Alle neljän tunnin häät??
Olimme viime viikonloppuna kutsuttuina pieniin perhehäihin kahden tunnin ajomatkan päähän. Vihkiminen alkoi klo 13 ja sen jälkeen nautimme hääaterian. Vartti jälkiruokatarjoilun jälkeen n. klo 16 hääpari alkoi kysellä, että ottaako joku mukaansa ylijääneitä ruokia, jolloin ymmärsimme, että juhlat olivat ohi. Samaan aikaan, kun pakkasimme lapsiamme autoon, hääpari vaihtoi vaatteensa itsekin ja alkoi laittutua kotiin päin juhlapaikalta. Olin totaalisen tyrmistynyt, sillä minusta meille olisi etukäteen täytynyt ilmoittaa, että juhlat päättyvät näin nopeasti. Olisimme miettineet kaksi kertaa lähteäkö reiluksi kolmeksi tunniksi juhlimaan ja neljäksi tunniksi autoon kolmen pienen lapsen kanssa. Olenko niuho?
Kommentit (4)
itseä hävettäis pyytää vieraita hetken takia.. Häiden on tarkoitus kestää, ne ovat iloinen juhla pitkän kaavan mukaan.
tosin mun enon häätkin aikoinaan kestivät kolme tuntia. Oli vihkiminen, sitten jatkopaikalle syömään, tuli kakku ja siinä samalla sitten pyörähtivät valssin ja sen jälkeen kumarsivat ja niiasivat ja sanoivat KIITOS KAIKILLE ja menivät pois. Vieraat hieman hämmästyksissään sen jälkeen, että mitvit.. nää kekkerithän jäi ihan kesken. Paitsi morsiammen äiti sanoi, ettei ollut tarkoituskaan mitään ryyppytanssijaisia järjestää. viina on perkeleestä.
Mentiin sitten seuraavaan kuppilaan istumaan suurin osa siitä porukasta. Mä olin silloin 19v. Hauskaa meillä oli, ilman hääpariakin.
Itse pidin kanssa lyhyet ja pienet häät ja kutsuimme sinne vaan molempien vanhemmat, koska oletin ettei muut viitsi ympäri Suomea matkata niin pieniin juhliin ja ne oli muutenkin perjantaiaamuna, eli monilla olis ollu töitäkin sillon (talvihäät kaiken lisäks).
tuommoiset häät on ok, jos kutsusta käy ilmi, että ovat esimerkiksi vihkitilaisuus ja kakkukahvit. Silloin ei oletakaan, että juhlat jatkuisivat pitkään. Omasta mielestäni on kohteliasta kutsussa ilmoitella juhlien alkamis- ja päättymisaika/jatkoille siirtymisaika.
yleensä kai mietitä, onko juhla tulemisen arvoinen, vaan ovatko juhlittavat niin rakkaita sinulle, että haluat olla läsnä heidän tärkeässä hetkessään. Minusta tuo juhlien kesto on ihan ok.