Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärtyisyys, masennuksen oire????

Vierailija
18.06.2012 |

Voiko jatkuva ärtyisyys liittyä masennukseen?? Olen jo pitkään ollut huonotuulinen, nalkutan kaikesta ja kaikki tuntuu ärsyttävän. Tuntuu että minusta on kadonnut jotenkin sellainen positiivinen asenne. Itken nykyään usein ja tuntuue että jotenkin "ymmärrän" aina väärin miehen sanomiset. Käännän siis kaikki jotenkin negatiiviseksi, ja siitä tulee jatkuvaa riitaa. Onkohan mulla oikeesti masennus??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis muutenkin kiva kuulla miten teillä on masennus oireillut? Jos joku sellaisen nyt on läpikäynyt?

Vierailija
2/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kellään ...mitään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisempiä masennuksen oireita.

t: psyk.sh

Vierailija
4/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pian vi*uttikin kaikki ja koko ajan ja masennushan se sitten oli...

Vierailija
5/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taitaa olla masennusta mullakin :-(

Vierailija
6/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista silloin, kun koin olevani jumissa tietyssä elämäntilanteessa ja siitä pois pääseminen tuntui kestävän kohtuuttoman kauan. Lisäksi vielä suorituspaineet ja väsymys, niin johan oli ärtyisyyttä ja nalkutusta.

Ärtyisyys katosi pikkuhiljaa kun pääsin elämässä eteenpäin ja koin että pystyin taas vaikuttamaan asioihin.

Vierailija
7/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ainakin samat "oireet" ja masentunut olen. Ja miehestäni ei ole missään asioissa minulle mitään tukea, niin en tiedä miten tästä pääisin taas kiinni elämäniloon. Tosin mieheni ei tiedä, että olen masentunut, vaan haukkuu vain jatkuvasti kuinka kauhea, hirveä, laiska apina olen. Ei helpota tilannetta, että yritän kotona hoitaa kaiken, hoitovapaalla kun olen, ja syksyllä tulee vauva.

Vierailija
8/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tosi iso oire on väsymys, haluttomuus tehdä mitään.

Mulla on päiviä jolloin itken ihan aamusta iltaan, tai en pääse koko päivänä sängystä ylös. Ja tosiaan tuntuu ärsyttävän ihan kaikki. Ensin oli synnytyksen jälkeinen masennus, siihen perään tuli syöpä ja nyt on ns. syövän jälkeinen masennus..

Vierailija
9/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisypillereitä? Minulla Cerazette teki kamalan väsymyksen ja ärtyisyyden. Helpotti nopeasti kun lopetin niiden popsimisen.

Vierailija
10/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ainakin samat "oireet" ja masentunut olen. Ja miehestäni ei ole missään asioissa minulle mitään tukea, niin en tiedä miten tästä pääisin taas kiinni elämäniloon. Tosin mieheni ei tiedä, että olen masentunut, vaan haukkuu vain jatkuvasti kuinka kauhea, hirveä, laiska apina olen. Ei helpota tilannetta, että yritän kotona hoitaa kaiken, hoitovapaalla kun olen, ja syksyllä tulee vauva.

sairaseläkkeellä vakvan sairauden ( syövän>) vuoksi

mies vaan käy töissä, sen jälkeen urheilee, lopun aikaa katsoo telkkua....

viikonloppuna tekee vähän siivousta =imuroi...

mua v...taaa kaiken aikaa, ja olen ukkoon tyytymätön, haluaisin, et hän seurustelisi mun kaa, tai edes lapsen kanssa :( joskus tehtäis yhdessä jotain kivaa, pelattas, kävelylle ssiis ihan tavallista e i ees mitää luksusta...

ukko sitä mieltä, et kun olen nyt vaan kotona, niin mun on hoidettava lapsi ja muut , mitä muutakaan mä tekisin...

niin ja mitään halia, pusua tms ei tietenkään saa minä koskaan, seksistä puhumattkaan....

Vierailija
11/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tosi iso oire on väsymys, haluttomuus tehdä mitään.

Mulla on päiviä jolloin itken ihan aamusta iltaan, tai en pääse koko päivänä sängystä ylös. Ja tosiaan tuntuu ärsyttävän ihan kaikki. Ensin oli synnytyksen jälkeinen masennus, siihen perään tuli syöpä ja nyt on ns. syövän jälkeinen masennus..

masennuksen huomasi ???

mä oon ollut kaikki viimeset pari vuotta niin kiukkuinen ja väsy ja tympääntynyt ja ja .....

kukaan ei auta , ukko haukkuu mua kaiken aikaa...ei kuulemma kukaan yhtään ihmettelis jos tälläsen akan ampuis vaikka :(((((

Vierailija
12/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaseläkkeellä vakvan sairauden ( syövän>) vuoksi

mies vaan käy töissä, sen jälkeen urheilee, lopun aikaa katsoo telkkua....

viikonloppuna tekee vähän siivousta =imuroi...

mua v...taaa kaiken aikaa, ja olen ukkoon tyytymätön, haluaisin, et hän seurustelisi mun kaa, tai edes lapsen kanssa :( joskus tehtäis yhdessä jotain kivaa, pelattas, kävelylle ssiis ihan tavallista e i ees mitää luksusta...

ukko sitä mieltä, et kun olen nyt vaan kotona, niin mun on hoidettava lapsi ja muut , mitä muutakaan mä tekisin...

niin ja mitään halia, pusua tms ei tietenkään saa minä koskaan, seksistä puhumattkaan....

olen tosi pahoillani puolestasi. luulisi että vakava sairaus jotenkin lähentäisi..voimia sinulle kovasti! ja terveyttä!

Vierailija
13/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni auttoi muutamassa päivässä. Alkavassa masennuksessa, jossa on näitä mainitsemianne "oireita" on monesti kyse erilaisten rasvahappojen ja vitamiinien puutteesta elimistössä. Itse otin kylmäpuristettua seesamöljyä (saa ainakin luontaistuotekaupoista)1 rkl päivässä. Jos ei iletä paljaaltaan ottaa niin voi sekoittaa vaikkapa jugurttiin.

Ja sitten jos on läheisten kanssa ongelmia, voi katsoa peiliin, olisiko omassa asenteessa toista kohtaan korjaamista. Se vanha sananlasku: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", pitää edelleen paikkansa. Niin vaikeaa kuin itselle onkin myöntää kohtelevansa toista happamasti ja v-mäisesti...

Vierailija
14/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni auttoi muutamassa päivässä. Alkavassa masennuksessa, jossa on näitä mainitsemianne "oireita" on monesti kyse erilaisten rasvahappojen ja vitamiinien puutteesta elimistössä. Itse otin kylmäpuristettua seesamöljyä (saa ainakin luontaistuotekaupoista)1 rkl päivässä. Jos ei iletä paljaaltaan ottaa niin voi sekoittaa vaikkapa jugurttiin.

Ja sitten jos on läheisten kanssa ongelmia, voi katsoa peiliin, olisiko omassa asenteessa toista kohtaan korjaamista. Se vanha sananlasku: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", pitää edelleen paikkansa. Niin vaikeaa kuin itselle onkin myöntää kohtelevansa toista happamasti ja v-mäisesti...

Vierailija
15/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes tuli muutakin oiretta mm.alakulo, vetämättömyys jne. Kannattaa mennä ajoissa lääkäriin. Mun elämää auttoi lääkkeet paljon. :)

Vierailija
16/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vituttaa, paitsi joka kuukausi menee noin viikko niin että on normaalimpi olo. Pitäisi varmaan hakea jotain hormonihoitoa. Tietenkään rääkyvät lapset ja turhakemies eivät varsinaisesti piristä myöskään, mutta kyllä ongelma on fyysinen mieluumminkin kuin henkinen.

Vierailija
17/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vituttaa, paitsi joka kuukausi menee noin viikko niin että on normaalimpi olo. Pitäisi varmaan hakea jotain hormonihoitoa. Tietenkään rääkyvät lapset ja turhakemies eivät varsinaisesti piristä myöskään, mutta kyllä ongelma on fyysinen mieluumminkin kuin henkinen.

Vierailija
18/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole selvästi masennusta nähnytkään.

Seesamöljy voi auttaa Ainakin itselläni auttoi muutamassa päivässä. Alkavassa masennuksessa, jossa on näitä mainitsemianne "oireita" on monesti kyse erilaisten rasvahappojen ja vitamiinien puutteesta elimistössä. Itse otin kylmäpuristettua seesamöljyä (saa ainakin luontaistuotekaupoista)1 rkl päivässä. Jos ei iletä paljaaltaan ottaa niin voi sekoittaa vaikkapa jugurttiin.

Vierailija
19/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se syövän jälkeinen masennus iski?

Nuo kaikki oireet tuntui niin tutuilta, taidan olla masentunut.

Mulla syöpähoidot sädetysvaiheessa. Ketuttaa päivittäin rampata sairaalassa. Ei vaan jaksaisi.

Vierailija
20/21 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se syövän jälkeinen masennus iski?

Nuo kaikki oireet tuntui niin tutuilta, taidan olla masentunut.

Mulla syöpähoidot sädetysvaiheessa. Ketuttaa päivittäin rampata sairaalassa. Ei vaan jaksaisi.

mulla samoja oireita siis mysö ollut

miten kukaan ei auta.

eikö sulla ole ketään hoitajaa siel sädetyksessä, jolle voisit puhua ??

mulla olis ollut, mut en kehdannut sanoa :((

pelkäsin hulluksi leimautumista...

ja et olsiin kiittämätön tms :((((

mulla hoitojen lopetuksesta jo pari vuotta

eli älä sä anna mennä aikaa hukkaan, vaan sano niille