Miks joku jois vain yhden annoksen alkoholia??
Mitä iloa siitä on? Jos mä joskus juon alkoholia niin kyllä mä ainakin vähintään neljä annosta juon. Tai ainakin kolme. Silloin jo tuntuu mukavalta. En viitsisi pilata terveyttäni yhden annoksen takia, kun en siitä mitään edes hyödy.
Kommentit (38)
silloin kun ei ole, niin alkoholilla en pääse ongelmista eroon (kokeiltu on). Juon usein vain 1 alkoannoksen illassa. Tykkään viinin mausta ja puoli lasia riittää. Sorry, olen tylsä ja ilonpilaaja..
maun takia. Viini täydentää hyvin ruuan makua, oletkos koskaan kuullut sellaisesta?
En minä tarvitse esim. viiniä ruuan kanssa enempää, tai joskus on mukava kesäiltana istahtaa yhden siiderin verran puutarhassa. Oluttakin jos juon, se on yleensä alkoholitonta.
Minä taas en ole ikinä tajunnut, mitä hauskaa on hiprakassa tai kännissä... epämiellyttävä olo jotenkin.
Mitä iloa siitä on? Hauskaa voi pitää ilman viinakin.
t limu on 1000 kertaa paremman makuista
Eli jos maksaa on pakko rääkätä, niin otan sen verran, että olen pienessä sievässä. Eli hyödyn siitä itsekin. Ikinä en joisi ruualla yhtä, esim. jos olen autolla matkassa. se olisi niin turhaa. AP
Maksa ei tosiaankaan kärsi yhdestä alkoholiannoksesta. Päin vastoin: esim. yksi lasi punaviiniä päivässä on terveysvaikutteista. Laskee verenpainetta ja siitä saa antioksidantteja... muistaakseni jo kuitenkin kahdesta annoksesta haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.
Voit juoda rypälemehua ja saada saman terveysvaikutuksen. Se terveysvaikutus tulee rypäleistä, ei siitä alkoholista.
Täällä on ilmeisesti vain teinejä ja idiootteja vastaamassa. Miten eksyinkään tänne? Aikuiset, viinin/alkoholin mausta pitävät, kohtuukäyttäjät, kulinaristit ja alkoholin (pienissä määrissä) todistetuista terveysvaikutuksista tietäjät, eikö teitä ole mammoissa yhtäkään?
esim. ruuan kanssa tai illalla tv:n äärellä rentoutusmielellä. Kyllä se yksikin annos riittää, jos on matala toleranssi.
Eiks annos oo ruokaa??
Minä en juo ollenkaan alkoholia. Miksi pitäis ottaa yhtäkään ryyppyä?
Paljon hyötyy, eikä terveys pilaannu.
Kyllä mä normaaliolotilassa voin juoda yhden saunakaljan. Rentouttaa ja tulee uni helpommin ja maistuu hyvältä. Nyt oon kumminki raskaana, ja selviän kyllä ilman sitä yhtäkin, ei sen vaikutus niin suuri ole ettäkö välttämättä tarvis.
Ruuan kans viinin, kesäterassilla oluen tai drinkin, kahvin kans calvan. Maistuu hyvältä muttei tee mieli enempää. En tykkää että tuntuu missään.
terveys menee pilalle esim. yhdestä siideristä? :)Kyllä minä juon useinkin "vain" yhden juoman vaikka saunan jälkeen tms. En tarvitse koko 6-packia että olisi kiva olo.
miks joku juo?
tämä ei liene ainoa asia, mitä mamma ei tajua.
minä en käy lenkillä, miks joku käy?
miks joku polttaa tupakkaa, minä en!
Mä vaan tulen kylläiseksi siitä yhdestä annoksesta alkoholia samalla tavalla kuin tulen kylläiseksi lautasellisesta keittoa tms. Ei haluta enempää, ja joskus kun nuorena tuntui, että on "pakko" juoda enemmän, niin kyllä teki tiukkaa. Aivan sama fiilis kuin ois pitänyt syödä itsensä ähkyyn ja sitten vielä vähän lisää.
Eli jos maksaa on pakko rääkätä, niin otan sen verran, että olen pienessä sievässä. Eli hyödyn siitä itsekin. Ikinä en joisi ruualla yhtä, esim. jos olen autolla matkassa. se olisi niin turhaa. AP
Jos menen ihan yksinäni syömään oikeaan pihviravintolaan, kiireettä, niin tilaan ruuan kanssa lasin hyvää viiniä.
Tai jos satun kesäpäivänä/lämpimänä kesäiltana eksymään ihanalle aurinkoiselle terassille, niin tilaan sen yhden kylmän siiderin.
Musta se on ihanaa, rentouttavaa ja luksustakin.
Känniin en tykkää itseäni juoda, mutta tuo yksi annos hitaasti nautiskellen on ihanaa.
Jouluaterialla muuten juon myös viiniä lasin tai kaksi, mutta muuten en kotioloissa ruuan kanssa alkoholia käytä.
minä koskaan tulen elämään. vaikka juonkin alkoholia lähes päivittäin.
Maksa ei tosiaankaan kärsi yhdestä alkoholiannoksesta. Päin vastoin: esim. yksi lasi punaviiniä päivässä on terveysvaikutteista. Laskee verenpainetta ja siitä saa antioksidantteja... muistaakseni jo kuitenkin kahdesta annoksesta haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.
Juotko kahviakin aina sen koko pannullisen keittimen koosta riippumatta?
Mielestäni, ja ainakin meidän perheessä,
kahvin, teen ja kaakaon juominen on aivan samanlaista elämästä nauttimista kuin esim. saunaolut/lonkku/sidu, ruokaviini tai jälkkäri konjakki/calvados/likööri.
Samoin makeiset ja leivonnaiset, emme karkkiakaan syö niin kauan kuin talosta löytyy, voihan sitä ottaa palan suklaata, karamellin, keksin tai palan kakkua ilman, että vedetään kilotolkulla kaikki kerralla mitä on ostettu ja leivottu.
Tupakkaa emme polta emmekä edellisistä käytä mitään muuta päivittäin/viikottain kuin juurikin otsikon kahvia!
Elämästä nautitaan myös makujen kautta!