Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Boarding käynnissä, miks noi ihmiset tunkee?

Vierailija
26.06.2012 |

Luuleeko ne, et kone lähtee jotenkin aiemmin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän Ap:n tarvitse sinne tunkea, katselet rauhassa ja menet vasta jonon lyhettyä?

Vierailija
2/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lento on sellainen, missä ei ole nimettyjä paikkoja ja ne haluavat mieluisille paikoille

2) ne haluavat varmistaa, että saavat kaikki (lukuisat) kapsäkkinsä hattuhyllylle oman istumapaikan yläpuolelle

Minusta ryysiminen on ärsyttävää ja etenkin kun isolla koneella ollaan liikkeellä, pitäisi noudattaa sitä systeemiä, että kone täytetään takaa ensin. Käsimatkatavaroita pitäisi myös raskaalla kädellä rajoittaa - ei niin, että jokaisella on pyöräkassi, pukupussi, tietsikkakassi, käsiveska ja vielä tuliaisia, vaan että on korkeintaan se yksi bägi ja loput pitää laittaa ruumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ne, et kone lähtee jotenkin aiemmin?

ja arpomaan mikä kassi menee ylös, mikä jalkatilaan ja kuka istuu ikkuna- ja kuka käytäväpaikalla. Meneehän siinä toki aikaa...

Vierailija
4/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lento on sellainen, missä ei ole nimettyjä paikkoja ja ne haluavat mieluisille paikoille

2) ne haluavat varmistaa, että saavat kaikki (lukuisat) kapsäkkinsä hattuhyllylle oman istumapaikan yläpuolelle

Minusta ryysiminen on ärsyttävää ja etenkin kun isolla koneella ollaan liikkeellä, pitäisi noudattaa sitä systeemiä, että kone täytetään takaa ensin. Käsimatkatavaroita pitäisi myös raskaalla kädellä rajoittaa - ei niin, että jokaisella on pyöräkassi, pukupussi, tietsikkakassi, käsiveska ja vielä tuliaisia, vaan että on korkeintaan se yksi bägi ja loput pitää laittaa ruumaan.

kummasti aina vaan näyttäisi, että koko koneellisella olisi ne koneen peräosan paikat :-)

Vierailija
5/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen huono puoli on se, ettei saa välttämättä omaa käsimatkatavaraansa omalle kohdalle. Ei iso ongelma ainakaan minulle ja siksi menenkin aina rennosti vasta kun kiireisimmät mummelit ovat päässet paikoilleen :)

Vierailija
6/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ihan viimeisten joukossa sisään eikä tarvi enää koneen käytävällä jonottaa. Käsimatkatavaran ylös laittaminen ei ehkä enää onnistu mutta ei se ole mun ongelma. Pieni laukku, jonka voi tunkea penkin alle.

Vierailija
7/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanomalehtiä riitti vain koneeseen alkuvaiheessa menneille. Suomesta lähtiessä tämä ei ollut ongelma, mutta takaisin päin tullessa luki ne lehdet ihan mielellään, kun ei ollut moneen päivään kuullut Suomen tapahtumista.

Nykyisin useimmilla lennoilla ei enää ole ilmaisia sanomalehtiä jaossa, joten tämä puoli on poistunut.

Vierailija
8/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ensimmäisten joukossa juuri siitä syystä, että laukun saa vielä ylös ennenkuin hylly täyttyy tax-free muovipusseista ja päällysvaatteista ym. Minulla aina vaan yksi käsimatkatavara, jonka haluan taatusti matkustamoon, kun minulla on yleensä vielä jatkolento. Ruumasta tavarat tahtovat kadota.

Viimeksi Pekingissä kun kiirehdin boardingissa, pääsin business -boardingin kautta, vaikka oli turistiliput. Etuna oli myös, että onnistuin saamaan lehdet, jotka sitten loppuivat boardingin puolivälissä.

Vierailija
9/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- ja 5-v lasten kanssa kun merkittyjä paikkoja ei ollut. Kas vain emme olisi päässeet lasten viereen istumaan. Kummasti niitä vierekkäisiä paikkoja alkoi sitten löytyä kun naureskeltiin että kukakohan haluaa tämän meidän uhmaikäisen viereensä...

Vierailija
10/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei taaempaa pysty noukkimaan laukkuaan. Siihen tungokseen kun munkin on pakko osallistua. :(

Vierailija
11/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei taaempaa pysty noukkimaan laukkuaan. Siihen tungokseen kun munkin on pakko osallistua. :(

Eikä riitä, että itse tungetaan siihen viereen, van hihnan reunus tukitaan niillä kärryillä ja sitten koko perhe tunkee siihen tiirailemaan niitä laukkuja.

Pelisilmän puutetta. Ei tajuta, että homma sujuisi kaikkien kannalta paremmin, kun jäätäisiin vähän loitommalle odottelemaan ja kukin kävisi vuorollaan hakemassa laukkunsa. Eivät ne siellä mitään laukkavauhtia kiidä...

Vierailija
12/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja venäläiset on kovia tunkemaan. Mutta eihän Ap:n tarvitse sinne tunkea, katselet rauhassa ja menet vasta jonon lyhettyä?

...kun kone on maassa ja odotetaan ulos pääsyä, ne tunkevat käytävällä toisten ohi, kun PITÄÄ PÄÄSTÄ ULOS EKANA.

Vierailija
13/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä sitä ulostunkemistakaan. Joka ikinen kerta käytävä on täynnä ihmisiä ennen kuin turvavyövalo on sammunut. Tuskin kaikilla on kiire jatkolennolle tai on liikkeellä pelkästään käsimatkatavaroilla eli pääsee oikeasti heti pois kentältä. Useamman kerran on käynyt niin että olen lähtenyt viimeisten joukossa koneesta, käynyt rauhassa vessassa ja mennyt sitten vasta matkalaukkuhihnalle eikä siinä vaiheessa yksikään matkalaukku ole ilmestynyt hihnalle.

Huvitavinta se rynniminen on silloin kun koneesta on bussikuljetus terminaaliin. Onhan se tietysti kiva päästä lentokoneesta bussiin odottamaan hirveällä kiireellä. :D

Vierailija
14/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset vasta kovia onkin tunkemaan....kun kone on maassa ja odotetaan ulos pääsyä, ne tunkevat käytävällä toisten ohi, kun PITÄÄ PÄÄSTÄ ULOS EKANA.

...että kaikki kiinalaiset polttavat. Kiire on siis tupakalle, jota sitten mennäänkin iloisina kieltomerkin viereen polttamaan.

Vierailija
15/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- ja 5-v lasten kanssa kun merkittyjä paikkoja ei ollut. Kas vain emme olisi päässeet lasten viereen istumaan. Kummasti niitä vierekkäisiä paikkoja alkoi sitten löytyä kun naureskeltiin että kukakohan haluaa tämän meidän uhmaikäisen viereensä...

Mä olen sen näköinen että multa tosi usein kysytään tietä ja lähes aina kotimaan lennolla jos kone on täynnä, multa tullaan kysymään voinko siirtyä. Varsinkin jos on selvästi vanhempien laiskuudesta kiinni miksi koneeseen mennään vikana, en ikinä vaihda. Tosin matkani ovat myös työmatkoja ja juttelen vieressä istuvan kollegan kanssa työasioita läpi.

Kotimaan lennoilla aina pyydetään lapsiperheitä ekana koneeseen. Jos eivät mene, istukoon lapset yksin tai vanhempien sylissä.

Vierailija
16/16 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä riitä, että itse tungetaan siihen viereen, van hihnan reunus tukitaan niillä kärryillä ja sitten koko perhe tunkee siihen tiirailemaan niitä laukkuja.

Pelisilmän puutetta. Ei tajuta, että homma sujuisi kaikkien kannalta paremmin, kun jäätäisiin vähän loitommalle odottelemaan ja kukin kävisi vuorollaan hakemassa laukkunsa. Eivät ne siellä mitään laukkavauhtia kiidä...

Minä lennän 10 edestakaista lentoa vuodessa ja ei kyllä koskaan ole ollut ongelmia nähdä pakaasia hihnalla saati noutaa sitä. Rauhassa odottelen kauempana ja annan muiden ryysätä.

Jumalauta kun ihmiset tekevät niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin lentomatkustus vaikean. Amatöörimatkustajia.