Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummanko työpaikan valitsisit?

Vierailija
16.05.2012 |

Työpaikka A: vakituinen työ, henkisesti kuormittavaa, pääsääntöisesti aika ikävää työtä. Yksi työpiste. Palkka verojen jälkeen noin 300 euroa isompi kuin paikassa B.

Työpaikka B: määräaikainen työ, varmasti töitä pariksi vuodeksi, mahdollisesti myöhemmin vakituinen. Pääsääntöisesti mukavaa työtä. Useampi työpiste. Nettopalkka noin 300 euroa pienempi kuin paikassa A.

Molempia olen tehnyt eli työn sisältöero on todellinen. TYömatka suunnilleen sama. Kummanko valitsisit. Pitäisi maanantaihin mennessä päättää!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta on kuitenkin pitkä aika. Palkkaa tasaa verotus. Ja ennen kaikkea työ on mukavaa.

Vierailija
2/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä tulee vietettyä suuri osa elämän tunneista. Siksi kannattaa valita se työ, josta pitää. 300 ei ole kovin suuri ero käytännössä, ja parin kuukauden päästä se ei enää tunnu missään. Jos siis saat myös B:stä järkevän kokoista palkkaa.

Kaksi vuotta on jo ihan hyvä mitta työsuhteelle, joten sitäkään en miettisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ennen työssä joka oli ankea ja ahdistava. Jokainen päivä mitä työpaikalla piti viettää oli lähes hampaiden kiristelyä. Vapaa-aikakin alkoi tuntua jo olemattomalta ja ahdistavalta sillä silloinkin vain ajautui miettimään työasiota.

Lopulta kyllästyin jatkuvaan surkeuteeni josta kärsi koko perhe ja vaihdoin työpaikkaa. Nyt palkka on pienempi ja tulevaisuuden näkymät epävarmemmat, mutta joka paivä kun menen töihin olo ei tunnu raskaalta vaan iloiselta. Ja töistä kun pääsee niin olo ei ole enää jyrän alle jäänyt ja energiaa riittää myös perheelle.

Kannattaa aina muistaa, että meillä ei ole kuin yksi elämä ja siitä ei kannata tehdä pakkopullaa :)

Vierailija
4/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn mukavuus on aika kova sana nykyään. Samaa mieltä että maksaisin 300 e mukavammasta työstä, tuon takia en ottaisi A:ta. Loistavaa jos siitä todennäköisesti tulee vakituinen joka tapauksessa, toiveikas olet senkin suhteen.

Vierailija
5/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä kuitenkin yleensä ollaan se 8 h päivässä, joten mieluummin kiva työ kuin pakkopullaa.

Vierailija
6/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta on kuitenkin pitkä aika. Palkkaa tasaa verotus. Ja ennen kaikkea työ on mukavaa.

itse ottaisin kuitenkin myös B:n (olen itse lyhentänyt työaikaani ja tiedän, että vähemmälläkin tulee toimeen jos muuten työolot ovat miellyttävämmät).

Vierailija
7/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huntti sinne tänne, kaikki hyvinvointi on loppupeleissä lähtöisin korvien välistä.

Vierailija
8/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 300 euroa ole niin iso summa, että sen vuoksi kannattaisi kärvistellä vastenmielisessä duunissa! Ja jos tästä B:stäkin voi muodostua vakituinen?

Vierailija
9/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään hetkeä...

Vierailija
10/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että vanhasta paikasta on jotenkin vaikea lähteä, koska paikka on tuttu, miettii miten hommat hoituu, tuntee jännitystä, ehkä syyllisyyttäkin, isot muutokset ovat aina ponnistuksen vaativia juttuja.

Sitten kun päätät tehdä siirron, et tule katumaan! Mieti hetki sitä vaihtoehtoa että jäisit vanhaan paikkaasi, olisiko ihanaa elämää?

Onnea! ;)

Vierailija
11/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin aluksi vähän miettimään, kun luin vahingossa, että palkka olisi vaihtoehdossa A 3000 euroa suurempi :).

Vierailija
12/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
13/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nettopalkka on molemmissa alle 2000, ottaisin A:n ilman muuta. Muuten valintaan vaikuttaisi paljon työkaverit.

Vierailija
14/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taipumassa pitkän harkinnan jälkeen vaihtoehtoon b. Mietitytti että olenko hullu kun hyppään tyhjän päälle mutta vastauksenne kannustavat (:

Vierailija
15/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adjektiivi valinnat alussa kuvaavat jo sun päätöksen. Vaativa, raskas vs mukava?

Vierailija
16/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea päättää. Muitten mielipiteet auttaa miettimään omaa päätöstä