan. Siinä tilanteessa ei ole kysymys ihmissuhteesta, vaan ostotapahtumasta kahden ventovieraan välillä.
Jos tavaroita markkinoitaisiin lapsen kuolemalla, jättäisin ostamatta. Pelkäisin myyjän surussaan takertuvan minuun.
Otan osaa suruunne.
Eiköhän ap ole jo pari vuotta sitten vaununsa myynyt.
Myy tuotteet Huuto.netissä. Voit myydä vaikka osta heti hinnalla, jos et halua, että hinta nousee korkeaksi.
Ei huutiksessa kukaan kysy, että miksi joku myy halvalla.
Osanottoni teille. Varmasti suruprosessissa hyvä tuo tavaroista eroon pääseminen. Jonkun pienen muistolaatikon voi toki säilyttää, mutta mitään rattaita tms. ei tietysti kannata säilyttää.