Hyvä paino 175 senttiselle?
Haluaisin näyttää hoikalta. Mikä olisi mielestänne sopiva paino?
Tällä hetkellä painan 77kg ja näytän aika läskiltä. Ylileveä lantio ja takamus, höllyvät reidet, "raskaana olevan" maha.
Kommentit (15)
Haluaisin näyttää hoikalta. Mikä olisi mielestänne sopiva paino?
Tällä hetkellä painan 77kg ja näytän aika läskiltä. Ylileveä lantio ja takamus, höllyvät reidet, "raskaana olevan" maha.
mutta itse samanpituisena olen tyytyväinen , kun olen 70kg :)
en halua enää laiha olla, kun ikääkin on jo jonkin verran.
Tällöin siis normaalipainon alarajalla. Mutta enempikin voi näyttää hyvältä, koska kuitenkin normaalipaino!
jos haluat näyttä hyvältä niin treenaa lihasta ja paina n. 65-67 kg riippuen ruumiinrakenteestasi.
kun painoin 61, koko oli 36 (-38) ja olin tyytyväinen itseeni. En ollut laiha vaan hoikka.
mielestäni olen läski :(
Housujen koko on 42-44. Suurin osa läskeistä kertynyt siis juuri lantiolle ja takamukseen sekä reisiin.
Jos laihdun paljon, niin yläkroppa pienenee entisestään, mutta lantiolta tai takamuksesta ei kauheasti lähde...
Aikoinaan treenasin hullun tavalla ja en syönyt juuri mitään. Painoin 63 kg ja silloinkin housukoko oli L.
ap
Kun painoin 65-66 kiloa, vaatekoko oli 36 ja olin tyytyväinen itseeni.
Jos olisin halunnut olla huomattavan timmi, olisin voinut laskea rasvaprosenttia ja tiristää tuosta pois vielä maksimissaan kolme kiloa, mutta silloin olisin ollut jo todella kuivakka, en enää hoikka vaan laiha.
Hyvä paino on yksilöllistä ja kuten minun ja tuon edellisen 176-senttisen viesteistä huomaa, sama paino ja pituus eivät tarkoita samaa kokoa. Etsi itsellesi se sopiva kohta. Jos haluat olla hoikka, se löytynee jostakin 60 ja 70 kilon väliltä lihasmassan määrästä ja ruumiinrakenteesta riippuen.
Et tietenkään ole amerikkaläski, mutta noissa mitoissa pullava kyllä. Ainakin minä olin.
Nyt painan 70 kg (samat 175 cm pituutta) ja olo ihan mukava. Edelleen koen olevani hiukan isossa koossa, mutta en enää ylipainoinen.
Olen painanut tässä pituudessa myös 58 kg ja se oli ihan liian vähän minulle. 64 kg painossa olen ollut parhaimmillani. Sinne ajattelin tässä pikkuhiljaa itseni taas hilata. 66 kg näyttää jo meidän pituiselle hoikalta!
36. En millään.
Mä olen joskus lukioikäisenä painanut alle 60 kg, ja mun vaatekoko oli silloinkin vähintään M tai 38. Ja mä olen 176 cm. Mun 12-vuotias 170 cm ja erittäin hoikka tytär käyttää nyt 34:ää.
Jos mä käyttäisin 36-kokoisia vaatteita, ne olisi mulle armotta liian lyhyitä, oli sitten kyse hameista tai housuista.
Nyt mä painan 79 kg, mikä on liikaa, mutta en mä silti kuvittele ikinä käyttäväni 36:n vaatteita.
Syötä tuonne ikäs ja pituutes ja testaa millä painolla olet normaalipainoinen jne.!
http://www.iltalehti.fi/painopaivyri/
ja hiukan niitä hommia tehnytkin. Pitää valita pitkille sopivia vaatteita.
-176 cm
36. En millään. Mä olen joskus lukioikäisenä painanut alle 60 kg, ja mun vaatekoko oli silloinkin vähintään M tai 38. Ja mä olen 176 cm. Mun 12-vuotias 170 cm ja erittäin hoikka tytär käyttää nyt 34:ää. Jos mä käyttäisin 36-kokoisia vaatteita, ne olisi mulle armotta liian lyhyitä, oli sitten kyse hameista tai housuista. Nyt mä painan 79 kg, mikä on liikaa, mutta en mä silti kuvittele ikinä käyttäväni 36:n vaatteita.
Painoa on omaan makuuni hiukan liikaa, olisin todella tyytyväinen 65kg, mutta joku 67kg olisi jo aika hyvä. Valitettavasti multa ei löydy itsekuria enkä saa painoa laskemaan. Mutta toisaalta olen tyytyväinen, että saan pidettyä painoni edes tässä eikä tule ainakaan lisää.
Itse olen 174cm ja 59kg, vaatekoko 34-36. Sopiva pituus vaatteissa olisi varmaan koossa 40 (ja sukkahousut ostankin kokoa 40-44, koska muuten pituus ei riitä) mutta leveydeltään sopiva koko on 34-36. Housuja saa onneksi eri pituuksilla, joten ne eivät tuota ongelmia, mutta paidat ovat helposti liian lyhyitä ja usein myös hihat ovat lyhyitä. Mutta sovittamalla kyllä löytyy sopiviakin.
Itse olen 178 cm ja painan 74 kg ja juu, näytän läskiltä. Alan vähitellen uskoa tämän palstan väittämään että kaikki yli 70 kg on lihavia pituudesta riippumatta.
Mä en usko, että 176-senttisen vaatekoko voi olla 36. En millään.
Mä olen joskus lukioikäisenä painanut alle 60 kg, ja mun vaatekoko oli silloinkin vähintään M tai 38. Ja mä olen 176 cm. Mun 12-vuotias 170 cm ja erittäin hoikka tytär käyttää nyt 34:ää.
Jos mä käyttäisin 36-kokoisia vaatteita, ne olisi mulle armotta liian lyhyitä, oli sitten kyse hameista tai housuista.
Nyt mä painan 79 kg, mikä on liikaa, mutta en mä silti kuvittele ikinä käyttäväni 36:n vaatteita.
Ketjuliikkeiden naistenvaatteet tehdään yleensä osapuilleen standardipituiselle naiselle. Suureneva koko ei tarkoita sitä, että nyt vaatetaan pidempaa naista vaan sitä, että vaatteen on sovittava ympärysmitoiltaan suuremmalle ihmiselle. Lyhyille naisille kaikki standardivaatteet koosta riippumatta ovat liian pitkiä ja vastaavasti pitkille naisille liian lyhyitä. Standardikokojen rinnalla voi olla long- ja petite-kokoja, joissa ympärysmitat ovat sama, mutta jotka on suunniteltu pukemaan lyhyttä tai pitkää naista.
Jos menen ketjuliikkeeseen (HM, Lindex, Mango, Seppälä, KappAhl, Only, Vero Moda, Esprit, mitä näitä nyt on), housut ovat joka tapauksessa liian lyhyet. Koko 38 istuu ylhäältä kivasti, mutta on liian lyhyt lahkeesta. Koko 42 ei istu edes ylhäältä, mutta on silti lahkeesta liian lyhyt. Ratkaisuna siihen, että koon 38 housujen lahje on liian lyhyt, ei ole siis se, että otan isomman koon vaan se, että menen kauppaan, joka myy koon 38 housuja lahjepituuksilla 34-36 tuumaa 32 tuuman standardipituuden sijaan.
Otetaan esimerkeiksi vaikka teeveestä tuttu teinimekka Gina Tricot, jonka sivuille on havainnollinen taulukko aiheesta. GT:n koko mallisto, koot 32-44, on mitoitettu 172-senttiselle naiselle. Koossa 32 lahjepituus on 85 senttiä, koossa 34 86 senttiä ja koissa 36-44 87 senttiä.
eikö 60kg ole jo lähes alipainoinen??
Kaverini on 175cm ja 67kg ja hoikka on.