Laihduttamisesta tietävät: Mitäs jos ruoan jälkeen jää nälkä?
Olen aloitellut laihduttamista ihan järkevillä ohjeilla ja huomaan, että useampana päivänä on ruoan jälkeen jäänyt nälkä. Onko normaalia? Täytyykö nälkä vain kestää ja toivoa, että hiljalleen tähän tottuu. Ja joo, annos sisältää kaiken tarvittavan, myös proteiinin.
Kommentit (27)
Oskari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt vääränlaista ruokaa, jos sinulle jää ruuan jälkeen nälkä.
Tarkistapa tämä ensin:
- syötkö vihanneksia vähintään puoli kiloa päivässä?Jos edelleen on nälkä, niin kirjaudu sisään kalorilaskuriin tai vastaavaan ja syötä sinne syömisesi, niin näet, että mihin niitä kaloreita menee sinulla liikaa.
Yksi vaihtoehto on tietty se, ettet syö edes riittävästi kaloreita. Jollain 600 kcal ruokavaliolla varmaan jääkin nälkä, mutta terveellisesti syötynä 1200 kcal ruokavaliolla ei kyllä jää.
Älkää missään nimessä kuunnelko tätä kommenttia, 1200 kcal on TAAPERON energiantarve, saatte kroppanne jumiin, hiukset putoamaan ja vahingoitatte sydämen lisäksi muitakin sisäelimiänne liian pienellä kalorimäärällä. 2000 kcal on normaali kulutus aikuiselle naiselle, jotkut kuluttavat jopa 2500-3000.
Mun koomakulutus on 1320kcal ja normaali päiväannos ollut aina n 1500kcal. Sen yli jos menee paino nousee. Ihmiset on erilaisia.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia urheilla, käydä töissä, hoitaa lapsia tai kotia näillä kaloreilla. Tänäänkin olin tunnin vesijuoksemassa ja tein vesijumppaa päälle 30 min. Noista tulee lisäkulutusta tälle päivälle n 500 kcal mutta en todellakaan voi syödä enempää kuin normaalisti. Liikunta on plussaa mutta ei mahdollista lisäsyöntiä.
Jos haluan laihtua niin 1200 kcal laihdun 200g viikossa. En todellakaan nälkiinny vaan syön normiruokaa kuten tänään
Täytä. maha kasviksilla, pakastevihannekset on hyviä, täytyäviä jahalpoja, esim.parsakaali, kukkakasli, porkkana jne. Kypsentää hörystämälöä tai uunissa paahtamalla+ vähärasvaista protskua+ hyviä rasvoja.
Mitään jättiannoksia ei kannatamättää, koska mahalaukku venyy.
japanilaisilla on semmoinen tapa että syöminen lopetetaan kun on vielä vähän nälkä
siksi ne onkin timmiä porukkaa
Syö ihmeessä enemmän vihanneksia, jos vatsa on tyhjänä. Kaalia, porkkanaa, kukkakaalta, kurkkua? Ihan vaan tuoreena napostelet menemään.
Vierailija kirjoitti:
Eikä laihduttaessa ole nälkä, jos sen tekee oikein.
Söin tänään: paistettua maustamatonta (suolaa kevyesti) broilerin rintafilettä, haudutettuja kasviksia + fetasalaattia. Annos oli mielestäni melko iso, kasviksi paljon. Join vettä.
Ennen olisin syönyt kasvisten tilalla pastaa + pastakastiketta + leipää/patonkia+mahdollisesti juusoa leivällä, enkä välttämättä salaattia. Olisin juonut limua tai mehua. Tällaisesta ateriasta ei jäänyt nälkä.
Täällä 160 cm pitkä ja hoikka nainen, jolle takuuvarmasti jäisi nälkä pelkästä broilerista ja salaatista. Laitan kanasalaattiin aina pienen kourallisen täyttävää hiilihydraattia, kuten kvinoaa tai pastaa. Sekä teelusikallinen salaattikastiketta tai majoneesia. Karppaus on asia erikseen, silloin olen laittanut enemmän rasvaa hiilareiden tilalle. En karppaa enää, niin jostain se energia on revittävä.
Tunnistan tuo teko-"nälän". Tulee siitä kun tottunut isoihin kaloripommeihin ja jatkuvaan syömiseen, kestää ainakin sen viikon ennen kuin tuo tekonäläntunne häviää.
Muista ettei ole oikeaa nälkää, muistuttavat toisiaan mutta kyllä niissä pieni ero on. Vai kurniiko vatsasi ihan oikeasti kuten oieassa nälässä? Tuskin, jos olet juuri syönyt.
Eipä ole koskaan jäänyt nälkä. Koska syön hitaasti ruoka ehtii vatsaan ja tunnen koska olen kylläinen. Tänään söin 3 kauhallista kaalikeittoa, ihan tajuttoman hyvää vaikka itse tein. Kaloreita joku 150, proteiinia 10g - yllättävän paljon
Illalla sitten pieni annos lihapataa