ärsyttääkö teotä vanhempien naisten asenne että kotityöt naisten?
jos jossain ei ole siisitiä niin nainen haukutaan kun ei siivoa, ei edes juolahda mieleen et mieskin vois siivota. Tai jostain kodista puuuttuu naisen kosketus... Korventaa nää asenteet niin pahasti..
Kommentit (43)
minä myös pidän naisellisista, kotitöihin positiivisesti suhtautuvista naisista. Teen pitkiä työpäiviä.
-mies 34 v.
Naiset, naiset, ottakaapa nyt rauhallisesti.
Minä olen ihan normaali mies, en todellakaan mikään vaimonhakkaaja-alistaja. Meillä todellakin parisuhteen kumpikin osapuoli tekee puolet kotitöistä, se on ihan selvä. Puolisoni opiskelee itsekin, ei ole kotiäiti, joten sellaisestakaan kuviosta ei ole kyse.
Enemmän kyse on monien suomalaisten naisten kadonneesta naisellisuudesta. Sille nimittäin ette voi mitään, että fiksut, kauniit, iloiset, itsestään huolta pitävät ja perinteisen naiselliset naiset viehättävät miehiä kaikkein eniten. Tuohon "perinteiseen naisellisuuteen" vain kuuluu myös se "pullantuoksuisuus", paremman sanan puutteessa.
Itse myönnän olevani varsinainen onnenpekka, koska olen tällaisen naisen löytänyt, siksi teen kaikkeni, että suhteemme on hyvä ja tasa-arvoinen. Eli muun muassa teemme kotityöt puoliksi.
Vaihdetaanpa ajatuskokeena tilalle poikatyttömäinen anarkofeministi, joka aggressiivisesti julistaa ettei tee kotitöitä. Arvatkaapa vaan, lopahtiko lähes kaikilla miehillä kiinnostus juuri täydellisesti.
Tiivistettynä, se mitä yritän sanoa on, että perinteisilläkin sukupuolirooleilla on todellakin paikkansa. Kun mies saa olla kunnolla maskuliininen ja nainen kunnolla feminiininen, ja lisäksi pari vielä kunnioittaa ja rakastaa toisiaan, voi suhdekin hyvin. Minä tiedän tämän, koska olen sellaisessa suhteessa.
Näillä sanoilla rauhaa kaikille. :)
Aika turn-off on tuo sinunkin asenteesi, jota voisi sovinismiksikin kutsua. :) Kyllä kumppineiden pitää olla tasavertaisia jo suhteen alusta lähtien. Voi nainen silti pukeutua naisellisesti.
No kerrohan, että mitä se PULLANTUOKSUISUUS sitten tarkoittaa? Itselleni ei ainakaan tämä termi aivan aukea... Jos kerran teette (väittämäsi mukaan) kotityöt puoliksi ja haluat välillenne tasa-arvoisen suhteen, niin sittenhän olet samaa mieltä kuin suurin osa tähän ketjuun vastaajista? Täälläkin toivottiin ja peräänkuulutettiin sitä tasapuolisuutta, ei täällä ole julisteltu, ettei naisten pitäisi tehdä mitään. Eikä se ole anarkofeminismiä, se on ihan tavallista reiluutta.
Mikä siis oli antisi tähän keskusteluun? Että miestä kiihottaa kodinhoitaja? No mua ei kiihottaisi sellainen mies, joten eipä haittaa :)