Minkä laulun haluaisit soitettavan omissa hautajaisissasi?
minä haluaisin Rammsteinin Rammlied -laulun soitettavan, kun on omat hautajaiset..
Kommentit (43)
Queenin show must go on ja Blackin wonderful life.
Ei mulla oiekin sellaista läheistä laulua ole. Ehkä ton yhden Wonderful world, sellainen kuitenkin, että ihmiset arvostaisivat elämää ja toisiaan ja muistaisivat mua lämmöllä ja hymyllä eikä lohduttomina.
musikaalista Kauniin kuoleman maa
On edessä Kyynelten Lahti/sen takana Kauniin Kuoleman maa/ja Suurten surujen huvijahti/sinne kulkijan kerran kuljettaa/kukin lähteä saa aikataulunsa mukaan/eikä myöhästy kukaan/sillä kaunis on Kauniin Kuoleman Maa...
On rannalla niitty, silkkisen sininen ja soikea,on niityllä polku vihreän väärä ja oikea. Ja suuri on polun varrella puu, siinä on kiinni pilvi ja kuu, on pilvessä pieniä ääskysen pesiä. Ja linnut ne heutovat pitkiä kesiä....
Aika kliseinen, mutta se on aivan upea ja tuo mulle kylmät väreet.
Ihan virsistä haluaisin valittavaksi "Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan" (600) ja Totuuden henki, ne jotenkin koskettaa vaikka tummasävyisiä ovatkin.
Sitten se "aurinko nousee, on kastetta maassa..."
Olavi Uusivirran laulu "On niin helppoo olla onnellinen" on taas sellainen minkä toivoisin myös, perusjuttujen äärellä.
Nää noin nopeasti tuli mieleen...
Junnu Vainion "Käyn ahon laitaa" ja AC/DC:n "Highway to hell".
Jyrkästi kiellettyjä ovat "Kun aurinko nousee ja on kastetta maassa" ja kaikki virret.
ihan oikeasti soitettavan Hevisauruksen Viimeinen mammutti, se saa mut itkemään nytkin. On ihan mahdottoman surumielinen kappale, lapsetkin ihmettelee kun mä nyyhkin sitä kuunnellessa.
Speak softly love, Täällä Pohjantähden alla ja Chisun Vanha jo nuorena
tosin läheiset varmaan itkis kauhusta.
tai oikeastaan Vesku Loiria. Lauluiksi kävisi Laulajan laulu:
En, enhän muuta ma tahdokaan
kuin laulaa, laulaa, niin laulaa.
Kun laulut mun helkkyvät rinnassain
ja pyrkivät pitkin kaulaa.
Mitä voin minä sille, jos maailma
vain mulle se virsinä helkkää,
ja rytmejä on ilot ihmisten
ja surut on sointua pelkkää.
Ja minkä mä taidan, jos elämä tää
vain mulle on suuri runo,
mihin saimme me Luojalta langat vain
ja Luojalta käskyn: puno! (osa säkeistä)
Mutta saattaisi minulle myös Väliaikainenkin kelvata.
vanha virsi Taalainmaalta...kaunis...
Gabriel's oboe ---ja nimenomaan oboella soitettuna
Daft Punk - Veridis Quo