Alkoholistin paljastaa fraasi: "lasillinen viiniä ruuan kanssa" (ev)
Kommentit (36)
"kasillinen hyvää viiniä hyvän ruuan kanssa"! Ihan kuin nyt joku tarkoituksella joisi pahaa viiniä pahan ruuan kanssa.
Tapana on myös ilmoittaa tarkasti, että "hyvää viiniä kera juustojen/ kunnon pihvin kera". Sehän poistaa sen viini juomisen totuuden, kun samalla napsii juustoa.
Minulle maistuu ja joskus liikaakin. En todellakaan puhu koskaan, että otanpa lasillisen ruuan kanssa. Totean, että minun on turha ottaa edes lasillista, koska se ei riitä millään. Olen mieluummin ilman.
Kunpa joskus oppisin, että viiniä voi nauttia vain sen yhden lasillisen.
join tänään päivällä lasillisen viiniä ruoan kanssa, samoin kuin mieheni. Samoin teimme eilen molemmat. Olemme siis ilmeisesti alkoholisteja??
vaan se, jos täytyy joka paikassa korostaa juomatapojaan kyseisellä fraasilla. Haisee.
hänen kanssaan ei onnistu. Ehkä muutenkin haluaa vältellä kaltaisiasi, vähän yksinkertaisen oloisia ihmisiä ap :D
"en juo koskaan lasten nähden" tai "en juo koskaan, kun lapset ovat kotona". Salaa juomisen?
Eri asia, jos on säälittävä reppana, jolla jatkuu päivästä toiseen.
Ja alkoholistia nyt ei pidä ikinä sääliä.
Alkoholismia on monen asteista. Viinijuoppous on hyvin yleistä naisilla. Juominen on muka hienoa, kun juodaan viiniä hienosti lasista, ja ehkä kokkaillaan ja syödään siinä samalla. Viiniholistin paljastaa se, että hän ei vain voi luopua viinistä. Sitä pitää saada, lasi tai pari joka ilta, viikonloppuna pullo tai pari, tai litra tai pari. Tosi surullista, voi olla mukavia ja hienoja ihmisiä, puitteet kunnossa, mutta se viiniongelma. Eihän siinä mitään muuta mutta miettikääpä tämmöisen ihmisen lapsia... Jos äiti on aina lasi kädessä, aina löytyy syy juhlia, ja jos ei löydy, kehitellään joku syy.
"kasillinen hyvää viiniä hyvän ruuan kanssa"!
Takavuosina Suomessa sai viinia laatikoissa, joiden sisalla juoma oli tyhjiopakattuna muovikassiin. Nyt en tieda mika on tilanne.
Sopiva maara ruokajuomaa tuo kassillinen! Taitamatonkin kokki selviaa kunnialla siita illallisesta, mita vieraiden harjoittamaan makutuomarointiin tulee. ;)
Muistan nuorena yhden tytön, joka oli muka muita parempi. Kävi vain iltaisin kavereiden kanssa salaatilla ja viinillä. Oikeasti se eukko veti kamalat lärvit ja makasi yökerhon penkillä aina tolkku pois loppuillasta ja jätkät kaivoi hameen alta pikkua siltä siinä penkillä.
Sen jälkeen minua on aina naurattanut ne, jotka hanakammin esittelee, että lasillinen viini :D
Ne, jotka oikeasti ottaa lasillisen viiniä, ei yleensä pitä siitä mitään meteliä, koska se on heille ihan luontevaa ja tavallista.
ja kyllä, minä en ota lasillista viiniä ruoan kanssa. Ruoan kanssa juon maitoa. Mutta saatan käydä naiskavereiden kanssa kaljalla joskus ja kuuntelemassa bändejä. Ei ole tarvetta siloitella tekemisiään.
selittelee viimeiseen asti itselleen, että käyttönsä on ihan kunnossa eikä ole liikakäyttöä. Mutta silti on noita ihmisiä, jotka osaavat juoda viiniä vain ruoan kanssa ongelmitta.
selittelee viimeiseen asti itselleen, että käyttönsä on ihan kunnossa eikä ole liikakäyttöä.
En selittele itselleni enkä muille, tiedostan ongelmani eikä se valehtelemalla miksikään muuttuisi.
Vedän Lärvit
Otetaan parit
Muutamalle töiden jälkeen
Saunakalja
Perjantaipullo
Ruokajuomaksi
Oma pullo mukaan
Café avec
Tervetulomalja
harrastan vain humalahakuista juomista n. 1-2 krt kuussa. Ei kiinnosta ollenkaan mikään tissuttelu tai ruokaviinien juominen.
Ja tuo humalahakuinen juominen tietysti poissa lasten silmistä.
Snapsilaulut, hahaa! Sivistyneesti ruokapöydässä, kyllä!
Ja sitten illalla soitetaan poliisivene saareen rauhoittelemaan nyrkinheiluttajia. Kyllä me paremmissakin piireissä osataan!
Snapsvisor totta tosiaan.
Helan går....
Yleensä pahimmat Kännikalat moralisoi eniten.
ja en usko, että sinulla on vaaraa tullakaan, koska selkeästi tiedät, että otat alkoholia humaltuaksesi ja et tee sitä useasti.
Suurimmassa vaarassa on minusta nämä mäyrismiehet, jotka ostaa mäyriksen joka päivä kun "sehän on vain muutama olut ja tarvitsee sen rentoutumiseen" ja viininaiset. Viininaiset ottaa vain lasillisen viiniä perjantaisin. Se pänikkä aukaistaan kun tullaan töistä ja otetaan lasillien hyvää viiniä kun tehdään hyvää ruokaa. Lasillinen kun soitetaan hyvälle kaverille. Lasillinen kun syödään hyvää ruokaa. Illallalla sitten lasillinen kun on ollut niin raskas työviikko.
Loppuillasta lasillisen ottanut nainen örveltää muisti pois. Mutta hän on hyvä huijaamaan itseäänkin, koska tutkimuksethan sanoo, että lasillinen viiniä on hyväsksi sydämelle.
Suositelen kaikille luettavaksi kirjaa, viinin viemää. Kirja naisten alkoholinkäytöstä.
http://www.myllyhoito.fi/palvelut-ja-toiminta/julkaisut/kirjallisuutta/…
harrastan vain humalahakuista juomista n. 1-2 krt kuussa. Ei kiinnosta ollenkaan mikään tissuttelu tai ruokaviinien juominen. Ja tuo humalahakuinen juominen tietysti poissa lasten silmistä.
Itse aina ilmoitan juovani koko pullollisen.
paljastaa myös, samoin kuin
"työni olen aina hoitanut kunnialla vaikka joskus vähän otankin".