Mies nukkuu ja nukkuu
Ollaan miehen kanssa molemmat lomalla, ja se vaan nukkuu ja nukkuu kaiket päivät. Yöllä se istuu kolmeen tai neljään asti koneella tai katsoo leffoja. Mies on matkatöissä, joten arkena emme ehdi olla yhdessä paljoakaan. Nyt olisi kiva tehdä jotain yhdessä tai edes viettää aikaa kotona yhdessä. Tänään sain sen kiskottua kahden aikoihin tekemään kanssani juhannusostoksia ja syömään, nyt se taas on nukkunut kuudesta asti ja kohta varmaan herää taas kukkumaan kun mua alkaa väsyttää ja meenkin kohta itse nukkumaan.
Kivaa lomaa meillekin.. Mitä mä tekisin?
Kommentit (10)
Kotona on niin tylsää. Kuulostan tosi lapselliselta, mutta olen itse asiassa keski-ikäinen. Varaan lomille matkoja, jotta ei tarvitsisi olla kotona koko aikaa. Ehkä teilläkin auttaisi asiaa, jos lähtisitte koko perhe yhdessä matkalle, vaikka kylpylään muutamaksi päiväksi. Ehkä mies ei siellä kehtaisi nukkua päivät ympäriinsä.
Itseänikin harmittaa, kun ennen lomaa aina suunnittelen tekeväni kotona yhtä ja toista. Lapset ovat jo teinejä, joten nyt minulla olisi aikaa. Mutta kotona alkaa vain väsyttää eikä tämä kotiympäristö valitettavasti piristä mua.
Kiitos viestistäsi. Varmaan on kotona vähän tylsää täälläkin. Ollaan onneksi suunniteltu paria pikkureissua tähän lomalle, jospa sitten helpottaisi. Harmittaa vaan itsenikin, kun rupean kiukuttelemaan.. otan henkilökohtaisesti tuon jatkuvan nukkumisen. Tuntuu ettei halua yhtään viettää aikaa mun kanssani.
..mutta ap, meillä on AINA tollaista :/ Oli juhannus tai ei.
Keksi itsellesi ja lapsille kivaa tekemistä, ihan ilman ukkoa. Et herättele etkä ilmota mihin menette, varmaan alkaa jossain vaiheessa nyppiä se ettei häntä kaivata.
Meillä nukkunut jo pian kolme viikkoa.
Vielä viikko tätä nukkumista jäljellä ja päästään lasten kanssa palaamaan normaaliin päiväjärjestykseen.
;)
Käyn kolmivuorotyössä, unirytmi aivan sekasin ja aina nukuttaa. Mies sen sijaan saattaa herätä reippaasti jo kuudelta aamulla lenkille.
Olemme miehen kanssa molemmat iltavirkkuja ja olemme ratkaisseet asian näin:
Arkisin mies herää aamukuudelta töihin ja minä olen siis kotona lasten kanssa. Töistä tultuaan hän nukkuu päiväunet ja puuhailee sitten illan meidän kanssamme ja hoitaa esim. isomman lapsen iltatoimet.
Kun lapset ovat käyneet nukkumaan, molemmat teemme jotain omia juttujamme ja sen jälkeen yleensä vietämme yhdessä aikaa. Nyt aiomme vielä syödä sipsejä ja dippiä ja katsoa leffaa tai jotain molempia kiinnostavaa sarjaa.
Itse olen sellainen, että vaikka olisin kuinka väsynyt, piristyn aina illlalla kymmenen jälkeen. Koko olo on silloin parempi. Muutenkin pärjään vähemmällä unella kuin mies.
Viikonloppuisin ja lomilla mies herää lasten kanssa aamuisin ja itse nukun hieman pidempään. En oikein tykkää päiväunia nukkua, mutta mies puolestaan pystyy helposti nukahtamaan päivälläkin, joten hän sitten nukkuu taas ne unosensa ja saamme illasta yhteistä aikaa.
Nukkumisesta tulee helposti sellainen kierre, että väsyttää vaan enemmän ja muuttuu ihan nuutuneeksi.
Ymmärrän hyvin miten ärsyttävää on, kun toinen vaan vetelee hirsiä. Meillä oli joskus sellainen tilanne, mutta puhumalla saimme asiat toimimaan. Ja silloin kun mies nukkui vaan, lähdin usein lapsen kanssa touhuilemaan ja katsoin monelta herra suvaitsee herätä. Yleensä viiden aikoihin illalla heräsi itsestään, muttei aiemmin, ellen herättänyt. Tämä oli joskus kun miehellä oli pidempi vapaa. Silloin ei siis nukkunut päiväunia, vaan koko rytmi oli ihan sekaisin. Aina nukkumaan aamuyöllä. Itse muistaakseni silloin nukuin päiväunet lapsen nukkuessa myös.
Ihanaa kuulla että muillakin tällaista. Ei kai tota unta sentään loputtomiin voi riittää.. :D Nyt se kömpi tuolta noin tunti sitten ja hyörii täysissä sielun ja ruumiin voimissa keittiössä kokkaillen herkkuja joiden voimalla jaksaakin kukkua taas aamuun! Saan sentään hyvyyksiä iltapalaksi ennen kun meen nukkumaan vaikken tuota ukkokultaa kainaloon saakaan. Ja tietty saan siivota sen jäljet keittiöstä aamulla, kuuluu pakettiin. Huomenna aamupäivästä onneksi lähtö ystävien luo juhannuksen viettoon, niin ei voi nukkua ihan koko päivää.. hahaa! ;)
Miksi just miehen pitäis herätä aamulla aikaisin kuin kastemato ja lähteä sun kanssa juhannuskaupoille? Kokeile itsekin ottaa päivätorkut, sitten puoliltaöin kokata jotain hyvää ja mennä miehen lähelle oman koneesi kanssa valvomaan. Siinä voitte katsella leffaa tai pelailla nettipelejä ja olla yhdessä. Ärsyttää ihmiset jotka olettaa että kaiken pitää tapahtua heidän ehdoillaan eikä ees yritetä tavoittaa toisen kiinnostuksia.
Anna sen olla lomalla ja nukkua jos haluaa. kai sitä saa tehdä ihan mitä tykkää...