Onko 31-35v vielä nuori nainen?
Kommentit (34)
Vaan aikuinen nainen. Itsellä ikää 34 vuotta ja kyllä se nuoruus meni jo!
alle 25 on nuori, sitten on vaan tavallinen aikuinen ja yli 35 on jo varhaiskeski-ikäinen.
Ehkä 25v on vielä juuri ja juuri nuori mutta ei ainakaan sitä vanhempi.
Nuoruutta ei voi mitata pelkässä iässä, siihen vaikuttaa myös elämänkokemus.
Ja yleinen asenne elämää kohtaan.
Käykääpäs joskus ottamassa perspektiiviä asiaan vaikkapa vanhainkodissa; 90-vuotiaasta kolmekymppinen on ihan tyttönen vasta :)
Käykääpäs joskus ottamassa perspektiiviä asiaan vaikkapa vanhainkodissa; 90-vuotiaasta kolmekymppinen on ihan tyttönen vasta :)
yleensä ikäni arvioidaan n. 8-10v alakanttiin, johtunee siitä että pukeudun nuorekkaasti, treenaan päivittäin (ja tämän takia usein minut näkee treenivaatteet päällä) ja olen hyväkuntoinen ja nuorekas. Iho on rypytön (johtuu siitä että on rasvainen ihotyyppi) joten paljon on kiinni myös ihotyypistä.
Ainoa paikka missä näytän ikäiseltäni on työ, jossa olen "jakkupukutantta" koska pukukoodi niin vaatii.
Olen ihan huippukunnossa fysiologisesti, parempi fysiikka kuin kaksikymppisenä.
Ymmärrän kyllä että MUIDEN mielestä saatan olla pystyyn kuollut vanhus, mutta omat fiilikset on sellaiset luokkaa "olen 20-vuotias".
Joskus muuten näkee myös sellaisia 20-vuotiaita jotka näyttää 40-vuotiailta!
Mutta vielä loppukaneetti: _minun_ mielestäni keski-ikäiset on sellaisia yli 50-vuotiaita. En ole missään muualla kuin av-palstalla törmännyt ajatukseen että keski-ikäinen on 35-vuotias. Vastahan silloin moni akateeminen on valmistunut, ollut pari vuotta työssä ja tekee ESIKOISEN. Eri asia ehkä niillä jotka eivät koulunpenkkiä peruskoulun jälkeen kuluttaneet ja saivat esikoisenkin jo 17-vuotiaana. Tällöin jo eletty elämä ehkä mahdollistaa sen "keski-ikäisyyden" jo kolmekymppisenä.
Mä olen 39-vuotias nuori nainen.
Olet siis tynnyrissä kasvanut ja kokematon nelikymppinen?
Nuoria ollaan mun mielestäni n. 25- vuotiaiksi asti. Sen jälkeen aikuisia, keski-ikä alkaa joskus tossa 40 v jälkeen.
Henkisesti voi olla nuori vaikka satavuotiaanakin, fyysinen ikä ei vaikuta siihen.
Suomessa alle nelikymppiset ovat keski-ikäisiä tai nuorehkoja aikuisia. Muualla, kehitysmaissa tuon ikäinen on jo varhaisessa mummoiässä. Duunareilla yli kolmikymppiset ovat jo kokeneita, akateemisilla aloilla vielä keltanokkia. Eli riippuu täsyin kontekstista, miten tuon ikäsitä arvioidaan.
Ulkomuodollisesti naiset ovat aikuisia tai keski-ikäistymässä, eli keskimäärin ollaan läskimpiä ja huonokuntoisempia, kuin nuoremmat ikäluokat. Kukin sitten elintavoillaan vaikuttaa joko positiivisesti tai negatiivisesti ulkonäköönsä.
Teini on 10-20v
Nuori 20-30v
Aikuinen 30-40v
Keski ikäinen 40-60v
Seniori 60-70v
Iäkäs 70-80v
Vanhus 80-90v
Yleisesti vanha voi olla vaikka 20-vuotias kotiäiti joka häärää kun mummo talossa ja paimentaa kakaroita, 30-vuotias voi olla nainen parhaimmillaan ja nuorekas, itsestään huolehtiva.
Kyllä monet äidit ovat ihan mummoja jo!
On. Nuori aikuinen on siihen asti että täyttää 40, silloin "pelkkä" aikuinen.
T: 19-vuotias tyttö
36v nuori nainen.