Kaikki ei ole niin mustavalkoista aina. Mieheni hyväksyy rakastajani. ov
Meillä on pitkä avioliitto takana, ja kolme lasta. Minä olen aina ollut miestäni seksuaalisempi ja yritimme vuosia elää ns. perinteisessä suhteessa. Olin onneton, kun en saanut tarpeeksi kaipaamaani seksiä tai läheisyyttä. Vuosia kärsittyäni solmin sivusuhteen minua 15 vuotta nuorempaan mieheen, aluksi salassa. Avioliittomme parani, koska en ollut enää niin tyytymätön. Olemme aviomiehen kanssa ystäviä ja kumppaneita, kireys hävisi väliltämme.
Sitten jäin kiinni. Aviomies oli aluksi mustasukkainen ja vietti tietysti omaa suruaikaansa pettämiseni seurauksena. Erokin otettiin esille, harkintaan. Mutta hiljalleen olemme liukuneet tilanteeseen, jossa tämä suhde minulle sallitaan. Käyn 2-3 kertaa viikossa harrastamassa seksiä rakastajani kanssa aviomieheni suostumuksella.
Kaikki voittavat: kotona ei ole raskasta ilmapiiriä, meillä on hyvä kumppanuus ja seksiäkin toisinaan, ja lapsilta ei tarvinnut rikkoa kotia aikuisten huonojen suhteiden takia. Punaposkinen, iloinen äiti häärii keittiössä ja jaksaa olla parempi vaimokin, koska itse ei ole enää tyytymätön. Mieskin on nyt havainnut järjestelyn hyväksi. Liittomme on ainoastaan parantunut tämän salasuhteeni seurauksena.
Tiedän, että minua paheksutaan paikkakunnallamme joidekin toimesta, ja pidetään pettäjänä. Vieraiden ei pidä kuitenkaan mennä tuomitsemaan, koska tilanne ei kuulu muille millään muotoa.
Mitä mieltä olette? Muita vastaavia tarinoita?
Kommentit (23)
Dan Savage. Tyyppi kirjoittaa siis kirjoja, kolumneja ja blogia seksistä ja seksuaalisuudesta.
"Why do most people assume that all nonmonogamous relationships are destined to fail? Because we only hear about the ones that do. If a three-way or an affair was a factor in a divorce or breakup, we hear all about it. But we rarely hear from happy couples who aren't monogamous, because they don't want to be perceived as dangerous sex maniacs who are destined to divorce."
Jutun loppu ja tarinat onnellisista melkein-yksiavioisista öytyvät täältä: <a href="http://www.thestranger.com/seattle/SavageLove?oid=11412386" alt="http://www.thestranger.com/seattle/SavageLove?oid=11412386">http://www.thestranger.com/seattle/SavageLove?oid=11412386</a>
En lukenut tuota ennen kuin linkitin ja noissa onkin aika paljon ikäviä piirteitä. Mutta olen siis seurannut tyypin kirjoituksia (ja hänelle kirjoittavia ihmisiä) jonkin aikaa ja pari, joka on päällisin puolin perinteisessä avio- tai avoliitossa, mutta jossa toisella tai molemmilla on avoimesti seksiä kolmannenkin osapuolen kanssa, on toistuva ilmiö.
Luulen, että se, missä tällainen monilla kosahtaa, on puheen määrä. Jos ei ole tottunut puhumaan seksistä ja tunteista hyvin avoimesti ja rauhallisesti kumppaninsa kanssa, tuo tuskin onnistuu. Itse tunnen pari pariskuntaa, joissa kuvioon liittyy enemmän kuin kaksi ihmistä. Molemmilla pareilla homma näyttää toimivan hyvin, mutta he ovat myös hyvin tarkkaan miettineet, mitä kukin järjestelystä saa irti ja mitkä ovat haittapuolet.
Suostuisin järjestelyyn myös miehen kannalta. Jos mies haluaisi käydä vieraissa, tähän hänellä olisi myös minun lupani, ja hän on myös tietoinen tästä. Tähän mennessä hän ei ole ilmeisesti halunnut käyttää oikeuttaan, tai enhän sataprosenttisen varma voi olla tästä.
Kiitos blogista, mielenkiintoiselta vaikuttava, pitänee tutustua tarkemmin.
Kritisoijille sanon, että miksi minun pitäisi uhrata oma seksuaalisuuteni toisen ihmisen hyväksi, kun sillä on niin suuri vaikutus muuhunkin jaksamiseeni ja vointiini. Minä en tule toimeen ilman seksiä pitkiä aikoja, toisin kuin mieheni. En osaa innostua myöskään mistään masturbaatiosta vaan masennun, muutun pahantuuliseksi ja itkuiseksi jos en saa säännöllisesti. Tätä meillä oli monta vuotta. Kumpikaan ei ollut tyytyväinen.
Nyt minä tuon aurinkoisen itseni suhteeseen, kumppanuuden ja keskustelut, enkä takakireää ja surullista naista jota kukaan ei kosketa.
Rakastan sekä miestäni että rakastajaani. En näe ongelmaa tässäkään tunnesiteessä. Tiedostan kyllä, että rakastaja tulee minut jättämään, kun haluaa itse perustaa perheen. Toistaiseksi tämä kuvio on kaikkia tyydyttävä.
vaikka hän nyt antaisikin siihen luvan, ei kukaan voi loppupeleissä säästyä katkeruudelta, kun vaimo käy panemassa toisen miehen kanssa. Ellet sitten ole hänelle täysin yhdentekevä, mutta miksi hän sitten olisi kanssasi?