Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pro ana?

Vierailija
25.06.2012 |

Tää pro ana -juttu jotenkin järkyttää mua. Olen kyllä aiemminkin kuullut ilmiöstä ja törmännyt siihen netissäkin, mutta kun on vain niin vaikea uskoa, että ihan tosissaan joku voi olla tuota mieltä.

Ja mietin myös omaa tytärtäni ja nuoria, joiden kanssa työskentelen. Miten voin toimia niin, että oikealla tavalla tuen heitä, etteivät he päädy tuollaisiin ajatuksiin?

Linkki:

http://yle.fi/uutiset/syomishairio_voi_tarttua_verkossa/6194374?origin=…

Kommentit (5)

Vierailija
2/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista on vaikea sanoa, ovatko ne todella pro ana vai ihan päin vastoin.

Mitä nuoriin tulee, uskon, että parhaat mahdollisuudet välttyä tuolta on itsetuntoa tukemalla, luonnollista kauneutta ihailemalla ja näyttämällä omaa esimerkkiä siitä, miten kehoaan voi rakastaa ja (rakentaa) terveellä tavalla.

Mutta jos tuolle tielle on jo lähtenyt, on kyllä vaikea palata, jos "vertaistukea" on tuossa määrin tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaistukea saa myös toiseen suuntaan. Jos pystyy sitä ottamaan vastaan.

Mutta jos tuolle tielle on jo lähtenyt, on kyllä vaikea palata, jos "vertaistukea" on tuossa määrin tarjolla.

Mutta tuo on kyllä hurjan pelottava sairaus. Kun sitä ei ole itse kokenut, on vaikea edes ymmärtää, mitä noiden ihmisten päässä liikkuu.

Vierailija
4/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista on vaikea sanoa, ovatko ne todella pro ana vai ihan päin vastoin.

Mitä nuoriin tulee, uskon, että parhaat mahdollisuudet välttyä tuolta on itsetuntoa tukemalla, luonnollista kauneutta ihailemalla ja näyttämällä omaa esimerkkiä siitä, miten kehoaan voi rakastaa ja (rakentaa) terveellä tavalla.

Ihan sama miten paljon ihmiset ympärillä tuputtavat luonnollista kauneutta yms se on silti sun omassa päässäsi. Eikä kukaan muu saa sitä sieltä sun päästäsi pois kuin sinä itse.

Vierailija
5/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten paljon ihmiset ympärillä tuputtavat luonnollista kauneutta yms se on silti sun omassa päässäsi. Eikä kukaan muu saa sitä sieltä sun päästäsi pois kuin sinä itse.

Ei kai se geeneissä ole? En v****ile; mua kiinnostaa ihan oikeasti, mikä laukaisee nuo ajatukset. Toisaalta tuollaiset nettisivut varmaan lisäävät anoreksiaa hirveästi - minunkin teiniaikoinani useimmat tytöt olivat murrosiässä varmaan omasta mielestään liian lihavia, mutta vain harvalla se äityi sairaalloiseksi laihduttamiseksi. Nyt kun netistä saa tuollaista "vertaistukea", on ehkä suurempi riski ajautua anorektikoksi. Hei, sehän on lifestyle! =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi