olen kuulemma "hyväpalkkainen", esimies sanoi?? palkka on 1997e/kk!!
perkele.
siirryin joku aika sitten vastuullisempiin tehtäviin, ja palkkausvaiheessa sovittiin esimiehen esimiehen kanssa, että jos hoidan työni hyvin, niin kesäkuun lopussa nostetaan palkkaa 50e.
olen odottanut tuota päivää. tänään kun kysyin sen perään, niin sen päättääkkin esimies, ei siis se, jonka kanssa olin neuvotellut ja asian "sopinut". työt on siis hoidettu. ok.
ja--esimies ilmoitti, että "ei vielä, harjoitellaan vielä...." voi saatana!! että korpeaa tuollainen vedätys. 4kk tein hyvin työt ja opiskelin uutta, ja näin kävi.
pieni raha, mutta tämä taitaa olla nyt se periaatekysmys minulle, ja hakeudun toiseen firmaan, josta sen hiton 50e saan lisää palkkaani.
sanoi vielä, että olen muka hyvinpalkkattu tässä firmassa muihin verrattuna. joopajoo.
Kommentit (26)
... ja aina voi sanoa niinkin, että verrattuna afrikan köyhiin meidän ei pitäisi valittaa mistään.
1997 ei ole hyväpalkkaisuutta, se on jopa alle naisten keskipalkan.
jos pystyt vaihtamaan paikkaa, vaihda. Kuulostaa siltä, että tuossa paikassa sun palkkakehitys ei tule ikinä olemaan kummoinen.
Säkin vanhenet, joten kandee tehdä ajoissa siirtoja.
ja kummaa toimintaa.. Mitäs sinä sitten teet? Onko sinulla mitään kouluyusta / tutkintoa? Osaatko hommasi?
Ehdottoma
minulle lykättiin siis omien hommieni lisäksi vastuuta, ja niistä sovittiin nuo palkka-asiat. toki nostettiin jo sopimusvaiheessa, mutta tuo 50e piti saada lisää, kun todistan että hoidan työni hyvin. ja olen hoitanut.
ok,koulutusta minulla ei ole tuohon vastuullisempaan työhön, mutta itseppä lykkäsivät ne hommat minulle, eli usko oli minuun.tai sitten ne on ihan hölmöjä:D
ap
...eli ehdottomasti vaihdat paikkaa, jos vain voit, ellet saa tuntuvampaa korotusta.
Paitsi tietenkin jos et oikeasti osaa työtäsi, jos sinulla ei ole mitään koulutusta mihinkään tai olet alaikäinen tms. :)
vaan se, että ap joutuu ottamaan työstään vastuuta.
Vastuu = isompi palkka.
Eli usko vaan asiaasi ap vaikkei koulutusta olekaan. Vastuuta ei kannetta ilman korvausta. Tuo pidä mielessäsi tai joku päivä nikellyt katkeruuteesi, kun sulle tuupataan sitä vastuunkantoa mutta tilipussissa ei näy mitään.
Tsemppiä!
kysyt vain että asia on suullisesti sovittu. Olet oikeutettu saamaan tuon takautuvasti kesäkuun lopusta lähtien, kysy missä viipyy. Jos on edelleen epämääräistä toimintaa vaihda työpaikkaa.
mol.fi plarattu läpi, ei juuri nyt mitään kiinnostavaa.
taidan ilmoittaa huomenna, että kun vastaan tulee joku hyvä paikka jonne pääsen, niin pitäkööt sen 50eurosensa. en jää odottelemaan sitä.
ap
esimies joskus sanoi, että hänkin on joutunut alhaalta lähtemään. Pyysin palkankorotusta 1800e kuukausipalkkaani. Kansanivälinen suuri firma jne. Olin tosin määräaikainen mutta silti.
mol.fi plarattu läpi, ei juuri nyt mitään kiinnostavaa.
taidan ilmoittaa huomenna, että kun vastaan tulee joku hyvä paikka jonne pääsen, niin pitäkööt sen 50eurosensa. en jää odottelemaan sitä.
ap
tyypillistä naisten touhua. Alistutaan kohtaloon, mutta kääännetään se alistuminen mielessä joksku ihme protestiksi. Häh? Kai sussa sen verran on muijaa, että pystyt joko sanomaan suoraan, että ok, et kehtaa tapella asiasta tai sitten älyät, ettei toi uhittelu ja tyytyminen ole mikään uroteko vaan se olisi jos ihan asiallisesti vielä vetoaisit siihen, että asiasta on sovittu ja muistuttaisit, että lisävastuun ottamiseen liittyy myös palkan kasvaminen. Onhan se pelottavaa vängätä, mutta ei siinä mitään menetä.
Ja että olet pettynyt, että lupauksia ei pidetä. Ravintola-alalla on huonot palkat. Alan palkaksi palkkasi on ok, ikävä kyllä.
Älä uhkaile lähdöllä, hae muita paikkoja ja lähde. Lähetä avoin hakemus laivayhtiöille. Ja kiinnostaville firmoille, älä odota avointa paikkaa.
Jos myöhemmin tarvitset suosittelijaa. Tuolla haistapaska mentaliteetillä lähtevät saavat tyhmyydestä maksaa myöhemmin.
Jos myöhemmin tarvitset suosittelijaa. Tuolla haistapaska mentaliteetillä lähtevät saavat tyhmyydestä maksaa myöhemmin.
nukun yön yli, niin osaan ajatella rauhallisemmin:) ja viisaammin.
ap
Mutta homman voi hoitaa fiksustikin! Kyllä sä pärjäät.
Perustele pomollesi miksi olet ansainnut enemmän.
Mullekin esimies sanoi aina, että palkkani on hyvä muihin verrattuna ym. No tuota ne aina sanovat, koska aika vaikea todistaa toisin. Harva kertoo palkkaansa kollegalle.
Kyllästyin pieneen palkkaan ja vaihdoin työtä. Sain TONNIN korotuksen käytännössä samantyyppisestä työstä. Pitäkäähän naiset puolenne!!
mol.fi plarattu läpi, ei juuri nyt mitään kiinnostavaa. taidan ilmoittaa huomenna, että kun vastaan tulee joku hyvä paikka jonne pääsen, niin pitäkööt sen 50eurosensa. en jää odottelemaan sitä. ap
tyypillistä naisten touhua. Alistutaan kohtaloon, mutta kääännetään se alistuminen mielessä joksku ihme protestiksi. Häh? Kai sussa sen verran on muijaa, että pystyt joko sanomaan suoraan, että ok, et kehtaa tapella asiasta tai sitten älyät, ettei toi uhittelu ja tyytyminen ole mikään uroteko vaan se olisi jos ihan asiallisesti vielä vetoaisit siihen, että asiasta on sovittu ja muistuttaisit, että lisävastuun ottamiseen liittyy myös palkan kasvaminen. Onhan se pelottavaa vängätä, mutta ei siinä mitään menetä.
pitäisiköhän vielä kysyä tältä päättävältä elimeltä:) että kauanko ajatteli, että harjoitellaan vielä?
ap