Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon 2 kk vauvan kanssa pitää jutella?

Vierailija
04.05.2012 |

Pitääkö jutella ja kantaa kaikki hereilläoloaika vai voiko rauhallinen vauva olla itsekseenkin esim. sitterissä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vauva.fi:n etusivulla on ihan hyvä juttu vauvan tarpeisiin ja vanhempien läsnäoloon liittyen.

Vauvaa voi pitää itsekseen sitterissä, jos hän siinä viihtyy. Jos vauva on itsekseen viihtyvää tyyppiä, kannattaa kuitenkin muistaa, että ei jätä vauvaa liikaa yksikseen.

Vierailija
2/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti sen vauvasi kanssa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oikein hyvä. Oikeesti vauva tarvii myös aikaa olla itsekseen ja hahmottaa omaa kehoa ja harjotella uusia taitoa kuten katseen kohdistamista, ehkä kääntymistä äänen suuntaan, tarttumista lelukaaren leluihin tai mitä se minkäkin ikäisellä ikinä sattuu olemaan.

Älä suotta mieti suosituksia ja ohjeita, luonnollinen oleminen lapsen kanssa ja hänen seurassa on varmasti parasta mitä voit tehdä :).

Vierailija
4/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tutulta kuulostaa... Ihan samoja juttuja pähkäilin itse esikoisen kanssa. Ja kelloa kyttäämällä jotenkin päätin et vähintään tunti pitää lauleskella kerrallaan ym. muuta. Olin sitten ihmeissäni kun muutaman minuutin kuluttua vauvaa ei enää vähempää voinut kiinnostaa mun lapsuuden lauluaarteet. :)

Muitten kanssa olenkin ollut rennompi, antanut olla sitterissä/matolla niin kauan kuin ovat viihtyneet.Tietenkin ohikulkiessani välillä leperrellyt tai ottanut huomioon.

Vierailija
5/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tutulta lastenpsykiatrilta, ja hän sanoi, että on hyväkin antaa lapsen olla välillä rauhassa, koska muuten se ylistimuloituu.

Lattia on muuten parempi kuin sitteri, koska siinä motoriikka harjaantuu paremmin. Viihtyykö teidän 2-kuukautiset kuinka pitkään vatsallaan? Tuo meidän neiti hermostuu minuutissa, vaikka jaksaakin ihan hienosti kannatella päätä. Säännöllisesti olen kuitenkin häntä vatsallaankin pitänyt, että harjoittuu selkälihakset.

Uskon muuten siihen, että jos lapsi itsekseen viihtyy jossain, niin ei traumatisoidu, vaikka olisi pitkiäkin aikoja yksin. Ainakin meidän vauvamme kyllä ilmoittaa, jos kaipaa seuraa :)

Vierailija
6/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyykö teidän 2-kuukautiset kuinka pitkään vatsallaan? Tuo meidän neiti hermostuu minuutissa, vaikka jaksaakin ihan hienosti kannatella päätä. Säännöllisesti olen kuitenkin häntä vatsallaankin pitänyt, että harjoittuu selkälihakset.)

viihtyä vatsallaan vasta kun alkoi itse kääntyä. Pidin häntä vain satunnaisesti vatsallaan tuota ennen.

Vierailija
7/7 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyykö teidän 2-kuukautiset kuinka pitkään vatsallaan? Tuo meidän neiti hermostuu minuutissa, vaikka jaksaakin ihan hienosti kannatella päätä. Säännöllisesti olen kuitenkin häntä vatsallaankin pitänyt, että harjoittuu selkälihakset.)

viihtyä vatsallaan vasta kun alkoi itse kääntyä. Pidin häntä vain satunnaisesti vatsallaan tuota ennen.

kun neuvottiin pitämään aina mahallaankin, niin siksi ollaan laitettu hänet aina välillä mahalleenkin. Heti kuitenkin käännetään selälleen, kun alkaa kitistä. Mutta hyvä tietää, että joskus alkaa viihtyä mahallaankin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän