Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaista on klassisesti pukeutuminen?

Vierailija
25.06.2012 |

en nyt tarkoita jakkupukuja koska sellaisille ei tarvetta vaan rento klassinen tyyli?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimenomaan haluisin esimerkkejä klassisesta mutta rennosta pukeutumisesta. En voisi kuvitella meneväni noin hienona työhön.

ap

Vierailija
4/40 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimenomaan haluisin esimerkkejä klassisesta mutta rennosta pukeutumisesta. En voisi kuvitella meneväni noin hienona työhön. ap

Riippuu varmaan työstä. Mut joo, ei ole "rento" tuo.

Klassinen pukeutuminen on siistiä, siitä korostuu vaatteiden istuvuus ja puhtaus. Ei mitkään "muodit".

Pari kuvaa:

http://www.polos-selling.com/images/polo-shirt/CY070WS-Polo-Women-Newly…

http://realsimpleblog.files.wordpress.com/2011/09/picture-2.png

Vierailija
5/40 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin termi pukeutumisen yhteydessa viittasi vaatteen tai asusteen ajattomaan esteetiseen arvoon, mutta nykyisin selvasti kertakayttoisestakin trendituotteesta voidaan sanoa sen olevan "klassinen" osana markkinointi- ja myyntipuhetta.

Hamartynyt kasite, mielestani.

Vierailija
6/40 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kukaan nuori ei osaa pukeutua klassisesti, koska ei voi tietää mikä on ajatonta ja mikä muotia. Vahingossa voi tietysti onnistua. Mutta vaatii ikää, eli sen että on elänyt muutaman muotisyklin.

Usein tosiaan trendejä markkinoidaan klassisina, mutta eivät ne sitä ole.

Vierailija
7/40 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeitä linjoja ja muotoja vaatteissa, ei mitään röyhelöä, kovin nukkaista tms pintaa, ei liehuvaa tai tiukkaa. Sellaista hyvin istuvaa, mutta ei seksikäs-tiukkaa. Klassiseen tyyliin kuuluu vaatteiden korkea laatu (hyvät materiaalit ja työn jälki), mistä syntyy se että yksinkertaisetkin vaatekappaleet näyttää arvokkailta.

Väreistä klassinen tyyli ei suosi mitään äärimmäisyyksiä, eikä varsinkaan kovin "nuorekkaita" kuvioita. Joku värikäs suttuprintti-t-paita ei kuulu klassiseen pukeutumiseen, mutta yksivärinen paita jossa on vaikka muutama swarowski-kristalli koristeena tai vaikka koristeellinen kaula-aukko kuuluu. Värit jokainen klassinen valitsee oman luonnollisen värityksensä ja makunsa mukaan, esim. itse kun olen tumma suosin esim. yhdistlemiä musta-valkoinen, musta-punainen, turkoosi-musta. Joku lämpimän värinen suosii maanvärejä, jne.

Minäkin olen töissä joissa jakkupuvut on liikaa mutta silti pidän omaa klassista linjaani. Minulla on yleensä mustia suoria tai puuvillahousuja (joskus myös hyvin tummia perusmallisia farkkuja), hillityt kengät keskikorkealla korolla, ja yksinkertaisia mutta usein dramaattisen värisiä puseroita. Joskus joku simppeli villainen tms rento jakkukin tai huivi. Korut yksinkertaisia ja hillittyjä. Esim. tässä asuja joita itse voisin käyttää hyvin, valittu oman värimaailmani mukaan mutta edustavat mielestäni klassista tyyliä rennossa muodossa:

Vakoinen paita + farkut: http://www.ateliergs.fi/naisten-muoti/puserot/pitkae-pusero-79640.html?…

Punainen selkeän mallinen neulosleninki + jakku: http://www.ateliergs.fi/naisten-muoti/leningit-ja-asukokonaisuudet/2-os…

Selkeän värinen ja hyvin istuva silkkipusero mustien housujen kanssa: http://www.peterhahn.fi/peter-hahn-pusero-aitoa-silkkiae-malva-953557.h…

Musta poolo, housut ja vahvanvärinen neuletakki: http://www.peterhahn.fi/peterseim-neuletakki-punainen-957423.html

Selkeälinjainen trikootakki: http://www.peterhahn.fi/elena-grunert-trikootakki-musta-kameli-103757.h…

Selkeät värit ja linjat, myös mallin hiuksissa ja meikissä: http://www.peterhahn.fi/riani-pusero-valkoinen-847510.html

Vierailija
8/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen se leimautuu sen ajan teinien tyyliksi

Vierailija
9/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä, jos itse luulet niin, buahhhahhhaaa :)

Klassinen pukeutuminen: korkealaatuiset vaatteet jotka ovat edes hieman muodikkaita. Merkkejä: Marc O'Polo, Sand, Burberry, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, jne. Jos ostat näitä menee harvoin vikaan. Jos osaat klassisen pukeutumisen, niin saatat hyvin löytää esim. Zarasta ja Mangosta vaatteita.

Laukun tulee olla merkkilaukku! Ei mitään Guessiä vaan LV, Mulberry, Gucci tai Longchamp. Laukun tulee olla virheettömässä kunnossa!

Kengät: Siistit ja hyväkuntoiset. Kesällä ballerinoja esim. TB, talvella nahkasaappaita tai nilkkureita.

Klassisessa, muodikkaassa ja arvokkaassa pukeutumisessa on tärkeintä, että vaatteet ja asusteet ovat puhtaat ja täysin siistit! Vaatteet silitetty ja kengät lankattu.

Pidän seuraavista blogeista: Such a Beautiful life ja Madeleine's Dream. Nämä ovat ikäisiäni naisia, jotka osaavat klassisen pukeutumisen ja usein vielä halvalla! Blogit ovat päivän asu -tyyppisiä, ei sen syvempää.

Jos olet alle 25 niin esim. Xenia's Day voisi olla sinulle sopiva, mistä ottaa alkuun mallia!

Vierailija
10/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NRO 9: tuo on vanhanaikaista ja mummomaista pukeutumista, ei klassista! Mutta hyvä, jos itse luulet niin, buahhhahhhaaa :)

Klassinen pukeutuminen: korkealaatuiset vaatteet jotka ovat edes hieman muodikkaita. Merkkejä: Marc O'Polo, Sand, Burberry, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, jne. Jos ostat näitä menee harvoin vikaan. Jos osaat klassisen pukeutumisen, niin saatat hyvin löytää esim. Zarasta ja Mangosta vaatteita.

Laukun tulee olla merkkilaukku! Ei mitään Guessiä vaan LV, Mulberry, Gucci tai Longchamp. Laukun tulee olla virheettömässä kunnossa!

Kengät: Siistit ja hyväkuntoiset. Kesällä ballerinoja esim. TB, talvella nahkasaappaita tai nilkkureita.

Klassisessa, muodikkaassa ja arvokkaassa pukeutumisessa on tärkeintä, että vaatteet ja asusteet ovat puhtaat ja täysin siistit! Vaatteet silitetty ja kengät lankattu.

Klassista on monenlaista, omaan tyyliini ei sovi mitkään kalliit merkkivaatteet, vastustan periaatteessa merkistä maksamista, ja makuuni ovat

myös ihan liian teinixejä monien noiden merkkien vaatteet. Ja osa taas on sellaisia liian "hienoja" joita ei tavallinen duunari voisi töissä käyttää. Muut on täällä farkuissa ja collegepaidoissa, itse pukeudun vähän eri tyyliin mutta yritän olla lyömättä yli. Esim, kauluspaita ok, jakku jo vähän liikaa ellei se ole trikoinen tai villainen.

Hassua kyllä, saan usein kehuja mummotyylistäni ja kyselyitä mistä ihmeestä ostan vaatteita. Mutta minä olenkin jo nelikymppinen eli mummo. Olen tosin pukeutunut samaan tyyliin jo parikymppisenä, äärimmäisen selkeisiin ja yksinkertaisiin vaatteisiin joiden juju on istuvuus ja vahvat värit jotka sopii mulle erinomaisesti.

Vierailija
11/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät päivän muotia, jos eivät kuitenkaan mitään aikoja sitten muodita poisjääneitä juttuja.

Laadukkaita vaatteita, jotka kestää kulutusta ja eivät rypisty ja nukkaannu helposti.

Suorat housut tavallisella lahkeella, valkoiset kauluspaidat, laadukkaat neuletakit, perusjakut, siistit tummansiniset farkut, nahkakengät, nahkalaukut, polvipituinen hame, villakangastakki yms.

Vierailija
12/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siihen klassiseen pukeutumiseen kuuluu näin talvella usein esim. twinset ja tummansiniset sammarit. Voi olla myös tuollainen twinset ja kynähame tai joku muu hame. Perusfarkut ja istuva paitis on myös mielestäni klassinen yhdistelmä. Mulla on lisäksi paljon erilaisia jakkuja, jotka menee sitten erilaisten housujen ja hameiden kanssa. Mä käytän myös paljon mekkoja.

Pukeutumista helpottaa, jos vaatteita voi yhdistellä monella tapaa. Mulla on useita erivärisiä twinsettejä ja samoin neuletakkeja ja neuleita, oikeestaan paljon vaatteita yleensäkin. Aika paljon suosin yksivärisiä vaatteita ja yksinkertaisia malleja. Tykkään kuitenkin, jos vaatteissa on joku kiva yksityiskohta tai vähän erikoisempi leikkaus. Asusteilla saa helposti särmää pukeutumiseen.

Vaatteiden ja asusteiden laatu on tärkeää eli aina luonnonkuituja (villa, puuvillaa, pellava, silkki ja nahka). Korut ei mitään halpisrihkamaa, vaan vähän kalliimpia pukukoruja. Kengät siistit ja mulla yleensä matalakorkoiset. Joskus on vääntäydyttävä korkkareihin, mistä mä en hirveesti tykkää.

Vierailija
13/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työssäni ei voi olla jäykissä jakkupuvuissa ja kaipaan vinkkejä rentoon mutta klassiseen pukeutumiseen. Olen hoitoalalla.

Vierailija
14/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätte tunkea kuutiota pyöreästä reiästä, jos kuvittelette, että voitte pukeutua yhtä aikaa klassiseti ja rennosti.

Rennoimpia klassikoita ovat twinsetit ja ballerinat, mutta eiväthän nekään oikeasti rentoja ole.

Vierailija
15/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistää klassista ja rentoa (nykyisin myös hivenen rockia), googleta hänen bloginsa.

Vierailija
16/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätte tunkea kuutiota pyöreästä reiästä, jos kuvittelette, että voitte pukeutua yhtä aikaa klassiseti ja rennosti.

Rennoimpia klassikoita ovat twinsetit ja ballerinat, mutta eiväthän nekään oikeasti rentoja ole.

Kyllä ne mun mielestäni on. Tai laittaa jonkun t-paidan ja siihen perusfarkut tai sammarit ja neuletakin. On rento ja klassinen.

On mulla kotiasujakin, jotka on mun mielestäni ihan klassisia. Yksi niistä on Sandin trikooasu. Yksinkertainen, yksivärinen ja klassinen, ihan perusasu. Tai joku simppeli trikoomekko tai neulemekko. Kyllä nekin on ihan rentoja. Siihen joku neuletakki päälle, niin tarkennee :)

Vierailija
17/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ballerinatossut, tummat farkut, raidallinen (valkoinen ja tummansininen/musta tms. neutraalimpi) neule/trikoopaita. Tossa kuva ilman tossuja

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m59b6o4w8j1rrnekqo1_1280.jpg

Mielstäni klassiseen mutta rennompaan tyyliin voivat kuulua myös _siistit_ tennarit tai vaikka espadrillot kunhan ei ole räikeän väriset. Samoin perus-t-paidat, esim. valkoiset kunhan eivät ole mitään riepuja vaan siistejä, ei mitään makkarankuoria muttei mitään hehtaaritelttojakaan.

Yleisesti ottaen kai klassisella tyylillä tarkoitetaan siistiä ja ajatonta, jossa pohja on aika neutraali. Se EI tarkoita etteikö mukana saisi olla vaikka kirkaanpunaista tai jotain muodikkaampia juttuja, mutta lopputulos ei kuitenkaan muutu niiden takia räikeäksi tai trendikkääksi. Vaikea selittää :)

Tuolla jotain kuvia aiheesta

http://pinterest.com/susach/classic-style/

En ole kaikista ihan samaa mieltä, mutta eiköhän tosta mielikuvan saa mistä suunnilleen on kyse.

Eli työssäni ei voi olla jäykissä jakkupuvuissa ja kaipaan vinkkejä rentoon mutta klassiseen pukeutumiseen. Olen hoitoalalla.

Vierailija
18/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä, jos itse luulet niin, buahhhahhhaaa :)

Pidän seuraavista blogeista: Such a Beautiful life ja Madeleine's Dream. Nämä ovat ikäisiäni naisia, jotka osaavat klassisen pukeutumisen ja usein vielä halvalla! Blogit ovat päivän asu -tyyppisiä, ei sen syvempää.

Jos olet alle 25 niin esim. Xenia's Day voisi olla sinulle sopiva, mistä ottaa alkuun mallia!

Ei tosiaan mitään Luiskan väskyä klassiseen tyyliin, ei ainakaan mitään teinix-monogrammia, jonka halpiskopioita tulee päivittäin vastaan! Ylipäänsä klassinen tyyli ei vaadi mitään tiettyjä brändejä - mitä vähemmän niitä näkyy, sen parempi. Tuo kuvailemasi tyyli on sellainen vähän nousukasmainen "uusvarakas" tyyli, jossa yritetään kovasti näyttää joltain, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Vierailija
19/40 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rentoja klassisia toimisto-/työvaatteita ovat esim. siistit farkut/suorat housut, loaferit, kauluspaita ja neule.

t. 13

Vierailija
20/40 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä