Apua, lapsen sydän pysähtyi, pitääkö tehdä jotain?? AARGGHH!
Jos teillä on joku terveydellinen, akuutti vaiva, miksi ihmeessä kirjoitatte tänne ja kyselette toisilta yhtä tampioilta neuvoa?
Terveyskeskus on aikoinaan perustettu sitä varten. Siellä on ainakin jonkin verran enemmän arvostelukykyä ja ammattitaitoa kuin täällä. Vastauksia tulee laidasta laitaan, suurin osa ihan tuulesta temmattua mutu-tietoa. Ja joku vielä uskoo niihin.
Kyllä ihmiset ovat outoja. Vai onko se lääkärisedän pelko niin hirveä?
Kommentit (21)
osittain.. Kyllä jokaisen tervejärkisen pitäisi tajuta mennä lääkäriin eikä netissä kysyä että menisinkö vai enkös menis?? Mutta en ehkä noin vihaisesti sitä silti sanoisi. Mutta kehoitan, että kannattaa ainakin soittaa TK:hon jos vähänkin tuntuu sille et tarviis mennä, hyö kyllä sit puhelimessa neuvoo mitä tehdä ja onko tarvetta näyttää :)
täällä on niin paljon uusavuttomia, kädettömiä äitejä, jotka ovat tottuneet kysymään kaverilta neuvoa asiaan kuin asiaan. Oma äiti on ehkä lähiössään vielä aamukrapulassa, eikä jaksa neuvoa.
jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
TÄMÄ ON AIHE VAPAA! YMMÄRRÄTKÖ?
Taisi av-bimbolla kalahtaa kalikka takapuoleen ja caps lockiin.
uskoo kaiken, mitä tuntematon nettikaveri sanoo. Tämä palsta on monelle äidille ainoa totuus. Pikkutyttöihin menee täydestä, kun joku keski-ikäinen ukko esittää teinipoikaa. AV-mammaan menee täydestä, kun joku mielenterveysongelmainen antaa täällä terveysneuvoja ihan omasta päästään.
Itselle ei tulisi mieleenkään kysyä TÄÄLTÄ terveysneuvoja! :D
kouluttamattomat työttömät eivät tiedä, että terveyskeskus palvelee kaikkia ihmisiä. He hakevat apua kaltaistensa joukosta. He puhuvat samaa kieltä (kusi, paska, oksennus).
Tatuoidet, lävistetyt, ylipainoiset mustatukat eivät jaksa muuta kuin roikkua netissä. Helppoa, kun lapsi tukehtuu vieressä karkkiin, ei tarvitse lähteä mihinkään.
Tämähän on lähinnä vertaiskokemusten hakemiseen. Niitä ei saa esim. sieltä terveyskeskuksesta.
Itse ainakin olen saanut laajempaa perspektiiviä moneen vaivaan kun olen kuullut samankokeneiden kokemuksia. Lääkärit kun eivät voi esitellä muiden potilaiden sairauskertomuksia.
joita ei lääkärisedän vastaanotolta saa. Itse olen ainakin netistä löytänyt montakertaa parempia vinkkejä ja hoito-ohjeita kuin terveyskeskuslääkäriltä. Muutenkin terveyskeskuslääkärit taitaa olla jo sen verran vitsi että apteekistakin saa paremman avun.
Mutta niin, eihän kaikkia ketjuja tarvitse avata. Itse ainakin pyrin kirjoittamaan jo otsikkoon mitä aihe koskee. Minulla ainakin sisälukutaito hallussa joten ei tarvitse huolehtia uskonko kaikkea.
siellä sanotaan AINA, että tule vasta huomenaamulla/maanantaiaamulla/mene aamulla omalle terveysasemalle. Siis ihan kaikkeen, ellei nyt ole aivan pää kainalossa. Siksi olen kysellyt täältäkin neuvoja, miten muut ovat vastaavanlaisessa tilanteessa tehneet ja onko tarvittu heti hoitoa jne. Esim. vauvani sai talvella RS-viruksen ja soitin viikonloppuiltapäivästä terkkaripäivystykseen kun tykkäsin, että vauva on kovin kipeä. Joi kuitenkin maitoa jotenkuten ja pissaa tuli, ja oli hyvän värinenkin, joten käskettiin odottaa aamuun. Vein silti yksityiselle illalla, kun huoletti, ja siellä huomattiinkin, että hengitystyö oli hankalaa ja hengitti kylkiluunvälilihaksilla, en ollut edes tajunnut katsoa sellaista. Ja lähetettiin lastenpäivystykseen, vauva joutui osastolle pariksi päiväksi. Tuollaisessa tilanteessa saattaisin hyvinkin laittaa tänne viestin, soitettuani ekaksi päivystykseen ja saatuani sieltä pakit.
täällä vastailen, ja varmasti paremmin kuin tk:n hoitsu..
että täällä moni (vai joku kestokirjoittaja) antaa aivan vääriä neuvoja tahallaan. Se harmittaa, jos kyseessä on nuori, huolestunut äiti. Selvästi näkee, että äiti on hädissään, eikä osaa hakea apua oikeilta tahoilta. Ujous vai mikä syynä.
Silloin ottaa pannuun. Miksi joku on tahallaan ilkeä? Etenkin, jos on kyseessä vauvan terveys.Niiden vastaajien en usko olevan edes naisia, tai sitten ovat tosi kipeitä päästään.
esiintyy tiettyä tautia epidemiana.
Vein silti yksityiselle illalla, kun huoletti, ja siellä huomattiinkin, että hengitystyö oli hankalaa ja hengitti kylkiluunvälilihaksilla, en ollut edes tajunnut katsoa sellaista.
Hetkinen! Et ollut tajunnut katsoa, että sairas lapsi ei saa henkeä?
Haloo! Ja sitten vielä puolustelet, että kannattaa kysyä neuvoa AV:ltä! No varmaan kannattaa, jos et tuon vertaa soaa sairasta lasta hoitaa, hyvä, kun jostain neuvoja kyselet!
esiintyy tiettyä tautia epidemiana.
ja sitten omalla vauvalla onkin joku aivan muu, vakavampi sairaus, kuin tuo "epidemia". Mutta uskotaan, että tämä on sama kuin muillakin, ja jätetään vauva hoitamatta oikein. Asia, jonka th tai lääkäri voisi varmistaa.
Minä olen saanut täältä sen oikean diagnoosin, kun sitä ennen olin turhaan käynyt lääkärillä.
Minä olen saanut täältä sen oikean diagnoosin, kun sitä ennen olin turhaan käynyt lääkärillä.
en usko minäkään, vaikka en ole ap.
Jos teillä on joku terveydellinen, akuutti vaiva, miksi ihmeessä kirjoitatte tänne ja kyselette toisilta yhtä tampioilta neuvoa?
Terveyskeskus on aikoinaan perustettu sitä varten. Siellä on ainakin jonkin verran enemmän arvostelukykyä ja ammattitaitoa kuin täällä. Vastauksia tulee laidasta laitaan, suurin osa ihan tuulesta temmattua mutu-tietoa. Ja joku vielä uskoo niihin.
Kyllä ihmiset ovat outoja. Vai onko se lääkärisedän pelko niin hirveä?
a) sinne ei pääse läpi
b) ne eivät ole siellä juttutuokiota varten
c) puhelimessa ei yleensä haluta antaa mitään arvioita tilanteesta
Kyllähän nyt jokainen älyää lähteä ensiapuun, jos on jalka poikki. Mutta monesta muusta vaivasta halutaan keskustella ja vaihtaa ajatuksia ennen tk:een ryntäämistä - ja keskustelua varten tämä palsta on.
JOS LAPSEN SYDÄN ON PYSÄHTYNYT NIIN IDIOOTTIKIN TAJUAA SOITTA HÄTÄKESKUKSEEN EIKÄ KIRJOITTELE TÄNNE!
JOS ET VIIHDY PALSTALLA NIIN LÄHE POIS EI TÄÄLLÄ OLE PAKKO OLLA!
TÄMÄ ON AIHE VAPAA! YMMÄRRÄTKÖ?