Ärsyttää miehen järjetön shoppailu...
Tiedän, että ovat miehen omia rahoja, ja saa käyttää ne miten haluaa, mutta ihan hyvin voisi laittaa nekin rahat vaikka koko perheen yhteiseen matkakassaan.
Eilen mies oli ostanut uuden 350€ kellon (puhumatta minulle mitään) vain koska kaverilla oli samanlainen. Samoin osti vasta uuden iPhonen, vaikka vanhakin toimi. Halusi vaan uudemman mallin.
Minun tietokoneeni meni vähän aikaa sitten rikki, ja koska samoihin aikoihin oli synttärini, pyysin että mies voi synttärilahjakseni avustaa tietokoneen hankinnassa. Siis avustaa, ei maksaa kokonaan.
No mies antoikin minulle synttärilahjaksi pari Marimekon pyyhettä, ja itse jouduin tietokoneeni maksamaan.
Muutama päivä tästä mies ostikin itsellensä uuden työkoneen (työskentelee kotona) vaikka edelleen vanha olisi mennyt ihan hyvin.
Kaikista hänen golfmailoista yms. en uskalla edes kirjottaa, niihin menee järjettömästi rahaa. Kuukaudessa hänen omiin juttuihinsa menee reilu tonni, ja suurin osa niistä on ihan turhia.
Itse en todellakaan mikään pihi ole, vaikka miehen rinnalla siltä näytänkin. Ärsyttää vain tämä, minkähänlaisen mallin lapsetkin tästä saa, kun miehen mukaan aina voi ostaa uuden kun vanhaan kyllästyy...
Kommentit (5)
Jos teillä on tuollainen sopimus, että on omat rahat, ei sinulla ole nokan koputtamista siihen miten mies rahansa käyttää. Kunhan osallistuu sovitulla tavalla perheen yhteiseen talouteen, saa tietysti käyttää lopun miten haluaa.
Jos haluat jotain muuta, sun pitää tehdä uusi sopimus rahankäytöstä miehesi kanssa.
Näettekö nälkää tämän takia? Jos ei, niin anna shoppailla. Kerran täällä vaan eletään. Silloin asia on eri, jos rahat eivät riitä pakollisiin menoihin yms.
ettei riittävän uutta ja hyvää golfmailaa ole vielä keksittykään..
Ehkä on saanut lottovoiton ja nyt laittaa palamaan. Meillä kerran oli miehelle pamahtanut jonkun sortin veikkausvoitto. Meni multa kysymättä ostamaan uuden auton. Noh, mulla siihen periaatteessa paljon sanomista ollut, omatpa oli rahansa eikä se vaikuttanut mitenkään meidän yhteisiin raha-asioihin, joista mies siis muutenkin vastasi siihen aikaan hyvin pitkälti yksin. Silti ois ollut kiva yhdessä keskustella, mitä voittorahoilla tehdään...
Tehkää miehen kans kalenterit, johon kirjaatte kuukauden ajan _kaikki_ ostokset, ja niiden hinnat. Sinä siis omalle sivulle, ja mies omalle.
Laskeekaa kuukauden lopuksi, paljonko sinä olet käyttänyt rahaa ja paljonko mies. Verratkaa.
Ehkäpä mies siten tajuaa rahan käyttöään.