Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 16-vuotiaan,

Vierailija
18.06.2012 |

loppukesästä 17-vuotiaan, tytön hoitaa 1- ja 2-vuotiaita lapsiasi parin päivän ajan (hoitoaika klo 8-16)? Jos antaisit niin mikä olisi mielestäsi sopiva palkka?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva tuntipalkka olisi varmaankin kymmenkunta euroa.

Vierailija
2/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva tuntipalkka olisi varmaankin kymmenkunta euroa.

mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 13v kun hoisin ton ikäisiä kuukauden. Sain tuhat markkaa kuukaudesta, tänäpäivänähän se ei ole raha eikä mikään. Mutta ajattelisin pimeänä kun kuitenkin maksat niin 6e/h.

Vierailija
4/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ise olin aikanaan tuon ikäisen hoidettavana ihan vakituiseen ja äitini oli tuonikäisenä vakituiseen hoitajana kotiapulaisena.

Niin ja joku tuttu on ollut tuon ikäisenä jo äitikin...

Vierailija
5/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 6 €/h pimeenä.

Tosin teettäisin valoisana. Maksais pikkasen enemmän.

Vierailija
6/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 15 v hoitamassa ja olivat yötkin keskenään. Hienosti meni.

Maksoin 250 euroa/viikko.

Olin itse 16 vuotias kun muutin aikoinaan avoliittoon. Tuntuu hassulle, että joku pitää 16 vuotiasta lapsena, joka ei pärjäis lapsenvahtina :D

Vierailija
7/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren tulot jäävät niin pieniksi ettei joudu veroja maksamaan. Sinulle toki tulee halvemmaksi ellet jää kiinni...

Vierailija
8/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeästi en maksaisi yhtään mitään.

Vierailija
9/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 € riittää ihan hyvin

Vierailija
10/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenteista. Ajateltiin maksaa 8e/h.

Vierailija
11/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika noin 7-16 joka päivä. Sopivat korvaukseksi 15€/päivä ja meillä neiti oli tosi iloinen kun saa 75€ tästä viikosta. Kyllä on melkoisen kovat palkkatoiveet teillä. Ei ihme ettei nuoriso saa töitä, jos vaatimustaso on tuo. Eihän edes täysikäiset 18v-20v saa tuollaisia 10€ tunti palkkaa kovinkaan monessa paikassa.

ps. Meillä myös 15v sai kesätöitä, eikä palkkatoive hänelläkään ole läheskään tuota tasoa vaan 8t työpäivät ja palkka noin 6€/tunti eli noin 42€ päivä ja on tosi onnellinen saadessaan vajaan 1000€ kuukauden työstä.

Vierailija
12/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin hoitaa pikkulapsia. Itselläni taisi olla yhtä nuori (tai vähän nuorempikin) hoitaja ihan vakituisesti, kun olin samanikäinen.

Kyllä minusta 8 eur/h on minimi. Kahden vieraan pikkulapsen hoitaminen on kuitenkin aikuisellekin rankka työ. Omien hoitaminen on ihan eri juttu. Olen tämän huomannut itsekin vieraiden lapsia hoitaessa, vaikka itselläni on kolme lasta pienillä ikäeroilla.

Miksi muuten ap maksaisi palkan pimeänä? Tuonikäisellä on tuskin niin paljon tuloja, että hän joutuisi maksamaan veroja. Parin päivän hoitamisesta ei tule ap:llekään mitään sivukuluja, kun kerran hoitaja on alle 18-vuotias (tällöin ei tule eläkemaksujakaan). Kaiken kukkuraksi ap voi käyttää kotitalousvähennystä, jos hän ei saa lasten hoitoa varten kotihoidontukea tai yksityisen hoidon tukea, eli ei-pimeästi maksaminen voi tulla jopa halvemmaksi kuin pimeästi maksaminen. (Kotitalousvähennyksessä on tosin omavastuu, joten siitä ei ole tässä tapauksessa hyötyä, jos ei ole vuoden aikana muuta vähennettävää.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi