Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskovainen. Haluatko kysyä minulta jotakin?

Vierailija
24.06.2012 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan myös, että homoseksuaalit pitäisi tappaa. Ja miehet, jotka harrastavat seksiä vaimojensa kanssa näiden kuukautisten aikana. Eikö tässä ole ristiriita sen suhteen, että kun näitä käskyjä ei toteuteta, mutta uskotaan kuitenkin muihin juttuihin siellä Raamatussa? Miksi sieltä voidaan ottaa käyttöön vain itselle parhaiten sopivat uskomukset ja käskyt?

Vierailija
22/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän raamattua ihmisten kirjoittamana kirjana. Eli ihmisillä on ollut tässä sormensa pelissä ja siitä on jätetty sellaisia osia pois (esim. uudesta testamentista naisten kirjoittamat evankeliumit), mitkä eivät ole sopineet sen ajan ihmisille ja yleensäkään miehille.

Sen on ihminen kirjoittanut ja kääntänyt sen ajan elämänkatsomuksen mukaan.

Minusta on turha sanoa, että uskoni olisi vilpitöntä. Minäkin olen vain ihminen ja sisimmässäni haluan vain valtaa ja olen kiero ja yritän huiputtaa Jumalaa välillä.

Silti jätän uskon määrittelemättä ja nämä taivashommat auki, koska ihminen on todellakin hanakka sanomaan, kenelle on taivastie auki. Minä uskon siihen, että kuoleman jälkeen me moni voimme kokea yllätyksiä tässä asiassa.

Lisäksi olen edelleen sitä mieltä, että usko ja taivasusko varsinkin on aika itsekästä. Ihminen parkuu rukousta saadakseen pelastuksen itselleen. Missä on silloin ihmisen hyvyys. Eikö ihminen haluaisi taivaspaikkaa muillekin kuin vain tiukoilla rajoille itselleen.

Se on kaikki Jumalan käsissä. Ja ainakaan minä en voi sanoa, että olisin itse ansainnut taivaspaikan itselleni. Ainoa, mitä toivon, että Luoja olisi armollinen niille läheisilleni, jotka kuolevat. He olivat vain ihmisiä ja elivät niillä eväillä, mitkä heille oli annettu. Joten anna heille anteeksi, sillä sinun on valtakunta, voima ja kunnia.

Itse asiassa minua ei voi pitää uskovaisena ja uskoni on niin vajavaista ja vaellan uskoni kanssa pimeässä laaksossa. Silti kiitän Jumalaa tästäkin päivästä.

Minä en tiedä, miten ihminen pelastuu. Mutta se ei olekaan minun asia. Se on isomman käsissä tämä asia.

nro 17

Ne jotka eivät ole kuulleet evankeliumia, jätämme tietenkin Jumalan armon varaan, muistamme että Jumala ei ole idiootti eikä sadisti. Uskosi vaikuttaa aidolta, elävältä ja vilpittömältä. Raamatun mukaan vain Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen. Uskon, että Raamattu on Jumalan sanaa. Siellä sanotaan näin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia on itseasiassa aika hirveesti. Suurin osa vaan ei uskalla edes itselleen myöntää sitä ;-D

Kysymykseni sulle... Isä, poika, pyhähenki. Kehen uskoit ekaksi?

Vierailija
24/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: ei ap

Minun kysymykseni ap:lle:

Lue tuo neityenä naimisiin -ketju. Mitä mieltä olet aloittajan tyylistä?

Uskovaisia on itseasiassa aika hirveesti. Suurin osa vaan ei uskalla edes itselleen myöntää sitä ;-D

Vierailija
25/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin uskoin yleisesti jumalaan, sokeana kuljin. Kunnes silmäni aukenivat, että joka uskoo JEESUKSEEN pelastuu, niinhän sana sanoo ja tajusin, että Jeesus on kuollut minun puolestani.

ap

Vierailija
26/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat ateistien julkisesti aina tilaisuuden tullen uskovia kohtaan harjoittamaa pilkkaa, jopa vainoa?

Vierailija
27/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää sen ketjun tyyli.

Toisaalta, oishan se ihanaa, jos se kehen rakastun ois vaan mun kanssa harrastanut seksiä. Toisaalta... Se on vaan ihanne. Harva pystyy tai edes haluaa sitä. En halua tuomita ketään.

Vierailija
28/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat ateistien julkisesti aina tilaisuuden tullen uskovia kohtaan harjoittamaa pilkkaa, jopa vainoa?

Se loukkaa minua, koska minullakin on tunteet eikä usko tarkoita että oisin tyhmä.

Ateistit saa rauhassa arvostella ja haukkua uskovaisia. Mutta jos le arvostelemme, me olemme kapeakatseisia tuomitsijoita.

Mutta, tällainen on ajan henki ja " uskon hinta ".

ap

Vierailija
29/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loukkaa minua, koska minullakin on tunteet eikä usko tarkoita että oisin tyhmä.

Ateistit saa rauhassa arvostella ja haukkua uskovaisia. Mutta jos le arvostelemme, me olemme kapeakatseisia tuomitsijoita.

ap

Kiitos avoimuudestasi. Minuakin kiukuttaa toisinaan tuo kaksinaismoralismi, miten on sallittua painaa alas uskovaa aina tilaisuuden tullen ja sitten esim. tiedeuskovaisuus tai puhdas materialismi kaikissa muodoissaan on se normi, oikein ja suositeltavaa.

Mutta samaan aikaan, se on ajan henki, kuten sanot. Itseasiassa tekee vain todemmaksi ilmoituksen ajankohtaisuuden ja monet muut asiat, jotka itselle ovat rakkaita.

Vierailija
30/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kiitos avoimuudestasi. Minuakin kiukuttaa toisinaan tuo kaksinaismoralismi, miten on sallittua painaa alas uskovaa aina tilaisuuden tullen ja sitten esim. tiedeuskovaisuus tai puhdas materialismi kaikissa muodoissaan on se normi, oikein ja suositeltavaa.

Mutta samaan aikaan, se on ajan henki, kuten sanot. Itseasiassa tekee vain todemmaksi ilmoituksen ajankohtaisuuden ja monet muut asiat, jotka itselle ovat rakkaita.

Silmiemme edessä. Näinhän se sanan mukaan menee, kuilu uskovien ja muiden ihmisten välillä kasvaa. Uskovaiset olemme aivan ihme tyyppejä suurimman osan mielestä.

Mutta saamme olla turvallisella mielellä, koska Jeesus on kanssamme ja voittanut maailman.

Mutta uskovaisillakin on tunteet ja ajatuksia. Minun sydän kärsii, kun näen pahuutta ja sokeutta ihmisissä. Ja sitten ei saisi sanoa mitään kellekään. Uskoa hiljaa kotona. Ja kaikki sanoo " no onhan se sulle hyvä, niinku sun juttu tuo usko, jos sulle tulee siitä hyvä olo. "

Eikä tajuta, että Jeesus on totuus. Tie ja elämä. En seuraa Jeesusta helpon elämän tai hyvän olon toivossa. Vaan koska hän on elävä Herra ja hänellä vain on ikuisen elämän sanat.

ap

Vierailija
31/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisen elämä on täynnä kieltä, joka on täyttä hebreaa maallikoille. Mitä tarkoitat fraasilla "Ikuisen elämän sanat"?

Ystävällinen kysymys toiselta uskikselta.

Vierailija
32/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisen elämä on täynnä kieltä, joka on täyttä hebreaa maallikoille. Mitä tarkoitat fraasilla "Ikuisen elämän sanat"?

Ystävällinen kysymys toiselta uskikselta.

Vain Jeesukseen uskomalla ihminen pelastuu kadotukselta. Ja vain Jeesus on totta. Ja olen tämän kokenut ja elänyt todeksi omassa elämässäni ja sydämessäni ja toisia uskovia seuraamalla sekä maailmaa katsomalla, tutkimalla.

Suunnilleen tätä :-)

ap

Vierailija
33/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ateistit että uskovat eivät voi olla oikeassa jumalan olemassaolosta samaan aikaan. Mikä saisi sinut muuttamaan mielesi jumalan olemassaolosta? Millaista näyttöä pitäisi olla, jotta muuttaisit mielesi?

Vierailija
34/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt vielä ihan normaalilla kielellä, mitä tää usko nyt oikein on?

Vierailija
35/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ateistit että uskovat eivät voi olla oikeassa jumalan olemassaolosta samaan aikaan. Mikä saisi sinut muuttamaan mielesi jumalan olemassaolosta? Millaista näyttöä pitäisi olla, jotta muuttaisit mielesi?

Että pystyisin uskoa, ettei tämän kaiken maailman, luonnon, avaruuden, ihmisen synnyn takana olisi jokin älyllinen olento, asia. Lisäksi jumalakaipausta ei voisi olla, kaipuuta ikävää johonkin suurempaan. Lisäksi Jeesus ei saisi historiallisesti todettavissa olla elänyt maan päällä.

Lisäksi en olisi saanut elää osaa elämääni uskosta osattomana tai luopiona, etten voisi vertailla kokemuksiani. Lisäksi uskosta ei saisi saada sitä rauhaa, vapautta ja iloa, mitä saan.

Ja monia muita asioita. Jos usko ei ole totta, niin kuoleman jälkeen ei uskova eikä ateisti ole kumpikaan menettäneet mitään. Minulla on ollut hyvä elämä Herran kanssa.

Mutta jos se on totta... Ateisti on menettänyt hirvittävän paljon ja saanut suuren tappion.

ap

Vierailija
36/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt vielä ihan normaalilla kielellä, mitä tää usko nyt oikein on?

Googleta uskontunnustus ja siitä näet, mihin kristilinen kirkko uskoo.

Kadotus eli helvetti on toinen paikka, jonne ihmiset menee kuoleman jälkeen. Taivas on toinen. Paha paikka ja hyvä paikka. Taivaaseen pääsevät vain ne, jotka ovat puhtaita ja hyviä. Eli ei kukaan ole. Siksi Jeesus kuoli, sovitti meidän syntimme, kärsi syntiemme rangaistuksen puolestamme. Ne, jotka omistavat itselleen tämän Jeesuksen sovitustyön ei heille enää ole rangaistusta synneistä, koska rangaistus on kärsitty jo. He pääsevät siksi taivaaseen. Ne, joiden rangaisus on vielä kärsimättä, joutuvat helvettiin eli ikuiseen eroon Jumalasta, jonka luona on kaikki hyvä ja rakkaus.

Älkää eläkö enää hetkeäkään ilman Jeesusta. Koska ette tiedä, milloin loppunne on. Kumpaan sinä olet matkalla, taivaaseen vai helvettiin?

ap

Vierailija
37/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on taivas? Pääsevätkö kaikki viattomat (kuten historian kaikki hyttyset ja punkit) sinne elämään ikuista elämää?

Vierailija
38/38 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koko asia on minusta jotenkin hassu. Rukoilen Jumalaa, mutta välillä tuntuu hassulta kun mietin, että miten sitä sillai oieasti uskoo. Ja kun ei ole koskaan tullut edes mitään tunnetta, että uskoisi. Jotenkin vain Jumalaan uskoo, mutta ei oikein tiedä, mihin uskoo.

Sanotaan, että kun kolkuttaa niin avataan. Olen huutanut kymmeniä kertoja Jumalaa ja en ole kyllä aina varma, onko minulle avattu.

Koko usko on minusta niin hankala hommat toisaalta kun en tiedä, että miten sitä pitäisi uskoa oikein ja voiko uskoa jos ei ole ns. uskovainen.

Miksi ei voi vain uskoa? Ja luottaa siihen, että Jumala kyllä vastaa. Miksi pitäisi uskoa ns. oikein ja osata olla oikeasti uskovainen, että kelpaa.

Se loukkaa minua, koska minullakin on tunteet eikä usko tarkoita että oisin tyhmä. Ateistit saa rauhassa arvostella ja haukkua uskovaisia. Mutta jos le arvostelemme, me olemme kapeakatseisia tuomitsijoita. Mutta, tällainen on ajan henki ja " uskon hinta ". ap

Kiitos avoimuudestasi. Minuakin kiukuttaa toisinaan tuo kaksinaismoralismi, miten on sallittua painaa alas uskovaa aina tilaisuuden tullen ja sitten esim. tiedeuskovaisuus tai puhdas materialismi kaikissa muodoissaan on se normi, oikein ja suositeltavaa. Mutta samaan aikaan, se on ajan henki, kuten sanot. Itseasiassa tekee vain todemmaksi ilmoituksen ajankohtaisuuden ja monet muut asiat, jotka itselle ovat rakkaita.

Silmiemme edessä. Näinhän se sanan mukaan menee, kuilu uskovien ja muiden ihmisten välillä kasvaa. Uskovaiset olemme aivan ihme tyyppejä suurimman osan mielestä. Mutta saamme olla turvallisella mielellä, koska Jeesus on kanssamme ja voittanut maailman. Mutta uskovaisillakin on tunteet ja ajatuksia. Minun sydän kärsii, kun näen pahuutta ja sokeutta ihmisissä. Ja sitten ei saisi sanoa mitään kellekään. Uskoa hiljaa kotona. Ja kaikki sanoo " no onhan se sulle hyvä, niinku sun juttu tuo usko, jos sulle tulee siitä hyvä olo. " Eikä tajuta, että Jeesus on totuus. Tie ja elämä. En seuraa Jeesusta helpon elämän tai hyvän olon toivossa. Vaan koska hän on elävä Herra ja hänellä vain on ikuisen elämän sanat. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä