Juhannustansseissa dj kehotti miehiä hakemaan naisia, lesbo koki syrjintää (ov)
We love Helsinki -tansseissa käynyt naishenkilö pahoitti mielensä, koska kävi näin:
"Hei! Olisin kaivannut etukäteen tietoa siitä, että kyseessä oli eksklusiivisesti heteroseksuaaleille suunnatut tanssit, jotta olisin osannut jättää tulematta. Olen pitänyt tätä We Love Helsinkiä -konseptia raikkaana, enkä siksi osannut odottaa hetero-eksklusiivisuutta. Tämä tuli esille siinä, kun dj kuulutti perinteisen iskelmän puolella "Lavalla tanssi kolme naisparia, skarpatkaaa vähän miehet, ja hakekaa!". Ikään kuin naiset eivät voisi ensisijaisesti haluta tanssia nimenomaan naisten kanssa, ja ikään kuin naisten keskenään tanssiminen olisi vain "hupitanssia". Factoryn puolella taas kuulutettiin, että "Naiset ovat erityisen kauniita, koska ovat laittautuneet - he ovat laittautuneet teitä varten, pojat". Luulin, että juhannustanssiperinnettä olisi enemmän uudistettu tässä tapahtumassa, mutta taitaa vielä olla vähän liian aikaista sellaiselle :)."
Millaisia ajatuksia herättää ja mitä käytännön vinkkejä voisi antaa tapahtuman järjestäjälle, että myös ei-heteroseksuaaliset henkilöt voivat olla tyytyväisiä tansseissa?
Av:n mielipidettä kaivataan!
Kommentit (57)
Vaikka kuinka yritän ymmärtää, en ymmärrä kuitenkaan tuota älämölöä tuosta dj:n harmittomista kommenteista.
miksi ison enemmistön pitäisi kumartaa pientä vähemmistöä ja varoa normaaleja puheitaan?
Ihan ku ruotsalaiset suomessa.
Jos kokee itsensä mieheksi (siis lesboksi joka voi hakea kun on miestenhaku) niin hakisi sitten vaan. Jos taas kokee itsensä naiseksi, odottaa sitä naistenhakua ja hakee sitten partnerinsa.
tarviiko joka asiasta vetää herne nenään ja kokea ne henk.koht. loukkauksina? Tarkoitus on pitää hauskaa eikä nipottaa, eikös?
Tanssikoon akat ja ukot keskenään jos haluavat, mutta että juontokin pitäis mennä heidän pillin mukaan. Ketä muita pitäis vielä huomioida?
että jos tansseista tehdään homoystävällisiä, niin silloin pitäisi kaikki viittaukset heterouteen poistaa kokonaan. Eli ei saisi sanoa "tytöt ovat laittautuneet nyt teitä varten pojat" ja muutenkin vähän murtaa jäätä.
Tietysti ymmärrän, että lesbo kohtaa jokapäiväisessä elämässään oletusta siitä, että hän on hetero ja että suhde naisen kanssa nähdään jonkinlaisena "kun miehet ei kelpaa" -tyyppisenä tai yleensä kakkosvaihtoehtona.
Kuitenkin jos tuolla dj kuuluttaisi, että hakekaapa nyt tanssimaan sitä teille mieleistä partneria niin suurin osa hakisi vastakkaista sukupuolta eikä tilanne muuttuisi "paremmaksi" seksuaalivähemmistönäkökulmasta. Ja paikalla on varmasti monia heteronaisia, jotka eivät välttämättä haluaisi, että heitä hakee nainen. Sen sijaan taas paikan miehillä on kova kynnys hakea tanssiin ketään, ja jos dj siihen kannustaa, niin pitää tietysti vetää herneet nenään ja nähdä se syrjivänä.:/
viittauksia ei enää saisi olla, kyllähän suurin enemmistö kuitenkin on edelleen heteroseksuaaleja. Ihan kuin joku parin prosentin vähemmistökieli vaatisi, että kaikki pitäisi olla aina yhtä lailla sillä vähemmistökielellä, eikä pelkkää enemmistökieltä saisi puhua missään.
Ei tuollaisella valittamisella mitään sympatiaa saa, eri asia olisi, jos siellä olisi naisparit kokonaan kielletty, tai jotenkin oikeasti homoseksuaaleja vainottu.
käynyt homopaikassa, jossa minua haki tanssimaan lesbo. Minusta tämä oli hyväksyttävää, koska oltiin homopaikassa ja minun on aivan turha porata, jos pidän tilannetta epämiellyttävänä, kun kerran olen itse homopaikkaan mennyt tietäen, että se on homopaikka. Heteropaikassa kuitenkin saattaisin tyrmistyä, jos saisin vastaavaa huomiota lesbolta. (Puhumattakaan, että mies hakisi miestä tanssimaan, tulisi varmaan turpaan.)
ap
Olin nähnyt tuon kyseisen viestin fb:ssä jo aiemmin ja lueskellut vähän kommentteja siellä. Alkuperäinen viesti oli ehkä aiheeltaan ihan asiallinen pointti, mutta kirjoitustyyli niin tökerö että se herätti ainoastaan vittuilua ja muuta yhtä asiallista "keskustelua", vähän kuten täälläkin.
Itse ymmärrän kyllä alkuperäisen närkästyksen, en niinkään seksuaalivähemmistön kannalta, vaan yleisemmin modernina naisena. Itse olen naimisissa oleva hetero, mutta mieheni ei tanssi, joten olisin hyvinkin saattanut olla vastaavassa hauskassa tapahtumassa ihan tyttökaverieni kanssa. Olisi aika loukkaavaa, jos kesken hauskanpidon dj leimaisi meidät keskenämme tanssivat hylkiöiksi jotka pitäisi äkkiä tulla miesten toimesta pelastamaan. Kyllä vähän hävettäisi sellainen huomio eikä tanssiminen varmaan sen jälkeen olisi yhtä kivaa. Samoin särähtäisi tuo toinenkin kommentti korvaan kun en pahemmin jaksa meikata; olenko siis huonompi ja vähemmän nainen kun en ole vaivautunut tälläytymään miehiä varten?
niin kuin suvaitsevaisuus myös heteroita kohtaan olisi liikaa vaadittu vähemmistöön kuuluvilta. Maailmanhan pitäisi täysin pyöriä täysin heidän ympärillä tai muuten pahoitetaan mieli.
jos annetaan homojen hakea heitä tanssiin? Kuka on herkkähipiäinen jos pahoittaa siitä mielensä?
Jos olen selkeästi heteropaikassa, saan kyllä slaagin jos joku muija tulisi mua hakemaan.
Se olisi noloa, loukkaavaa, inhottavaa ja hyvän käytöstavan vastaista.
Ihmisten kannattaisi käydä jossain traumaterapiassa, niin voisi elämä olla vähän kivuttomampaa ja ajatukset vähemmän vainoharhaisia. Mutta kaikilla on toki oikeus märehtiä juhannustanssien dj:den sanomisia ihan kuinka verisesti haluavat. Tietääpähän sitten elämään vähän kevyemmin suhtautuvat vältellä näitä ammattiloukkaantujia, kun näkee mille kierroksille jotkut pääsevät ihan välispiikeistäkin. Mahtavaa, että joillakin riittää aikaa ja energiaa moisiin vuodatuksiin.
Toki monet jo tuntevatkin nämä aktiivisimmat hernenenät erinäisiltä sähköpostilistoilta, joiden perusteella on jo vuosia sitten voinut muodostaa mielipiteensä heidän mielenterveyskuulumisistaan :)
Ei vittu kun on taas ihmisellä ongelmat. Mahtaa olla rankka elämä niillä joiden elämä on keskittynyt pelkkään seksuaalisuuteen ja sen julistamiseen. Itse olen lesbo ja en koe todellakaan poikkeavani valtaväestöstä muuten kuin seksimieltymyksiltäni, enkä ikinä edes tajuaisi loukkaantua tuollaisista DJn kommenteista. Yleensä nämä jotka näkevät vainoharhaisina vihaa ja syrjintää joka puolella harvoin ovat mitään "aitoja" lesboja, yleensä pelkkiä naistutkimusfeministifasisteja joilla on pahanlaatuinen marttyyrikompleksi ja tarve loukkaantua kaikesta, jotta pääsevät asettamaan itsensä muiden yläpuolelle. Harvoin seurustelevat tosissaan (pidempään kuin 4kk) naisen kanssa ja sitten rauhoituttuaan hieman menevät miehen kanssa naimisiin mutta silti tahtovat änkeä pakolla seksuaalivähemmistöjen äänitorviksi. Viesti tällaisille kusipäille: Painukaa vittuun ja antakaa minun ja muiden kaltaisteni elää rauhassa.
[/quote]
Jos olen selkeästi heteropaikassa, saan kyllä slaagin jos joku muija tulisi mua hakemaan.
Se olisi noloa, loukkaavaa, inhottavaa ja hyvän käytöstavan vastaista.
[/quote]
Mistä tunnistaa heteropaikan? Äärimmäisestä junttiudesta ja takapajuisuudesta?
loukkaantuu kaikki liikuntarajoitteiset miehet, jotka eivät pysty hakemaan, sekä naiset, jotka eivät ole kauniita. Myös ruotsinkieliset, jotka jäivät ilman ruotsinnosta, ja eivät siis ymmärtäneet koko juttua.
Tuskin tipahtelee sympatiapisteitä tällasella provosoinnilla. Niin paljon kuin minäkin olen puolustanut homojen oikeuksia eri tilanteissa ja paikoissa, niin tämä nyt on tosiaankin tyhjästä nyhjäisty.
Harvoin hyvää asiaa (moninaisuuden ja yhdenvertaisuuden kunnioittamista) saa puettua yhtä kuvottavaan rasittavaan ja aggressioita herättävään kaapuun! Huh, olisipa "kiva" jos moinen henkilö osuisi samaan työyhteisöön...tai kotipippaloihin :P
http://blogit.kansanuutiset.fi/kaasuputki/kaikkien-aikojen-jarjettomin-…