Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva ikäero sisaruksille?

Vierailija
20.06.2012 |

Otetaampas tämän kuun vauvalehden tuohon yhteen otsikkoon kantaa ja aloitetaan siitä keskustelu. :)

Minusta sopivin ikäero on 3-vuotta. Perustelen ihan sillä, et tää klassinen pari vuotta minusta on yksinkertasesti niin tylsistyttävä jo, etten halua mennä massassa. Muutenkin mun mielestä pari vuotias on vielä liian nuori saamaan sisarrusta ja todellakin, mä ajattelen tässä asiassa ennemmin sitä et millonka ois sopivampi sille esikoiselle et se saa sisaruksen, kuin niitä omia mielihaluja, vaikka nekin on tärkeitä. 3-vuotiaan voisin myöskin laittaa jo päiväkotiin, eli pitäisin tarpeeksi isona siihen että pärjäisi siellä. Joten 3-vuotias olisi mielestäni myöskin sopivan ikäinen saamaan sisaruksen.

Muutenkin mukava kun viime raskaana olosta on sitten se muutama vuosi, kerennyt saada paikat taas kuntoon ja ovat kerinneet tietyn aikaa kunnossa pysyäkkin ennen kun alkaa taas odottamaan ja venymään, muutenkin lomaa niistä raskauden aikaisista vaivoista ja ei tarvitse kokea heti sitä synnytyksen aiheuttamaa kipua uudestaan vaikka se onkin sen arvoista :D

Ja sit vielä se et molemmat ei oo niin nopeesti isoja ja aikuisia sekä lennä kotoa pois! Helpompi myöskin kaitsoa kun jos isompi sisarus saa katsoa esim. jonkun ohjelman televisiosta, mitä pienempi vielä ei, niin ei voi ruveta se pienempi sisarus sitten välittamaan että eihän meillä ole kuin muutama vuosi ikäeroa et eikö nyt voitais joustaa :DD Ainiin ja ei oo vaan kahta rääkyvää vauvaa aiheuttamassa univajetta, yhdenkin kanssa on varmasti siinä mielessä raskasta

Hmm... ei kai mulle muuta tuu mieleen. Tässä näitä mun päälimmäisiä ajatuksia. Nyt on teidän vuoro!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ikäeroja paljoa valita.

Vierailija
2/3 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monet kuitenkin suunnittelevat ja haluavat tietynikäisinä saada lapsensa tai että sisaruksilla olisi tietyn verran ikäeroa yms.

Osa sitten toteutuu, osa ei. Mutta ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta olemaan poissa töistä ennen kuin seuraava äitiysrahakausi pärähti päälle. Muuten esikoinen olisi mennyt tarhaan kaksivuotiaana, nyt sai olla kotona pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän