Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaverini tuli käymään ja komenteli lastani! :O

Vierailija
19.06.2012 |

Lapsi on vajaa kolmevuotias ja oli tänään hoitopäivän jälkeen tosi väsynyt ja itkuinen. Oli just sillä tuulella, että piti puhua hellästi ja silitellä ja pitää sylissä.

No mitä tekee kaverini: töksäyttelee natsiäänellä minun lapselleni käskyjä miten pitää olla ruokapöydässä, "syö nätisti", "äp äp", jne. Lapsi purskahti itkuun ja minä sanoin kaverilleni, että tänään ei kärsi komentaa tuolla äänensävyllä, mutta ei mennyt perille! Komentelu vaan jatkui ja jatkui. Voi helvetti. Ei tuu vähään aikaa meille. Ei tarvitse mun lapsia alkaa kasvattamaan! :O

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mun lapsi, mä komennan" asenteella et pitkälle pääse. lapsi oppii tottelemaan vaan sinua ja koulussa kun opettaja käskee lastasi, lapsi ei osaa kuin nauraa. Itse ainakin saatan komentaa kavereideni lapsia, mutta en ilkeästi. Pienille lapsille voin sanoa että rauhotttuu tai on hetken hiljempaa, jos vaikka heidän äiti on jossain kauempana. Silti ventovieraiden lapsia en menisi komentamaan.

Vierailija
2/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän juuri kirjoitit, että lapsi on itkuinen.

Luulen, että kersasi olisi ulvonut vaikka millä äänellä olisi sanottu.

Taidat olla niitä äitejä, että sun kersallesi ei muut saa sanoa mitään muuta ku lässyn, lässyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lellittyä kolme vuotiasta, kun aina saat periksi ja koskaan ei sanota asiasta.

Vierailija
4/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei kukaan tulisi komentelemaan lapsiani vaikka millä tuulella olisivat, varsinkaan jos olisivat väsyneitä. Onneksi ymmärrät lastasi.

Vierailija
5/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se sun kaveriskin toivoo ;-)

Vierailija
6/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teidän lapset on varmaan niitä robotteja ja niin tottuneita huutoon että eivät hätkähdä mistään.

Eivätkä ikinä ole väsyneitä eivätkä herkästi pahoita mieltään. Minä vain satun tietämään, että ystävällisellä ja hiljaisella äänensävyllä lapsen saa kiipeämään vaikka puuhun kun on tuossa mielentilassa tai toisaalta todella pahoittamaan mielensä jos äyskii käskyjä...

ap

Vierailija
7/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä annan tällaisina päivinä jopa vähän anteeksikin itkua ja saatan jopa vähän hemmotella ja passata ja lohduttaa, kun pikkuinen on ihan rättipoikki... Nyt on jo ollut kohta jo tunnin unten mailla ja nukahti hymy huulilla mun kainaloon huokaisten viimeiseksi "äiti" :)

Vierailija
8/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensi kerralla ehkäiset tilanteen niin ettet kutsu ketään teille kun lapsi on yliväsynyt. Silloin saatte aikaa lapsen kanssa kahden ja saat sylitellä ihan rauhassa.

Vierailija
9/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko itse todella tiukka kasvattaja?

Koska itsekin äidin luulisi huomaavan lapsesta, milloin tämä on vain liian väsynyt. Kyläily varmaan rasitti väsynyttä lasta vielä lisää, ehkä ensi kerralla kannattaa perua ko vieraan tulo silloin kun lapset ovat tavallista väsyneempiä.

Itsellä on niin siskoni kuin oma isäni karjunut lapselle (täysin turhaan, esimerkiksi kun tämä on kiivennyt omalle sohvallemme tai leikin lomassa heittänyt veljeään tyynyllä) niin että tämä on pelästystään alkanut itkemään. Ja ikävä kyllä täytyy myöntää, että lapseni on kyllä tottunut huutamiseen minulta :( Eli kyse ei todellakaan siitä, että olisi tottunut vain pehmeään kohteluun.

Vierailija
10/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä annan tällaisina päivinä jopa vähän anteeksikin itkua ja saatan jopa vähän hemmotella ja passata ja lohduttaa, kun pikkuinen on ihan rättipoikki... Nyt on jo ollut kohta jo tunnin unten mailla ja nukahti hymy huulilla mun kainaloon huokaisten viimeiseksi "äiti" :)

jos kaverisi on hieman yrittänyt lastasi komentaa. Varmaan on samanlainen lellivauva jokakerta kun hän käy kylässä. Ainakin tämän perusteella, että pitää kainaloon vielä noin iso lapsi nukuttaa.

Vierailija
11/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkemässä, jos esimerkiksi lyövät, vievät leluja kädestä yms. Mutta toi sun kaverisi komentaminen on kyllä vähän outoa. Varsinkin tuo "syö nätisti" ja miksi se koko ajan oli lapsesi kimpussa. Olis lähtenyt kotiinsa jos ei hermot kestä väsyneen lapsen kiukuttelua. Onhan tuo nyt päivänselvää, että väsähtäneenä lapsilla nyt on tapana vähän kiukuta. Olisin ymmärtänyt paremmin, jos sä olisit ollut lapsesi kanssa kaverisi luona kylässä, mutta että toisinpäin. Ei tulis toistamiseen tuollainen kaveri meillekään.

Vierailija
12/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en arvannut että lapsi on näin väsynyt ja kaverikin tuli samalla oven avauksella kuin mekin. Hain lapsen vielä normaalia aikaisemmin hoidosta... :/

No, loppuviikko mennään oikeasti rauhallisesti.

Ja nro 12, vaikka sinä antaisitkin juuri varahoidossa aloittaneen lapsesi itkeä itsensä illalla uneen, niin minä en anna kun ei ole pakko. Minä itseasiassa ihan mielelläni pidin lasta kainalossa :)

Lellivauva lapseni ei ole, pidän aika tarkan kurin. Mutta, osaan myös lukea tilannetta ja katsoa milloin on tarpeellista vääntää ja milloin on tarpeellista vaan keskittyä lämpöön ja läheisyyteen. Ja harmistuin kun kaverini astui varpailleni, luultavasti kyllä pitää lastani nyt aivan lellittynä ja paheksuu selän takana, mutta aivan sama.

ap

Vierailija
13/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen vanhempi on paikalla eikä lapsi satuta ketään tai tee jotain vahinkoa, niin miksi ihmeessä pitää naputtaa ja komentaa ja käskyttää. Lapsi on ihminen, joka odottaa kohteliasta käytöstä muilta aikuisilta. Käskyttäminen ja äyskiminen lähes ventovierailta on vallankäyttöä, joka takuulla hämmentää lapsen.

Omassa kodissaan lapsella on oikeus olla niin kuin vanhemmat parhaaksi katsovat (paitsi jos satuttaa jotakuta tai meinaa hajottaa/loukata itsensä). Se, että lapsi pyörittelee ruokaa lautasella, ei anna vieraalle oikeutta äyskiä. Lapsen kitinäkään ei oikeuta vierasta komentelemaan, koska vieras ei tiedä taustoja. Lapsi voi olla ärsyttävä ja hemmoteltu vieraan mielestä, mutta mikä ihme on sellainen vieras, jonka pitää puuttua kaikkeen ja komennella ventovieraita lapsia heidän omassa kodissaan aivan pienistä asioista?

Jos äiti menee esim. vessaan ja lapsi alkaa heitellä ruokaa, on ihan hyvä syy todeta, että noin ei tehdä. Edelleenkään en ymmärrä käskyttämistä ja komentelua. Ihan rauhallisesti ja tiukalla äänensävyllä sanottu kehotus riittää. Mutta vanhempien reviirille ei mennä kuin siinä tilanteessa, että vanhemmat eivät kykene poistamaan vaaratilanteita.

Vierailija
14/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat hyvältä äidiltä! :)

Vierailija
15/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on minusta vielä nelivuotiaskin ja viisivuotias. Luulen, että kaverisi ei voi tätä ymmärtää, koska hänellä ei ole omia lapsia.

Meinaan, itsekin kuvittelin ennen ekaa lastani, että lapset voi muovata pitkälti kasvatuksella oman mielen mukaisesti. Niinhän se ei mene kuitenkaan. Ja kolme vuotta on vielä lyhyt aika olla tässä maailmassa.

Vierailija
16/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi ns. kova näissä kommenteissa, mutta nyt kyllä olen ap sinun puolellasi. Tosin melkein olisi pitänyt olla kärpänen katossa, että sen ihan oikean käytöksen tietäisi.

Vierailija
17/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota "syö nätisti,istu nätisti,leikkikää nätisti" ei pitäisi pienelle lapselle käyttää ollenkaan.

Alle kouluikäinen ei tiedä miten ollaan NÄTISTI.

Kolmevuotiaan mielestä nätti on jotain ihan muuta kuin aikuisen mielestä joten käskyt pitää olla selkeitä ja todella rasittavan yksityiskohtaisia esim."istu niin että selkäsi on suorassa ja jalkasi roikkuvat tuolilta pöydän alle ja peppu on penkissä" "älä keinu" jne.

Vierailija
18/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen vanhempi on paikalla eikä lapsi satuta ketään tai tee jotain vahinkoa, niin miksi ihmeessä pitää naputtaa ja komentaa ja käskyttää. Lapsi on ihminen, joka odottaa kohteliasta käytöstä muilta aikuisilta. Käskyttäminen ja äyskiminen lähes ventovierailta on vallankäyttöä, joka takuulla hämmentää lapsen.

Omassa kodissaan lapsella on oikeus olla niin kuin vanhemmat parhaaksi katsovat (paitsi jos satuttaa jotakuta tai meinaa hajottaa/loukata itsensä). Se, että lapsi pyörittelee ruokaa lautasella, ei anna vieraalle oikeutta äyskiä. Lapsen kitinäkään ei oikeuta vierasta komentelemaan, koska vieras ei tiedä taustoja. Lapsi voi olla ärsyttävä ja hemmoteltu vieraan mielestä, mutta mikä ihme on sellainen vieras, jonka pitää puuttua kaikkeen ja komennella ventovieraita lapsia heidän omassa kodissaan aivan pienistä asioista?

Jos äiti menee esim. vessaan ja lapsi alkaa heitellä ruokaa, on ihan hyvä syy todeta, että noin ei tehdä. Edelleenkään en ymmärrä käskyttämistä ja komentelua. Ihan rauhallisesti ja tiukalla äänensävyllä sanottu kehotus riittää. Mutta vanhempien reviirille ei mennä kuin siinä tilanteessa, että vanhemmat eivät kykene poistamaan vaaratilanteita.

Vierailija
19/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin jos tiedät että lapsesi on yliväsynyt, miksi ihmeessä ystäväsi on teillä.

toiseksi maailmassa on huomattavasti pahempiakin asioita ( esim katso mikä tahansa lehti mitä tänään on tapahtunut ) ja anna mennä toisesta korvasta ulos.

Tapahtuiko nyt jotain aivan järkyttävää ????

Ensi kerralla älä pyydä tähän aikaan vieraita, pääset tästä ongelmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän