Jos lapsi tulee kipeäksi illalla naukkailtuasi viiniä,
niin kannattaa viedä se lääkäriin vasta seuraavana aamuna.
Säästyy monelta harmilta.
Kommentit (30)
ja sossutädeille vinkkinä, että jos haluaa narauttaa "vähän hienompaa väkeä". niin Klaus K:n kuohuviinibrunssi on hyvä paikka viikonloppuisin.
niitä ilmoja tehtäisiin vain lääkäreissä? Kunnon ohjeistus ravintoloiden tarjoilijoille. Minä tilaan ravintolassa aina viiniä tai siiderin. Samoin mies. Ja moni naapuripöytäläinenkin, vaikka on pikkulapsia mukana. Lastensuojelulle päivystys jokaiseen maan Rossoon. Siellä sitä työsarkaa vasta riittääkin!
Mites sen ajokunnon kanssa sitten toimitaan jos on yh ja minulla ei ole ajokorttia? En siis ole ajokuntoinen vaikka olisin selvin päin :). Voi perse, nyt tulee sossutantat kohta ovelle kun tajuavat asian... ihme jeesustelua taas sossuilta. Taksit on keksitty ja jos oikea hätä on niin kehoittaisin kyllä kaikkia vanhempia ajokuntoon katsomatta tilaamaan ambulanssin. Parempi kiiruhtaa päivystykseen sillä kuin niin, että panikoiva ja hätääntynyt vanhempi kaahaa, vaikka olisikin sitten ajokuntoinen...
että toinen vanhemmista ei saa ottaa alkoholia yhtään. Että jos ei ole siinä kunnossa että pystyy ajamaan (esim. minun kohdallani se tarkoittaa enemmän kuin 1 annos) niin se on ls-ilmoituksen paikka. Humalasta siinä ei puhuttu, vain ajokunnosta.
Tampereen sossutädin lausunto pohjimmiltaan tarkoittaa
ja vie lapsen lääkäriin, hänestä tehdään lastensuojeluilmoitus? Tämä Suomi on kyllä SAIRAS yhteiskunta, todella sairas...
Keskieuroopassa syödään illallinen melko myöhään, ja illallisella on ruokajuomana viini. Ja kyllä siellä usein aikuiset illan mittaan pieneen hiprakkaan tulevat, mutta entä sitten?
Vain örvellyskännissä olevat vanhemmat ovat lapselle riski.
Suomessa tehdään ilmoitus jo siitäkin jos vanhemmat juovat yhden saunakaljan lapsen nähden...
keski-/eteläeurooppalaisia "örveltäjiä" suomalaisiin? Suomalaiset edelleen vetää ne perseet, ei puhettakaan puolesta viinipullosta illallisen aikana.Kukaan hoitaja ei ea:ssa ehdi huomata jos olet ottanut muutaman, mutta kännissä oleva kyllä paljastaa itsensä ja silloin on ihan paikallaan tehdä ls-ilmoitus että selviää joutuuko lapsi olemaan pelkästään humalaisten kanssa useamminkin. Lapsella on aina oikeus selvään aikuiseen.
Mulla ei ole korttia, eikö mieheni siis saa koskaan enää juoda muutamaa olutta lauantai-iltana?
tapaninpäivän vastaisena yönä 2010 kun meillä oli kaikilla sikainfluenssa. Pojalla 40 astetta kuumetta, mammalla 39 ja mulla 38.
Kukaan ei kysynyt millä kulkuneuvolla tulimme. Jos olisin kolaroinut tai jos olisimme toikkaroineet kuumepäissämme lumihankeen ja lähess paleltuneet hengiltä niin lehdissä olisi varmaan lukenut isolla otsikolla että "Selvinpäin olleet vanhemmat toikkaroivat hengenvaarallisesti viedessään sairasta lastaan hoitoon".
iskä
että moni elää epäterveessä ympäristössä, mitä tulee alkoholin käyttöön. Tuo yksikin joka kirjoittaa että Suomessa väki ryyppää itsensä kantokuntoon eikä sitä voi verrata "eurooppalaisiin" juomatapohin.
Suomessa on paljon (suurin osa?) niitä joille alkoholi ihan oikeasti on osa esim. hyvää illallista eikä keino vetää perseet. Saattaa olla, että jotkus eivät tuota asiaa koskaan hoksaa, jos se oma maailma on täynnä perseet olalle ihmisiä.
Jos naapureissa viina virtaa aamuun saakka, työkaverit lähtee perjantaina Tallinnaan hakemaan viinalastia, ja oma lähisuku on kännissä eikä koskaan ota vain yhtä, niin en ihmettele että joku voi pitää kaikkia suomalaisia "juoppoina".
Minä itse olen kasvanut perheessä ja suvussa, missä aikuiset osaavat ottaa kohtuudella, yhtä alkoholisti (siis oikeasti on rapajuoppo) sukulaista lukuunottamatta. Samoin kaveripiirissä suurin osa ottaa (nuorina kävimme paljon baareissa) mutta kavereistakin valtaosalla on aina kohtuus ollut mukana, pari poikkeusta toki on joukossa.
Minä juon joskus saunan päälle oluen (1-2 kertaa/kk) pari kertaa vuodessa istun tyttöjen kanssa iltaa, silloin otan muutaman lasin viiniä/muutaman pullon siideriä (lapset kotona isän kanssa) ja noin parin viikon välein otan ruuan kanssa lauantaina 1 lasia viiniä ja usein ruuan jälkeen vielä toisenkin lasillisen (lapset yleensä kotona).
En pidä itseäni juoppona, en sitten teinivuosien ole ollut edes krapulassa.
eli ylivoimaisesti suurin osa käyttää alkoholia kohtuudella tai ei ollenkaan.
että moni elää epäterveessä ympäristössä, mitä tulee alkoholin käyttöön. Tuo yksikin joka kirjoittaa että Suomessa väki ryyppää itsensä kantokuntoon eikä sitä voi verrata "eurooppalaisiin" juomatapohin.
Suomessa on paljon (suurin osa?) niitä joille alkoholi ihan oikeasti on osa esim. hyvää illallista eikä keino vetää perseet. Saattaa olla, että jotkus eivät tuota asiaa koskaan hoksaa, jos se oma maailma on täynnä perseet olalle ihmisiä.
Jos naapureissa viina virtaa aamuun saakka, työkaverit lähtee perjantaina Tallinnaan hakemaan viinalastia, ja oma lähisuku on kännissä eikä koskaan ota vain yhtä, niin en ihmettele että joku voi pitää kaikkia suomalaisia "juoppoina".Minä itse olen kasvanut perheessä ja suvussa, missä aikuiset osaavat ottaa kohtuudella, yhtä alkoholisti (siis oikeasti on rapajuoppo) sukulaista lukuunottamatta. Samoin kaveripiirissä suurin osa ottaa (nuorina kävimme paljon baareissa) mutta kavereistakin valtaosalla on aina kohtuus ollut mukana, pari poikkeusta toki on joukossa.
Minä juon joskus saunan päälle oluen (1-2 kertaa/kk) pari kertaa vuodessa istun tyttöjen kanssa iltaa, silloin otan muutaman lasin viiniä/muutaman pullon siideriä (lapset kotona isän kanssa) ja noin parin viikon välein otan ruuan kanssa lauantaina 1 lasia viiniä ja usein ruuan jälkeen vielä toisenkin lasillisen (lapset yleensä kotona).
En pidä itseäni juoppona, en sitten teinivuosien ole ollut edes krapulassa.
niin kannattaa viedä se lääkäriin vasta seuraavana aamuna. Säästyy monelta harmilta.
Yksi omistani voi saada milloin tahansa epilepsiakohtauksen ja aina on tarvittu ambulanssia. Nämä tulevat siis harvoin mutta pahoina. Joten juon vain silloin kun olen poissa paikkakunnalta tai lapset ovat.
mutta esim. meillä lapsi on todella terve, ei ole koskaan käytetty lääkärissä muuten kuin ne tavalliset tarkastukset (lapsi on nyt 9). Toki aina voi tulla se eka kerta kun yöllä pitäisi hoitoon hakeutua, mutta tällä historialla en osaa pitää pahana sitä jos juomme vaikka ilta-aterialla lasilliset viiniä ja yhdet vielä lapsen mentyä nukkumaan. Viittaan nyt siihen meidän perhe-lehden juttuun jossa joku ls-viranomainen oli sitä mieltä että AINAKIN yhden vanhemmista pitäisi aina olla täysin vesiselvä ja ajokunnossa.
helpointa on olla juomatta kun lapset ovat läsnä.seuraavana aamuna. Säästyy monelta harmilta.
Yksi omistani voi saada milloin tahansa epilepsiakohtauksen ja aina on tarvittu ambulanssia. Nämä tulevat siis harvoin mutta pahoina. Joten juon vain silloin kun olen poissa paikkakunnalta tai lapset ovat.
että naukkailee sitä viiniä niin maltillisesti, että pystyy viemään sen lapsen lääkäriin ja hoitamaan kotona sairaan lapsen.
Mutta niin kai alkkikset tekee, että jättää sairaan lapsen saamatta hoitoa kun pelkäävät, että käry käy omasta juomisesta.
jos ei ole mitään pelättävää, totta helvetissä vie lapsen lääkäriin.
Vain sellainen, kenellä ei ole puhtaat jauhot pussissa, pelkää viranomaisia.
Tampereen sossutädin lausunto pohjimmiltaan tarkoittaa
niitä ilmoja tehtäisiin vain lääkäreissä? Kunnon ohjeistus ravintoloiden tarjoilijoille. Minä tilaan ravintolassa aina viiniä tai siiderin. Samoin mies. Ja moni naapuripöytäläinenkin, vaikka on pikkulapsia mukana. Lastensuojelulle päivystys jokaiseen maan Rossoon. Siellä sitä työsarkaa vasta riittääkin!