Raskaana ja jatkuva väsymys
Hei, olen vasta rv 25 ja aivan rättiväsynyt ja poikki koko ajan.. verenpaineet ja hemoglobiini ovat hyvät, syön monipuolisesti ja liikun ulkona joka päivä. (kevyttä kävelyä sekä pyöräilyä)
Käyn myös töissä, noin 30 h/viikko.
Olen aivan kauhean väsynyt jatkuvasti, jopa niin että iltaisin itken väsyneenä aivan turhia asioita. Nukun kuitenkin mielestäni tarpeeksi- 8/9 tuntia per yö.
Neuvoja, kokemuksia, vinkkejä?
Mahdollista saada esim hetkellisesti sairaslomaa tämän takia, kerätäkseni voimia...?
Kommentit (6)
katsottiin sokeriarvot ja ok olivat :)
en vain tiedä tuosta sairaslomalla jäämisestä hetkeksikään, kun olin äskettäin 3 päivää virtsatientulehduksen vuoksi.. sopimus on määräaikainen ja kyllä oli mukava mennä takaisin kun muut työntekijät aloittivat heti urputuksen.. aivan kuin olisi minun syyni että työpaikalla olevat vakituiset työntekijät ovat tyrineet asioita ja hommat seisoo... ovat minusta laskeneet liikaa kausityöntekijän varaan.. siis että heti on pulmana kuka tuuraa jos jään pois edes muutamaksi päiväksi.. :/
minusta kyllä alkaakin tuntua että olen väsynyt koko ajan nimenomaan töiden takia.. teettäävät minulla aikas paljon hommia ja tekevät itse helpoimmat ja ei niin kiireiset... hyvä jos ehdin taukoja pitämään :/
muina oireina ilmavaivoja, ei oikeastaan vatsavaivoja muita, vauvan ollessa 6kk löytyi keliakia. Onko sinulla ihmeen usein nälkä? Laskeeko sun verensokeri nopasti? Jos, niin pyydä tk lääkäriltä keliakiaverikoe.
Siinä ei imeydy kunnolla ravinteet eikä vitamiinit, se väsyttää.
liikaa töitä, ja päiväskin on varmaan liian pitkä. Sairaslomalle mars, laps ei tee mitään loppuun palaneella äidillä. Nyt sun on asetettava lapses ja ittes etusijalle, kyllä ne töissä pärjää. Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia henkilöitä, eli kyllä ne ihan varmasti selvii ilman sua, vaikket uskois.
anteeksi että tänne kesken keskustelujenne tunkeudun, mutta kyllähän tämä hiukan liittyy asiaan. Olen neuvoton mitä tehdä mieheni kanssa. Olen vasta raskausviikolla 22 ja tiedän tekeväni liikaa töitä ja olen aivan puhki... Mieheni ei sitä suoraan sano, mutta näen sen katseesta ja siitä hiljaisuudesta sekä hän yliarvoi minun jaksamiseni. SIIS kun olin tässä viikon ajan sairaslomalla ihan vain levätäkseni ja hän ei vain jotenkin ymmärrä sitä... mieheni mielestä siis tavallaan lintsaan laiskuuttani töistä! Työni ovat paperi ja kassatöitä, olen siis merkonomi.
Kuinka saan puhuttua miehelleni että en vain jaksa... itsellään vielä menossa kuukauden kesäloma! jonka hän on kylläkin raskaasti töitä tehneenä ansainnut...
Kaikki arvot ok. Nyt menossa rv 37. Välillä toki pirteämpiä päiviä välissä että huhkin tosi paljon, mutta välillä sitten menee päivät nukkuessa/lepäiilessä. Onko sinun sokeriarvot mitattu? Kyllä antavat tosi helposti sairaslomaa väsymyksen takia ja kannattaa oikeasti käydä pyytämässä että voi lepäillä rauhassa ja kerätä voimia.