Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hedelmöityshoitojen aloittaminen?

23.11.2005 |

Heipä hei! Ajattelin että tältä palstalta saattaisi löytyä kohtalotovereita tai edes apua ongelmaani.

Siispä, multa leikattiin vuosi sitten tosi paha endometrioosi. Toinen munasarja jouduttiin poistamaan kokonaan ja toinenkin on hieman vaurioitunut. Silloin vuos sitten lapsenteko ei ollut päällimmäisenä mielessä, joten en osannut pahemmin ajatella asiaa. Nyt kuitenkin olemme mieheni kanssa sitä mieltä että lapsi saisi tulla. Ja tämän endometrioosinkin kannalta pitäisi toimia pian ennen kuin on myöhäistä.

Lääkärin määräyksestä syön e-pillereitä aina kolme kuukautta putkeen jonka jälkeen pidän viikon tauon. Tämä jotta tauti ei pääsisi niin herkästi uusimaan. Eli minulla ei ole mahdollisuutta vain yrittää lasta pitkään, pakko syödä pillereitä. Olen nyt kaksi kertaa pitänyt kolmen kuukauden pätkien välissä kuukauden pillerittömän jakson, mutta ei ole onnistanut. Tiedän, että se ei ole omituista ollenkaan " tavallisillakaan" pareilla. Mutta lapsen saantiinhan menee vuosia jos vuodessa on vain kolme kuukauden jaksoa aikaa yrittää!

Elikkä tän sekavan alustuksen myötä mun kysymys lähinnä kuuluu että mistä yleensä nää hedelmöityshoidot alotetaan? Onko ihan vaan jotain lääkitystä mitä tavallinen lääkäri voi määrätä? Pitääkö käydä kuinka paljon kaikkia tutkimuksia läpi? Kiva olis kuulla muitakin kokemuksia...

Kiitoksia!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä näin:

varasin ajan tk:hon, josta lääkäri laittoi lähetteen keskussairaalaan, ennen sitä kävin verikokeissa ja miehen simpat tutkittiin (tämä yksityisellä). Nyt ollaan menossa Oysiin, eka aika joulukuun alussa.

Erilaisia lääkehoitoja on ja varmaan tapauskohtaisesti katsotaan.. esim. jos kuukautiset epäsäännölliset..

Mut kannattaa varata aika lääkärille, siitä se sitten lähtee =)

Tsemppiä sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla