Mitä pientä leipoisin kun ei ole kuin perustarvikkeita?
Muuta ruokaa on reilusti, mutta osa porukasta meni mässäämään jo kaikki juhannuksen jälkiruoat. Pakkasesta on jo kaikki marjatkin syöty eikä hilloakaan ole näköjään yhtään jäljellä, niin mitä voisin leipoa?
Löytyy siis tyyliin jauhot, sokeri, munat mutta ei mitään erikoisempaa leipomisainesta, kuten ei suklaata, marjoja tms.
Kommentit (11)
ajattelin itsekin, mutta kun ei ole mitään hilloa ja osa porukasta ei syö lettuja ilman hilloa. Niihin menee myös paljon maitoa mitä ei tähän hätään saada lisää, ja maito saattaisi loppua kesken.
Pullaan ei tietenkään menisi ihan niin paljon maitoa, mutta jos tulee vielä muita ideoita niin ilomielin otan vastaan. Onneksi ei ole ruokarajotteita tai allergioita kenelläkään, oli jo pinna vähän kiristyä kun huomasin kaikkien herkkujen kadonneen parempiin suihin.
AP
kokeillut pullaa veteen, ei tullut hyvää joten teen itse aina maitoon
AP
Olen kokeillut pullaa veteen, ei tullut hyvää joten teen itse aina maitoon
AP
Lettutaikinaa olen useinkin tehnyt osittain veteen. Rasvaa voi silloin lisätä vähän taikinaankin.
Maustekakkua tai tiikerikakkua. Yhdestä kakusta riittää monelle syöjälle. Kauralastut on kanssa yksi. Moneen vanhanajan leipomukseen ei tule kuin ihan perusraaka-aineita.
syönyt muiden veteen tekemään pullaa, eikä ole hyviä olleet nekään pullat. No joka tapauksessa, pullaan riittää sitä maitoakin kun ei mene niin paljon kuin lettuihin. Pikapullaohjekin vaikutti ihan hyvältä, joten pitääpä tässä vielä tuumailla hetki ennen kuin päätän.
AP
kokeillut pullaa veteen, ei tullut hyvää joten teen itse aina maitoon
AP
syönyt muiden veteen tekemään pullaa, eikä ole hyviä olleet nekään pullat. No joka tapauksessa, pullaan riittää sitä maitoakin kun ei mene niin paljon kuin lettuihin. Pikapullaohjekin vaikutti ihan hyvältä, joten pitääpä tässä vielä tuumailla hetki ennen kuin päätän.
AP
Makua niihin saa monella eri tapaa, kaakaojauheella, vanilijasokerilla, sitruunalla jne. :)
ei sen aina niin erikoista tarvitse olla