akuutissa mielenterveyden kriisitilanteessa apua ei saa
tai jos saa, niin "kiireellinen päivystysaika" annetaan johonkin viikon-parin päähän. Näin meidän paikkakunnalla. Akuutti kriisitilanne on kuitenkin sellainen, johon pitäisi saada apua vaikkapa heti samana päivänä. Sellainen ei voi odottaa viikkoa. Tällaista apua pitäisi olla tarjolla.
Kommentit (12)
Kyllä apua saa. Mutta avuntarvitsija ei yleensä halua muuta kuin sellaista apua, josta päättää itse. Mielenterveyspotilaille ei yleensä kelpaa minkäänlainen apu omaisista nyt puhumattakaan. Ei edes tilapäinen.
mitään muutakaan apua ei ole ollut tarjolla. Ei kuulemma ollut resursseja. Miten voit väittää tietäväsi, että kaikki saavat apua?
Kyllä apua saa. Mutta avuntarvitsija ei yleensä halua muuta kuin sellaista apua, josta päättää itse. Mielenterveyspotilaille ei yleensä kelpaa minkäänlainen apu omaisista nyt puhumattakaan. Ei edes tilapäinen.
mitään muutakaan apua ei ole ollut tarjolla. Ei kuulemma ollut resursseja. Miten voit väittää tietäväsi, että kaikki saavat apua?
se on fakta. Avulla on sellainen erikoinen piirre, että yleensä se vain pahentaa asioita.
Ellei täysin harhaisesta henkilöstä ole kyse, ihminen on itse yleensä aika hyvä tilanteensa asiantuntija. Mutta ammattiauttajissa on harvassa niitä, jotka haluaa kuunnella tai kuulla.
Meillä oli miehellä ilmiselvä päihdeongelma. Hain siihen apua, kun en enää parin vuoden juomisen jälkeen jaksanut touhua. Henkilö, joka vastasi kunnan päihdetyöstä omalta osaltaan, totesi: "Ei teillä ole päihdeongelmaa." Sillä tiellä ollaan nyt oltu yli kymmenen vuotta. Mitään hyvää ei ole tapahtunut.
Eilen satuin löytämään tuon ihmisen tiedot netistä ja huomasin, että jatkaa työssä, josta on netissä keskustelua, eikä ole tykätty eikä ammattitaitoisena pidetty henkilö. Jaa-a, mistäköhän johtuu. Tavallaan syytän tuota ihmistä meidän nykyisestä tilanteesta. Eipä tajunnut mitä teki tuon lauseen sanottuaan.
Mutta olen jo todella kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että tässä yhteiskunnassa auttajia olisi.
Itse on pärjättävä ja jos ei pärjää, on oltava hiljaa.
se on fakta. Avulla on sellainen erikoinen piirre, että yleensä se vain pahentaa asioita.
Ellei täysin harhaisesta henkilöstä ole kyse, ihminen on itse yleensä aika hyvä tilanteensa asiantuntija. Mutta ammattiauttajissa on harvassa niitä, jotka haluaa kuunnella tai kuulla.
Meillä oli miehellä ilmiselvä päihdeongelma. Hain siihen apua, kun en enää parin vuoden juomisen jälkeen jaksanut touhua. Henkilö, joka vastasi kunnan päihdetyöstä omalta osaltaan, totesi: "Ei teillä ole päihdeongelmaa." Sillä tiellä ollaan nyt oltu yli kymmenen vuotta. Mitään hyvää ei ole tapahtunut.
Eilen satuin löytämään tuon ihmisen tiedot netistä ja huomasin, että jatkaa työssä, josta on netissä keskustelua, eikä ole tykätty eikä ammattitaitoisena pidetty henkilö. Jaa-a, mistäköhän johtuu. Tavallaan syytän tuota ihmistä meidän nykyisestä tilanteesta. Eipä tajunnut mitä teki tuon lauseen sanottuaan.Mutta olen jo todella kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että tässä yhteiskunnassa auttajia olisi.
Alkoholistin pystyy parantamaan vain alkoholisti itse. Itse hänen pitää apua hakea. Ulkopuolista on turha syyttää tilanteesta.
tai en minä osaa sanoa, onko alkoholismi mielenterveysongelma, mutta sitä en nyt kuitenkaan avauksessani tarkoittanut.
ap
vain kaikkein "hulluimmat" saavat hoitoa. Sairaalapaikat ajettiin alas mutta mitään ei tullut tilalle. Eli jotenkin pärjäilevät ihmiset lähetetään kotiin takaisin, eli vaikeastikin masentuneet, ahdistuneet, pelokkaat jne.... En tosin tiedä, miten sairaudentuntoisia tai apua hakevia nämä perhetappajat ovat. Halusin vaan sanoa, että psykiatrinen hoito on ajettu alas. Ja sillon kaikenlaista ikävää tulee jatkossakin tapahtumaan enenevässä määrin. Nuoretkaan eivät saa tarvitsemaansa apua.
esim. vammainen työtön ei saa apua
esim. vammainen työtön ei saa apua
vain kaikkein "hulluimmat" saavat hoitoa. Sairaalapaikat ajettiin alas mutta mitään ei tullut tilalle. Eli jotenkin pärjäilevät ihmiset lähetetään kotiin takaisin, eli vaikeastikin masentuneet, ahdistuneet, pelokkaat jne.... En tosin tiedä, miten sairaudentuntoisia tai apua hakevia nämä perhetappajat ovat. Halusin vaan sanoa, että psykiatrinen hoito on ajettu alas. Ja sillon kaikenlaista ikävää tulee jatkossakin tapahtumaan enenevässä määrin. Nuoretkaan eivät saa tarvitsemaansa apua.
psykoosipotilaat saavat apua, mutta lievemmin sairaat eivät saa. Tai sitten jonot ovat hurjat ja aikoja saa harvoin, jos sattuu saamaan ollenkaan. Sekin riippuu siitä, missä sattuu asumaan. Onneksi itse voin nyt paremmin. Minulla sattui olemaan rahaa, että pääsin yksityiselle hoitoon kun sitä tarvitsin.
ap
Eilen satuin löytämään tuon ihmisen tiedot netistä ja huomasin, että jatkaa työssä, josta on netissä keskustelua, eikä ole tykätty eikä ammattitaitoisena pidetty henkilö. Jaa-a, mistäköhän johtuu. Tavallaan syytän tuota ihmistä meidän nykyisestä tilanteesta. Eipä tajunnut mitä teki tuon lauseen sanottuaan.Mutta olen jo todella kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että tässä yhteiskunnassa auttajia olisi.
Alkoholistin pystyy parantamaan vain alkoholisti itse. Itse hänen pitää apua hakea. Ulkopuolista on turha syyttää tilanteesta.
Yhdessä oltiin neuvottelemassa, mutta mies senkun porskutti, kun oli todettu, ettei ongelmaa ole. Kunnan työntekijällä on vastuu, mikäli tuollaisen lausunnon antaa ja se johtaa lisähankaluuksiin. Tai pitäisi olla. Mutta hyvä veli-järjestelmä toimii aina, toisten virheitä vähätellään ja peitellään, omia samoin.
mutta jos olen mielenterveyspotilas niin silloinko en tiedä?
muuta kuin sellaista apua, josta päättää itse. Mielenterveyspotilaille ei yleensä kelpaa minkäänlainen apu omaisista nyt puhumattakaan. Ei edes tilapäinen.
Alkoholistin pystyy parantamaan vain alkoholisti itse. Itse hänen pitää apua hakea. Ulkopuolista on turha syyttää tilanteesta.Yhdessä oltiin neuvottelemassa, mutta mies senkun porskutti, kun oli todettu, ettei ongelmaa ole. Kunnan työntekijällä on vastuu, mikäli tuollaisen lausunnon antaa ja se johtaa lisähankaluuksiin. Tai pitäisi olla. Mutta hyvä veli-järjestelmä toimii aina, toisten virheitä vähätellään ja peitellään, omia samoin.
muuta kuin sellaista apua, josta päättää itse. Mielenterveyspotilaille ei yleensä kelpaa minkäänlainen apu omaisista nyt puhumattakaan. Ei edes tilapäinen.