Miten vanhemmilla työntekijöillä voi olla noin paljon lomaa?
Työkaveri jää kahdeksi kuukaudeksi kesälomalle! Mistä niille kertyy lomapäiviä noin paljon, kun ei se edes ole ylitöitä tehnyt?
Onko vanhemmilla työntekijöillä erilaiset lomankertymissysteemit?
Kommentit (41)
noista papparaisista eroon.... Ei kait se ihme oo, kun työteho on vanhoilla lähes nolla, osaaminen onnetonta ja suurin osa työajasta kuluu lomilla joista pitää maksaa vielä palkkaakin
Niinhän sitä väitetään, että nuoret olisivat tehokkaampia. Asiaa on toki tutkittu. Nuoret ovat tehokkaampia, kun kyse on fyysisistä ominaisuuksista ja vastaavista. Kaikkein tehokkaimpia ovat kuitenkin 40-50 -vuotiaat, sillä kokemus jyrää nuoruuden, jos muutkin kuin fyysiset kyvyt vaikuttavat työn tulokseen.
Valtion ja kuntien vanhat työntekijät tulevat kalliiksi. Heille maksetaan siitä että eivät ole työpaikalla. Kun vielä sairastavat innolla niin todellisuudessa kuukausikaupalla vuodessa poissa töistä. Kunnilla muutenkin työntekijät melkoista suojatyöväkeä. Irtisanominen käytännössä olematonta ja jos kuntia yhdistyy niin 5 vuotta saa silti säilyttää työpaikan.
palkattu ihan turhaan samoin kuin opettajia, keitti.- ja hoitohenkilökuntaa puhumattakaan helvetin kallispalkkaisista sossun tädeistä. Ilman heitä meillä menisi paljon paremmin. Ehdotan, että kunnista irtisanotaan kaikki työntekijät ja palvelut saa ostaa sieltä, mistä itse tahtoo. Kun kahdesta lapsesta maksaa 2000 e/kk päivähoitomaksua, voi tulla ikävä kuntien työntekijöitä. Poliisit on valtion palkkalistoille eli eikös sitäkin systeemiä voisi romuttaa?
En minä niin kirjoittanut. Lomat vain Suomessa täysin ylipitkiä ja nämä kuntien ja valtion vanhat työntekijät oikeitä ääriesimerkkejä. Omassa kaupungissani esimerkiksi kaupungin työntekijät sairastivat yli 20 päivää vuodessa. Vanhimmat eniten. Oli tehty tutkimus asiasta.
tai, yhdistää pekkasia jos on. Joissain firmoissa saa lomarahat vaihtaa vapaaksi. Jotkut firmat antavat ylimääräisen viikon kun suuoustuu pitämään lomansa lomakauden ei niin suosittuina ajankohtina.
Tässä nyt muutama syy.
tai, yhdistää pekkasia jos on. Joissain firmoissa saa lomarahat vaihtaa vapaaksi. Jotkut firmat antavat ylimääräisen viikon kun suuoustuu pitämään lomansa lomakauden ei niin suosittuina ajankohtina.
Tässä nyt muutama syy.
Valtion ja kuntien vanhat työntekijät tulevat kalliiksi. Heille maksetaan siitä että eivät ole työpaikalla. Kun vielä sairastavat innolla niin todellisuudessa kuukausikaupalla vuodessa poissa töistä. Kunnilla muutenkin työntekijät melkoista suojatyöväkeä. Irtisanominen käytännössä olematonta ja jos kuntia yhdistyy niin 5 vuotta saa silti säilyttää työpaikan.
palkattu ihan turhaan samoin kuin opettajia, keitti.- ja hoitohenkilökuntaa puhumattakaan helvetin kallispalkkaisista sossun tädeistä. Ilman heitä meillä menisi paljon paremmin. Ehdotan, että kunnista irtisanotaan kaikki työntekijät ja palvelut saa ostaa sieltä, mistä itse tahtoo. Kun kahdesta lapsesta maksaa 2000 e/kk päivähoitomaksua, voi tulla ikävä kuntien työntekijöitä. Poliisit on valtion palkkalistoille eli eikös sitäkin systeemiä voisi romuttaa?
En minä niin kirjoittanut. Lomat vain Suomessa täysin ylipitkiä ja nämä kuntien ja valtion vanhat työntekijät oikeitä ääriesimerkkejä. Omassa kaupungissani esimerkiksi kaupungin työntekijät sairastivat yli 20 päivää vuodessa. Vanhimmat eniten. Oli tehty tutkimus asiasta.
Tutkimuksissa pitäisi verrata samaa työtä tekeviä nuoria ja vanhoja eikä ylipäätään vanhojen sairastuvuutta. Jos iäkkäät ovat raskaissa töissä, he sairastelevat takuuvarmasti enemmän kuin nuoret toimistossa kevyttä työtä tekevät.
Yksityisellä puolella tahtoo olla niin että perheelliset ovat jatkuvasti lomilla ja vanhemmat saavat heitä tuurata. Nuoria ei edes kannata palkata koska puolen vuoden jälkeen alkaa vanhmpainvapaa putki joka kkerryttää myös kesälomaa.
Yksityisellä puolella tahtoo olla niin että perheelliset ovat jatkuvasti lomilla ja vanhemmat saavat heitä tuurata. Nuoria ei edes kannata palkata koska puolen vuoden jälkeen alkaa vanhmpainvapaa putki joka kkerryttää myös kesälomaa.
kun puhe on normilomista eikä perhevapaista, vai? En ole koskaan kuullutkaan.
saavutettu etuus 15 v. työrupeaman jälkeen, tekee tuon 38 arkipäivää lomaa ja siihen päälle vaihdoin lomarahoja lomaksi 10 päivää eli lomaa 48 arkipäivää tänä vuonna. Jaan sen niin että kesällä 6 viikkoa (30 pv), tosin kahdessa erässä, syksyllä viikko (5 pv), jouluna 2 viikkoa ja keväällä loput
Jos on työelämässä mukana ei voi olla koko ajan jollain äitiys-isyys-vanhempain-hoito-osittainen hoito-sairaan lapsen hoito....lomalla. On todella raastavaa kun töissä vain käydään näyttämässä nenää. Miksi ei voi olla kotona koko ajan kun ei työssä ehdi olla kuin sen verran että työkaverit saa aina kerrata kaikki ja sitten taas lähdetään.
Jos on työelämässä mukana ei voi olla koko ajan jollain äitiys-isyys-vanhempain-hoito-osittainen hoito-sairaan lapsen hoito....lomalla. On todella raastavaa kun töissä vain käydään näyttämässä nenää. Miksi ei voi olla kotona koko ajan kun ei työssä ehdi olla kuin sen verran että työkaverit saa aina kerrata kaikki ja sitten taas lähdetään.
perheelliset ja yli 40-vuotiaat. Olisko sitten hyvä?
eli melkein 2kk (vain arkipäivät lasketaan lomaksi)
No kun me ollaanoltu jo niiin kauan töissä.
Toinen jolla on 38 lomapäivää.
että vanhemmalla työkaverillasi kaikki päivät ovat lomapäiviä, ettei ole ottanut omaa lomaa?
Mulla on "normaali" täysi vuosiloma ja sitä on 5 viikkoa:
4 kesällä ja 1 talvella.
Missä ihmeessä tuollaiset lomat saa?!?!?!?!??!
että vanhemmalla työkaverillasi kaikki päivät ovat lomapäiviä, ettei ole ottanut omaa lomaa?
Tai vaihtanut lomarahoja vapaaksi? Sekin on mahdollista.
tekee itselleen helposti pari viikkoa lisää lomaa.
Mulla on "normaali" täysi vuosiloma ja sitä on 5 viikkoa: 4 kesällä ja 1 talvella. Missä ihmeessä tuollaiset lomat saa?!?!?!?!??!
osa saattaa olla palkatonta tai on vaihtanut myös lomarahat vapaaksi.
Ei ikä vaikuta loman kertymiseen mitenkään.
Ei minun ole tarvinnut neuvotella päivääkään ja silti palkallisia lomapäiviä on vuodessa 47 kpl. Paljonkohan niitä saisin, jos vielä neuvottelisin eli paljonko teillä esim. 5 vuoden työkokemuksen jälkeen on lomaa kun minä saan 15 vuoden jälkeen tämän määrän? Kannattaisiko minun pyytää 60 vrk?