Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin mahdotonta olla selvinpäin lapsen kanssa, kun lastensuojelun linjasta vaahdotaan?

Vierailija
20.06.2012 |

Eikö muka ole jo itsestäänselvyys että aikuisen on oltava kykenevä päätöksiin tilanteessa kuin tilanteessa, tarvittaessa ajamaan autoa (jos on), olemaan skarppina jne?

Enkä nyt tarkoita niitä tilanteita, jos otetaan pieni lasillinen olutta ruoan kanssa. Se nyt ei humalluta ketään,voi vielä ajaa autollakin jos tarve on eikä siitä kenenkään harkintakyky vielä laske.

Mihin helvettiin sitä alkoa pitää kiskoa niin paljon, että lapsistaan ei voi kunnolla huolehtia? Saatteko siitäkään mitään, RENTOUTTAAKO? On varmasti tosi rentouttavaa maata krapulassa kun lapset kuitenkin vaatii oman huomionsa ja tarpeensa tehdyksi siinä vieressä...Muista mielipahoista nyt puhumattakaan, joita kännipäissään aina tehdään toisille sanoilla tai teoilla. Kysykääpä joskus lapsiltanne, oliko eilen kivaa kun isi ja äiti oli pikku sievässä, oliko teillä lapset kiva fiilis? Näyttikö äiti nätiltä, puhuiko isi normaalisti? Ja olettakaa vielä, että uskaltavat sanoa totta tuostakaan...

ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA ENSINKÄÄN JOS SIIDERI MENEE LAPSEN EDELLE, tai hankkikaa edes lapselle hoitaja!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli päivällä on jo käyty vaikka uimassa, pyöräilemässä tai mitä nyt on sitten keksittykään, ja illalla kun on päivän puuhista kotiuduttu sitten saunotaan, pelataan, grillataan tms.

oli lapsena joka viikko näitä "pelataan yhdessä lautapelejä, grillataan ja pidetään hauskaa" ajanviettoa. Koskaan ei voitu lähteä extempore uimaan tms, kun vanhemmat oli juonu ne pari kolme olutta, niin ei uskallettu enää rattiin. Olihan se välillä ihan kivaa, mutta lapsensa saatiin asennoitua jo niin, että viikonloppuisin ei kauppaa pidemmällä autolla käyty ja kotona vietettiin aika.

niin meilläkin aluksi, kun oltiin ihan pieniä. Sitten se siirtyi siihen, että vanhemmat kävi perjantaina töiden jälkeen kaupassa, josta raahattiin ruoat ja juomat koko viikonlopun pitimiksi. Eihän he kännissä olleet, mutta jos lauantaina juotiin pitkin päivää aamupalasta lähtien niin ei siinä mihinkään lähdetty, kotona oltiin, vaikkei varsinaista känniä sen kummemmin ollut.

Vierailija
22/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvin päin juhannuksena/jouluna oleminen on yhtä mahdotonta kuin sen käsittäminen, että opettajat käyttävät ne lomaedut, jotka heille liiton työn tuloksena on suotu. Heh heh.

Jollekin ihmisille viina ja humaltuminen on niin ihanaa, että se menee lasten edun edelle. Se on minusta käsittämätöntä. Eikö sitä elämäänsä kestä selvin päin?

Ja kyllä tuollaisesta kolmesta viinilasillisestakin jo humaltuu aika paljon.

jos kolmesta olet jo humalassa?

Kolme viinilasillisen jälkeen olen vielä ajokunnossakin. Enkä tosiaan harrastele mitään joka iltaista tissuttelua tms.

Kyllä mulle 3 lasillista viiniä nousee päähän, eikä tulisi mieleenkään autolla lähteä ajamaan. Tuskin moni muukaan ajelee enää autolla kitattuaan yli puoli pulloa viiniä.

Kannattaisi varmaan joskus puhaltaa sen 3 lasin jälkeen ja katsoa oletko oikeasti ajokunnossa???

Itse en aja edes yhden siiderin jälkeen, paitsi jos sen nauttimisesta on kulunut muutama tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isä oli todellakin mukavimmillaan ollessaan pienessä humalassa. Iloinen, rento, kertoi hauskoja (tosin moneen kertaan samassa tilanteessa kuultuja) juttuja jne. Muistan myös kuinka isä usein makasi lattialla sammuneena, mutta ei se koskaan haitannut. Meillä kävi kavereitani normaalisti kylässä, enkä muista koskaan isääni hävenneeni. Krapulassa isällä oli huono-omatunto, joten se oli oiva tilaisuus pyytää esim. rahaa. "Normaalitilassa" isä oli kaikista hankalin. Kireä, ahdistunut, toisinaan jopa väkivaltainen.

Omien lasteni nähden en ole kuitenkaan koskaan ottanut alkoholia lainkaan, mieskin vain korkeintaan 1-2 saunaolutta.

Vierailija
24/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli päivällä on jo käyty vaikka uimassa, pyöräilemässä tai mitä nyt on sitten keksittykään, ja illalla kun on päivän puuhista kotiuduttu sitten saunotaan, pelataan, grillataan tms.

oli lapsena joka viikko näitä "pelataan yhdessä lautapelejä, grillataan ja pidetään hauskaa" ajanviettoa. Koskaan ei voitu lähteä extempore uimaan tms, kun vanhemmat oli juonu ne pari kolme olutta, niin ei uskallettu enää rattiin. Olihan se välillä ihan kivaa, mutta lapsensa saatiin asennoitua jo niin, että viikonloppuisin ei kauppaa pidemmällä autolla käyty ja kotona vietettiin aika.

niin meilläkin aluksi, kun oltiin ihan pieniä. Sitten se siirtyi siihen, että vanhemmat kävi perjantaina töiden jälkeen kaupassa, josta raahattiin ruoat ja juomat koko viikonlopun pitimiksi. Eihän he kännissä olleet, mutta jos lauantaina juotiin pitkin päivää aamupalasta lähtien niin ei siinä mihinkään lähdetty, kotona oltiin, vaikkei varsinaista känniä sen kummemmin ollut.

kyttäätte toisten tekemisiä, eikö riitä että jokainen huolehtii omistaan?

Vierailija
25/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, meillä oli paljon hauskempaa kun isä oli hiprakassa/humalassa. Silloin ei ollut sitä jäätävää tunnelmaa kuin yleensä eikä riidelty.

Enemmän päänvaivaa ja murhetta tuotti absolutistiäitini, jolla mielenterveysongelmia (itsemurhayrityksiä, yhtäkkisiä katoamisia jne.).

Vastuuntuntoinen isäsi veti siis kännit ja jätti lapset mielenvikaisen äidin hoidettaviksi?

Kyllä kait joskus saattoi olla niin, että isä oli vastuussa meistä ja kännissä. Äitini oli vain siitä ovela, ettei koskaan lähtenyt, jos isämme ei ollut paikalla. Toisin sanoen, kukaan ei voinut suoraan häntä syyttää heitteillejätöstä.

Mielenvikainen äiti kyllä oli mutta kasvonsa säilyttääkseen hoiti ja kasvatti meitä ja mustamaalasi isäämme alkoholistina, vaikka isä oli, hassua kyllä, se lasten suosikkivanhempi (touhusi todella paljon meidän kanssamme ja otti esim. puuhommiin mukaan).

Tuolle edelliselle kirjoittajalle. Meillä myös isä katosi ryyppyreissuille. Työpaikan saunaehtoo venyi kepeästi viikon mittaiseksi ja sinä aikana emme välttämättä kuulleet mitään hänestä (tuolloin ei kännyköitä, joten ei myöskään saatu kiinni). Useimmiten hän kuitenkin joi kotona, enemmän tai vähemmän, vaikka ihan työssäkäyvä olikin. Yleensä aina oli viinapullo sohvan vieressä, josta sitten tehtiin paukkuja. Saunakalja oli yhtä kuin mäyräkoira.

Mutta kuten sanoin, koskaan minä tai siskoni emme kokeneet alkoholinkäyttöä/juovuksissa olemista ahdistavana. Kun isä korkkasi pullon, tiedettiin, että on hauska ilta tiedossa. Toki on todella iso sääli, että alkoholi oli se, joka sai isän hyvälle tuulelle, koska alkoholiongelma on jatkunut näihin päiviin asti ja tuonut todella suuria ongelmia isälleni.

Vierailija
26/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvin päin juhannuksena/jouluna oleminen on yhtä mahdotonta kuin sen käsittäminen, että opettajat käyttävät ne lomaedut, jotka heille liiton työn tuloksena on suotu. Heh heh.

Jollekin ihmisille viina ja humaltuminen on niin ihanaa, että se menee lasten edun edelle. Se on minusta käsittämätöntä. Eikö sitä elämäänsä kestä selvin päin?

Kolme viinilasillisen jälkeen olen vielä ajokunnossakin. Enkä tosiaan harrastele mitään joka iltaista tissuttelua tms.

Kyllä mulle 3 lasillista viiniä nousee päähän, eikä tulisi mieleenkään autolla lähteä ajamaan. Tuskin moni muukaan ajelee enää autolla kitattuaan yli puoli pulloa viiniä.

Kannattaisi varmaan joskus puhaltaa sen 3 lasin jälkeen ja katsoa oletko oikeasti ajokunnossa???

Itse en aja edes yhden siiderin jälkeen, paitsi jos sen nauttimisesta on kulunut muutama tunti.

että olen ajokunnossa. Tokikaan en auton rattiin menisi, koska ei ole korttia mutta joskus tuli miehen kanssa testattua, millaisia lukemia tietyn juomamäärän jälkeen puhalletaan.

Vierailija
27/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen ajokunnossa. Tokikaan en auton rattiin menisi, koska ei ole korttia mutta joskus tuli miehen kanssa testattua, millaisia lukemia tietyn juomamäärän jälkeen puhalletaan.

et osa kotialkometreistä on täysin käyttökelvottomia. Näyttävät ihan päin honkia ja tietysti vielä alakanttiin.

Vierailija
28/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta ei vaahdota kohtuukäyttäjien vuoksi joita tekin kaikki varmasti olette.

Asia on tapetilla niiden vuoksi joita viina vie.Moni äiti ja isä lupaa lapsilleen ja ennenkaikkea itselleen et tällä kertaa on erilainen juhannus.Tänä juhannuksena äiti juo vain 2 siideriä.

Loppu on historiaa.

Mun mielestä on parempi 1000 "turhaa" lastensuojeluilmoitusta jotta ne 10 joissa lapset on aidossa vaarassa löytyy.

Vierailija
29/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta ei vaahdota kohtuukäyttäjien vuoksi joita tekin kaikki varmasti olette. Asia on tapetilla niiden vuoksi joita viina vie.Moni äiti ja isä lupaa lapsilleen ja ennenkaikkea itselleen et tällä kertaa on erilainen juhannus.Tänä juhannuksena äiti juo vain 2 siideriä. Loppu on historiaa. Mun mielestä on parempi 1000 "turhaa" lastensuojeluilmoitusta jotta ne 10 joissa lapset on aidossa vaarassa löytyy.

osa vaarassa olevista lapsista ei joudu/pääse sinne terveyskeskukseen jussina, vaan ovat niin alkkisten kanssa kotona. aivan turhaa kätinää

Vierailija
30/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee puolustella, jos kerran kaikki sujuu "pienessä hiprakassa" normaalisti, samoin kun selvinpäin?

Itse olen ollut jo vuosikymmeniä absolutisti, mutta aktiivinen juhlien vieras ja osallistuja. Omasta kokemuksesta voin sanoa etten ole koskaan tavannut henkilöä joka olisi hiprakassa samanlainen kuin selvinpäin. Voitte tietenkin kuvitella olevanne.

Olen myös se henkilö kesäjuhlissanne, jonka luo lapsenne hakeutuvat leikkimään ja laulamaan sillä aikaa kun olette pienessä hiprakassa. Miksi he tulevat luokseni jos te olette hauskaa ja rentoa seuraa ja kaikilla on kivaa? Te ette edes taida huomata sitä.

Vierailija
31/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kodista täytyy löytyä yksi "selvä" ihminen. Tämän "selvyyden" arvioivat silmämääräisesti, ei sitä lähdetä kontrolloimaan esim. puhallusjutuilla.

Satun tietämään tämän asian, kun ex-vaimoni leimasi minut alkoholistiksi. Lapset määrättiin minulle yksinhuoltajuudella ja exsän vastaisku oli tämä.

Pari kertaa sosiaalipäivystys kävi kotonani kyyläämässä mua, että onko isi humalassa? Kun huomasivat, että mikään ei viitannut runsaaseen alkoholinkäyttöön, niin antoivat olla...

Koska varsinkin yh-isää on helppo näin lähteä leimaamaan olen ottanut tiukan linjan: en JUO PISARAAKAAN ALKOHOLIA, kun lapset ovat kanssani.

Ja koska lapset ovat lähes aina kanssani, niin tarkoittaa, että olen lähes täysraitis mies. Nytkään juhannukseksi ei osteta pisaraakaan mitään alkoholipitoista.

Hauskana kuriositeettina mainittakoon, että ei tarvitse todellakaan yksin viettää juhannusta kuivin suin. Lähipiirissä on naisia, raskaana tai pienten lasten kanssa, jotka ovat aivan kypsiä ukkojensa dokaamiseen. Niinpä vieraslista on jo nyt mittava tulevaksi jussiksi. Syödään hyvin ja vietetään juhannusta lasten ehdoilla. Koko hela-hoito siis tyylikkäästi juhlana kokkoineen kaikkineen, mutta ilman viinaa. Näyttää vetoavan lähipiirin naisiin...

Vierailija
32/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on parempi 1000 "turhaa" lastensuojeluilmoitusta jotta ne 10 joissa lapset on aidossa vaarassa löytyy.

Mutta todennäköisempää kuin että ne 10 aitoa vaaraa löytyvät, on se, että kun niitä 990 "turhaa" ilmoitusta tutkitaan, ehtii katastrofi jo tapahtua. Sitten kun se tapahtuu ja taas on muutama uhri lisää, vaahdotaan täällä taas lastensuojelun tehottomuudesta. Ja seuraavassa hetkessä tehdään ihan vain kiusantekomielessä naapurista ls-ilmoitus saunakaljan takia tai siksi että äiti jättää 12-vuotiaan itsekseen kotiin kauppareissun ajaksi...+

Vierailija
33/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee puolustella, jos kerran kaikki sujuu "pienessä hiprakassa" normaalisti, samoin kun selvinpäin? Itse olen ollut jo vuosikymmeniä absolutisti, mutta aktiivinen juhlien vieras ja osallistuja. Omasta kokemuksesta voin sanoa etten ole koskaan tavannut henkilöä joka olisi hiprakassa samanlainen kuin selvinpäin. Voitte tietenkin kuvitella olevanne. Olen myös se henkilö kesäjuhlissanne, jonka luo lapsenne hakeutuvat leikkimään ja laulamaan sillä aikaa kun olette pienessä hiprakassa. Miksi he tulevat luokseni jos te olette hauskaa ja rentoa seuraa ja kaikilla on kivaa? Te ette edes taida huomata sitä.

ei lapsena haitanut että vanhemmat joivat saunakaljoja? En ole koskaan pelännyt edes kovassa humalassa olevia enojani, saati nyt jotain joka oli juonut muutaman saunaoluen. en lapsena sellaista edes huomannut.

Vierailija
34/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee puolustella, jos kerran kaikki sujuu "pienessä hiprakassa" normaalisti, samoin kun selvinpäin? Itse olen ollut jo vuosikymmeniä absolutisti, mutta aktiivinen juhlien vieras ja osallistuja. Omasta kokemuksesta voin sanoa etten ole koskaan tavannut henkilöä joka olisi hiprakassa samanlainen kuin selvinpäin. Voitte tietenkin kuvitella olevanne. Olen myös se henkilö kesäjuhlissanne, jonka luo lapsenne hakeutuvat leikkimään ja laulamaan sillä aikaa kun olette pienessä hiprakassa. Miksi he tulevat luokseni jos te olette hauskaa ja rentoa seuraa ja kaikilla on kivaa? Te ette edes taida huomata sitä.

ei lapsena haitanut että vanhemmat joivat saunakaljoja? En ole koskaan pelännyt edes kovassa humalassa olevia enojani, saati nyt jotain joka oli juonut muutaman saunaoluen. en lapsena sellaista edes huomannut.

Olit tottunut siihen, kasvoit siihen. Vanhempien juominen oli normaalia lapsuudessasi, eikä sinulla ollut vaihtoehtoa. Jos sinulla olisi ollut vaihtoehto, olisit ajatellut kenties toisin. Liian monessa perheessa lapsille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua ja näin usein käykin. Onko se kuitenkaan lapselle paras vaihtoehto?

Vierailija
35/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joku mamma on lapsena ollut ahdistunut vanhempiensa hiprakasta, koska se on aina ollut kaatokännin esiaste ja johtanut lasten heitteille jäämiseen, KAIKKI maailman lapset vielä nykyäänkin kokevat vanhempiensa hiprakan ahdistavana, koska se KAIKKIEN vanhempien kohdalla on AINA vain kaatokännin esiaste. Ja koska joku mamma on lapsena joutunut olemaan kaikki viikonloput kotona, koska vanhemmat ovat tissutelleet ja olleet hiprakassa perjantaista sunnuntaihin, joutuvat KAIKKI muutkin maailman lapset, joiden vanhemmat eivät viikonloppuisin ole koko aikaa vesiselviä olemaan KOKO viikonlopun kotona pelaamassa lautapelejä, vaikka mieluummin kävisivät uimassa.

Vierailija
36/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit tottunut siihen, kasvoit siihen. Vanhempien juominen oli normaalia lapsuudessasi, eikä sinulla ollut vaihtoehtoa. Jos sinulla olisi ollut vaihtoehto, olisit ajatellut kenties toisin. Liian monessa perheessa lapsille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua ja näin usein käykin. Onko se kuitenkaan lapselle paras vaihtoehto?

Mistä lapsi tietää jos minä nyt juon pari olutta? Meinaatko että niiden voimasta olenkin yhtäkkiä aivan erilainen ja kännissä? Oletko muutenkin ajatustavaltasi yhtä mustavalkoinen?

Vierailija
37/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustavalkoinen, mutta oletko sinä kuinka vakavasti luku- tai ymmärrystaidoton? Missään vaiheessa en ole kirjoittanut parista oluesta vaan pienestä hiprakasta, jota tässä ketjusta on käsitelty. Siinä vaiheessa kun vanhempi on pienessä hiprakassa normaalisti kehittynyt lapsi huomaa eron. Lapset ovat hyvin tarkkaavaisia, jokaisen vanhemman luulisi tietävän sen.

Vierailija
38/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustavalkoinen, mutta oletko sinä kuinka vakavasti luku- tai ymmärrystaidoton? Missään vaiheessa en ole kirjoittanut parista oluesta vaan pienestä hiprakasta, jota tässä ketjusta on käsitelty. Siinä vaiheessa kun vanhempi on pienessä hiprakassa normaalisti kehittynyt lapsi huomaa eron. Lapset ovat hyvin tarkkaavaisia, jokaisen vanhemman luulisi tietävän sen.

entisestään ja huolehtia ja huolestua kaikesta maan ja taivaan väliltä. Minä uskallan väittää että pieni lapsi ei edes huomaa "pientä hiprakkaa", joten en ole huolissani ollenkaan, jos jotain juhannuksena tulee otettua. Jos halutaan bilettää, niin silloin muksut mene hoitoon. Näin meillä, teillä toisin. Aika simppeliä eikö?

Vierailija
39/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisestään ja huolehtia ja huolestua kaikesta maan ja taivaan väliltä. Minä uskallan väittää että pieni lapsi ei edes huomaa "pientä hiprakkaa", joten en ole huolissani ollenkaan, jos jotain juhannuksena tulee otettua. Jos halutaan bilettää, niin silloin muksut mene hoitoon. Näin meillä, teillä toisin. Aika simppeliä eikö?

et jussin jälkeen ihmettele miksi lastensuojeluilmoitus tehtiin, kun kävitte näyttämässä ampiaisen pistosta terveyskeskuksessa.

Ohis

Vierailija
40/50 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiedän jo sen, että mammat kiihkoissaan istuu tämän päivän koneella ja puolustaa niiden lasillisten ottoa ruoan kanssa. Hyvää viiniä ruoan kanssa, mitä pahaa siinä on ja blaa blaa. Ja ei ne lapset kärsi kun äiti ja isi ottaa vähän sihijuomaa ja on iloisia ja blaa blaa.

Lapset katsoo tämänkin päivän dvd.tä kun äiti kiihkoissaan puolustaa aaveella drinksun ottoaan.

Viinasta en luovu, vaikka lapsia saan. Minulla on OIKEUS...

ps. naisten alkoholin käyttö ja alkoholismi on Suomessa lisääntynyt huomattavasti viime vuosina. Suurin osa näistä on juuri niitä "otan vain lasin viiniä"