Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttääkö teotä vanhempien naisten asenne että kotityöt naisten?

Vierailija
17.06.2012 |

jos jossain ei ole siisitiä niin nainen haukutaan kun ei siivoa, ei edes juolahda mieleen et mieskin vois siivota. Tai jostain kodista puuuttuu naisen kosketus... Korventaa nää asenteet niin pahasti..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä heille ei kuulu mikään työ, ei kodinhoito, ei piha, ei autonhuolto, ei remontit. Miehen täytyy tehdä kaikki, heidän ei mitään.

Vierailija
22/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me miehet oikeasti arvostamme perinteistyylistä naiseutta. Paljon ihanampi on pullantuoksuinen, kotitöitä tekevä vaimoke kuin sohvalla makaava viherfeministimarmattaja. Ensimmäistä haluaa auttaa kotitöissä heti, toista ei niinkään.

Miehet eivät useinkaan ole naisasioiden suhteen mitenkään moderneja, vaan enemmän konservatiivisia. Ja puhun nyt parikymppisistä sälleistä.

Juuh, te arvostatte ihan vain sitä, että kun olette päässeet pois äidin hoivista, joku innokas kotia leikkivä neiti jatkaa teidän passaamistanne samaan tahtiin kuin oma äitinne konsanaan. Siinä ei miehen kohdalla ole kyse mistään naisellisuuden arvostamisesta vaan oman laiskuuden maksimoinnista.

Itse asiassa en ole kuullut yhdeltäkään vanhemmalta naiselta kommentteja siitä, että kotityöt ovat naisten töitä, mutta noilta parikymppisiltä vasta kotoa pois muuttaneilla tytöillä niitä ajatuksia riittää. Ihme juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen suku/kesäjuhlissa mukana oleva teinityttö on potentiaalinen lastenhoitaja tai blokkaaja. Tänäänkin jouduin ilmoittamaan rippilapsen äidille, että tyttäreni ei todellakaan aio tulla keittiöön tiskaamaan vain siksi, että perhe haluaa selvitä halvalla eikä viitsi hankkia palkattua lisäapua. Sama juttu loppukevään häissä: 15v tyttöni olisi pitänyt "ottaa vahtivuoro" eli hoitaa lapsia kahden tunnin ajan, jotta lapsiperheelliset saivat rauhassa nauttia ohjelmasta.

Vierailija
24/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me miehet oikeasti arvostamme perinteistyylistä naiseutta. Paljon ihanampi on pullantuoksuinen, kotitöitä tekevä vaimoke kuin sohvalla makaava viherfeministimarmattaja. Ensimmäistä haluaa auttaa kotitöissä heti, toista ei niinkään.

Miehet eivät useinkaan ole naisasioiden suhteen mitenkään moderneja, vaan enemmän konservatiivisia. Ja puhun nyt parikymppisistä sälleistä.

Olet läski?

Vierailija
25/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös naiset arvostavat enemmän kotitöitä tekevää, herkullista ruokaa laittavaa miestä kuin sohvalla makaava perinteistä kaljamaharöhnöttäjää. jälkimmäisen kanssa ei mielellään tee mitään, ensimmäisen kanssa haluaa heti jakaa kotityöt. ja puhun nyt vähän kypsemmistäkin kuin parikymppistä.

Vierailija
26/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani tuli ero tuollaisen fossiiliset mielipiteet omaavan perinteisen miehen kanssa, eikä varmasti ole ainoa. Nykyään naisten tehdessä yhtä pitkää tai pidempää päivää työelämässä, ei ole mitään perusteita jakaa kotitöitä epäreilusti. Puolet ja puolet. Meillä ei töistä tarvitse koskaan riidellä. Minä hoidan ruoanlaiton, pyykinpesun, kylpyhuoneen ja wc:n ym. Mies tiskaa, imuroi ja vie useammin roskia/kierrätettävät. Molemmat käy kaupassa. Se on tasa-arvoinen, moderni suhde!

Vierailija
27/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jossain ei ole siisitiä niin nainen haukutaan kun ei siivoa, ei edes juolahda mieleen et mieskin vois siivota. Tai jostain kodista puuuttuu naisen kosketus... Korventaa nää asenteet niin pahasti..

sinunlaistesi nuorempien asenne kylläkin ärsyttää.

mitä se sulle kuuluu jos toisilla kotityöt ovat naisten töitä. Enemmistöllä ja te femakot tulette kakkosina.

Vierailija
28/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös naiset arvostavat enemmän kotitöitä tekevää, herkullista ruokaa laittavaa miestä kuin sohvalla makaava perinteistä kaljamaharöhnöttäjää. jälkimmäisen kanssa ei mielellään tee mitään, ensimmäisen kanssa haluaa heti jakaa kotityöt. ja puhun nyt vähän kypsemmistäkin kuin parikymppistä.

ja mitää välimuotojahan ei ole olemassa?

Joko mies on hinttimäisen pikkutarkka ja ompelee itse ikkunaverhotkin tai sitten se makaa sohvalla ja juo kaljaa. Niinkö?

Vierailija
29/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani tuli ero tuollaisen fossiiliset mielipiteet omaavan perinteisen miehen kanssa, eikä varmasti ole ainoa. Nykyään naisten tehdessä yhtä pitkää tai pidempää päivää työelämässä, ei ole mitään perusteita jakaa kotitöitä epäreilusti. Puolet ja puolet. Meillä ei töistä tarvitse koskaan riidellä. Minä hoidan ruoanlaiton, pyykinpesun, kylpyhuoneen ja wc:n ym. Mies tiskaa, imuroi ja vie useammin roskia/kierrätettävät. Molemmat käy kaupassa. Se on tasa-arvoinen, moderni suhde!

Kaverillani tuli ero tuollaisen fossiiliset mielipiteet omaavan perinteisen miehen kanssa, eikä varmasti ole ainoa. Nykyään perinteisen miehen kanssa, eikä varmasti ole ainoa. Nykyään naisten tehdessä yhtä pitkää tai pidempää päivää työelämässä, ei ole mitään perusteita jakaa kotitöitä epäreilusti. Puolet ja puolet. Meillä ei töistä tarvitse koskaan riidellä. Minä hoidan ruoanlaiton, pyykinpesun, kylpyhuoneen ja wc:n ym. Mies tiskaa, imuroi ja vie useammin roskia/kierrätettävät. Molemmat käy kaupassa. Se on tasa-arvoinen, moderni suhde!

Vierailija
30/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mielestä lasten hoito ja kasvatuskin oli naisten hommia. Kun kysyin siltä, että mikäs on sitten miesten työtä, kun kerrostalossa asutaan ja kumpikin sekä mies että nainen käyvät töissä, se ei osannutkaan sanoa mitään.

Eipä kai, kun oma poikansa ei osannut edes sulakkeita vaihtaa, ei tapetoida, eikä laittaa autoon uusia pyyhkijänsulkia. Mun piti tehdä nekin.

Ei juma, kai se "miesten työt" oli sen mielestä sitten sohvalla makaaminen, piereskely ja paskanjauhanta. Ne nimittäin exä hallitsi täydellisesti. :D

Vierailija
31/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinhoidontaidoistani, mutta eniten ehkä ärsyttää kuitenkin äitini katkeruus asiasta. Jaksaa hokea sitä kuinka helppoa mulla on kun mies tekee kotitöitä ja kuinka isä ja me lapset ei koskaan autettu äitiä. Tämä on suurinta bullshittiä, sillä äitini oli tyypillinen nainen, jolle ei kelvannut yhtään mikään. Jos tein kurkuista liian isoja tai pieniä paloja salaattiin, alkoi karmea jäkätys. Tämä koski kaikkia kotitöitä.

Ei miehenikään mitään kotitöitä osannut kun yhteen muutettiin - kiitos anopin - mutta kärsivällisesti olen häntä opettanut ja minulle kelpaa aivan mainiosti hänen työnsä jälki. Meillä on juuri sopivan siistiä, joskus sotkuisempaa, mutta yleensä ihan jees.

Vierailija
32/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen jo pitkään ollut huolestunut täälläkin av;llä havaittavissa olevasta backlashista tasa-arvon suhteen. Itse olen jo äidinmaidosta omaksunut tasa-arvon (äitini on siis jo kohta 80), itsestäänselvyytenä sen, että naisella on oma ansiotyö ja kotityöt jaetaan.

On täysin näköharhaa luulla että vanhemmat naisikäpolvet kuin te 30-35:t olisivat asenteiltaan vanhoillisempia, väittäisin että asia on päinvastoin.

Vierailija
33/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta ärsyttää itsenikin koska otan itseeni jos meillä on sotkuista (vaikka on yhtälailla miehen vastuulla).

Siinä tilanteessa ymmärrän paremmin jos nainen on kotona lapsen kanssa tai muusta syystä ja mies päivisin töissä - sillon ihan luontevaa, että kotona enemmän oleva voi tehdä niitä kotihommiakin enemmän (en silti oo sitä mieltä että pitäis kaikki tehdä yksin).

Vierailija
34/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen jo pitkään ollut huolestunut täälläkin av;llä havaittavissa olevasta backlashista tasa-arvon suhteen. Itse olen jo äidinmaidosta omaksunut tasa-arvon (äitini on siis jo kohta 80), itsestäänselvyytenä sen, että naisella on oma ansiotyö ja kotityöt jaetaan.

On täysin näköharhaa luulla että vanhemmat naisikäpolvet kuin te 30-35:t olisivat asenteiltaan vanhoillisempia, väittäisin että asia on päinvastoin.

Minun lapsuudenkodissani 70- ja 80-luvuilla kaikki kotityöt jaettiin tasan, eikä se ketään ihmetyttänyt. Ei kukaan puhunut mitään että se olisi ollut jotenkin modernia tai vanhanaikaista. Nykyään kun minulla on oma perhe jossa myös kotityöt jaetaan tasan, niin se on herättänyt kummallisia "onpa teillä modernia" tai aggressiivisia "vitun femakkoämmä" -kommentteja.

Vierailija
35/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee edelleenkään. Äitinsä kävi tuomassa meille ruokaa, ellen sitten minä käynyt kaupassa ja lämmitelyt purkkilihapullia. Minä tiskasin ja imuroin.

Voitte arvata että meillä tehdään aikalailla puoliksi kotityöt, mies on nytkin imuroimassa =D.

Ja lapset osaa nyt jo laittaa ruokaa ja siivota, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Paitsi sovinisti-eksän kasvattama esikoinen.

Vierailija
36/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on huomattavasti enemmän kotona olevia perheenäitejä kuin ennen, vaikka joillakin tilastokikkailulla muuta väitettäisiin. Virallisesti kotiäitejä ei ole, mutta äitiyslomia ja hoitovapaita on loputtomasti. Väkisinkin tuo vaikuttaa niin että kotitöitä pidetään naisten hommina, myös sitten kun äiti on palannut taas töihin.

Vierailija
37/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, naiset, ottakaapa nyt rauhallisesti.

Minä olen ihan normaali mies, en todellakaan mikään vaimonhakkaaja-alistaja. Meillä todellakin parisuhteen kumpikin osapuoli tekee puolet kotitöistä, se on ihan selvä. Puolisoni opiskelee itsekin, ei ole kotiäiti, joten sellaisestakaan kuviosta ei ole kyse.

Enemmän kyse on monien suomalaisten naisten kadonneesta naisellisuudesta. Sille nimittäin ette voi mitään, että fiksut, kauniit, iloiset, itsestään huolta pitävät ja perinteisen naiselliset naiset viehättävät miehiä kaikkein eniten. Tuohon "perinteiseen naisellisuuteen" vain kuuluu myös se "pullantuoksuisuus", paremman sanan puutteessa.

Itse myönnän olevani varsinainen onnenpekka, koska olen tällaisen naisen löytänyt, siksi teen kaikkeni, että suhteemme on hyvä ja tasa-arvoinen. Eli muun muassa teemme kotityöt puoliksi.

Vaihdetaanpa ajatuskokeena tilalle poikatyttömäinen anarkofeministi, joka aggressiivisesti julistaa ettei tee kotitöitä. Arvatkaapa vaan, lopahtiko lähes kaikilla miehillä kiinnostus juuri täydellisesti.

Tiivistettynä, se mitä yritän sanoa on, että perinteisilläkin sukupuolirooleilla on todellakin paikkansa. Kun mies saa olla kunnolla maskuliininen ja nainen kunnolla feminiininen, ja lisäksi pari vielä kunnioittaa ja rakastaa toisiaan, voi suhdekin hyvin. Minä tiedän tämän, koska olen sellaisessa suhteessa.

Näillä sanoilla rauhaa kaikille. :)

Vierailija
38/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on huomattavasti enemmän kotona olevia perheenäitejä kuin ennen, vaikka joillakin tilastokikkailulla muuta väitettäisiin. Virallisesti kotiäitejä ei ole, mutta äitiyslomia ja hoitovapaita on loputtomasti. Väkisinkin tuo vaikuttaa niin että kotitöitä pidetään naisten hommina, myös sitten kun äiti on palannut taas töihin.

-34

Vierailija
39/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, naiset, ottakaapa nyt rauhallisesti.

Minä olen ihan normaali mies, en todellakaan mikään vaimonhakkaaja-alistaja. Meillä todellakin parisuhteen kumpikin osapuoli tekee puolet kotitöistä, se on ihan selvä. Puolisoni opiskelee itsekin, ei ole kotiäiti, joten sellaisestakaan kuviosta ei ole kyse.

Enemmän kyse on monien suomalaisten naisten kadonneesta naisellisuudesta. Sille nimittäin ette voi mitään, että fiksut, kauniit, iloiset, itsestään huolta pitävät ja perinteisen naiselliset naiset viehättävät miehiä kaikkein eniten. Tuohon "perinteiseen naisellisuuteen" vain kuuluu myös se "pullantuoksuisuus", paremman sanan puutteessa.

Itse myönnän olevani varsinainen onnenpekka, koska olen tällaisen naisen löytänyt, siksi teen kaikkeni, että suhteemme on hyvä ja tasa-arvoinen. Eli muun muassa teemme kotityöt puoliksi.

Vaihdetaanpa ajatuskokeena tilalle poikatyttömäinen anarkofeministi, joka aggressiivisesti julistaa ettei tee kotitöitä. Arvatkaapa vaan, lopahtiko lähes kaikilla miehillä kiinnostus juuri täydellisesti.

Tiivistettynä, se mitä yritän sanoa on, että perinteisilläkin sukupuolirooleilla on todellakin paikkansa. Kun mies saa olla kunnolla maskuliininen ja nainen kunnolla feminiininen, ja lisäksi pari vielä kunnioittaa ja rakastaa toisiaan, voi suhdekin hyvin. Minä tiedän tämän, koska olen sellaisessa suhteessa.

Näillä sanoilla rauhaa kaikille. :)

Jos naisen on mielestäsi hyvä olla fiksu, kaunis ja itsestään huoltapitävä, niin millainen itse olet? Oletko hyvännäköinen? Miten kuntoilet? Miten hoidat ihoasi ja hiuksiasi?

Vierailija
40/43 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisista kaikki muut pitävät, sen enempää, kuin yhden naisenkaan mieltymyksistä voi päätellä sitä, minkälaisista miehistä naiset pitävät.

Varmasti on niitä, joista tuollainen kodinhengetär on kaikkein ihanin, ja on naisia, jotka ovat onnellisia, kun heidän kodinhoitotaitojaan arvostetaan.

Sitten on miehiä, jotka ihastuvat naiseen, joka on älykäs ja sanavalmis, jotka ihailevat naisessa rohkeutta ja aikaansaavuutta, vaikka urankin suhteen, ihailevat naisessa sosiaalisuutta, ehkä jopa johtajantaitojakin. Ja näissä perheissä yleensä kumpikaan ei ole erityisen ihastunut juuri vessanpönttöjen pesuun, mutta kun molemmat ovat yhteiseen perheeseen sitoutuneita, ne saadaan hoidettua. Joskus ulkoistamalla nämä asiat vaikka siivoojalle. Ja minä uskon, että moni näistä miehistä siitä huolimatta pitää tämän oman vaimonsa mieluummin, kuin vaihtaisi pullantuoksuiseen kodinhengettäreen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi