Taivaspohdintaa - jälleennäkemisen problematiikka
Nuoren pariskunnan vaimo kuolee ja pääsee taivaaseen. Leskeksi jäänyt mies menee sittemmin uudelleen naimisiin. He elävät onnellisen ja pitkän avioliiton ja kuolevat vasta vanhoina. Kun he pääsevät taivaaseen, siellä odottaa nuorena kuollut ensimmäinen vaimo. Onko miehellä sitten taivaassa kaksi vaimoa? Joutuuko toinen vaimo jakamaan miehensä taivaassa ensimmäisen kanssa? Saako ensimmäinen vaimo miehen luokseen sen ikäisenä, kun tämä oli vaimon kuollessa vai vanhuksena? Onko ensimmäinen vaimo joutunut odottamaan mistään taivaassa yksin vuosikymmeniä vai onko hän voinut kohdata taivaassa sillä välin jonkun toisen?
Tällaisia vain pohdiskelin...
Kommentit (26)
Myös suhteet ovat samanalaiset, joten mies on tuon nykyisen vaimon kanssa, ei sen ekan.
sitten niillä seuraavilla vaimoilla, kun miehellä onkin taivahassa jo kunnon haarempi pystyssä :)
Mites sitten jos on lapsiakin usemmasta liitosta, niin onko ne kaikki lapsetkin sitten iloisesti siellä taivaassa sen saman isukin ympärillä? Ja vaimot rivissä :) Tai toisin päin, että naisella on useita liittoja, jotka osaksi ovat päättyneet miehen kuolemaan, niin siellä sitten äijäkööri odottaa portilla =)
Mielenkiintoisia nuo taivasjutut noin konkretian kannalta, hauskaa olisi kuulla, miten uskikset nuo asiat itselleen ja lapsilleen sepostavat!
ehdottaisin, että käyttäisit sen ainoan aikasi ja energiasi täällä maan päällä johonkin fiksumpaan kuin olemattomuuksien ihmettelyyn.
kannalta todella surkea taivas. Kiva odottaa jälleennäkemistä ja sitten miehellä/vaimolla onkin joku uusi rakas siellä taivaassa! Ei voi mennä noin.
Myös suhteet ovat samanalaiset, joten mies on tuon nykyisen vaimon kanssa, ei sen ekan.
Ensinnäkään kukaan meistä ei odota ketään taivaassa. Sillä KUKAAN ei meistä tavallisista ihmisistä ole eikä tule pääsemään taivaaseen ennenkuin tuomiopäivä on ohi. Ettekö (edes te kristityt) ymmärrä tuomiopäivän tarkoitusta?? Silloin meidät tuomitaan viimeiseen paikkaamme. Naurettavaa että oletatte pääsevänne suoraan kuoltuanne taivaaseen. Jokainen odottaa haudassa viimeistä päivää, jolloin meidät herätetään ja silloin alkaa todellinen koitos.
Toiseksi, jos nyt voimme olettaa että pääsemme taivaaseen, niin esimerkkisi kohdalla tämä mies ja nainen itse saavat päättää haluavatko olla myös ikuisuuden aviopari, jos tämä nuorempi nainen tahtoo, suo Jumala hänelle uuden aviomiehen, samoin kuin tälle miehelle. Sillä taivaassa meille on luvattu täydelliset kumppanit, ja kaiken mitä sydämemme haluaa.
Ja viimeiseksi, kaikki paratiisin asukit tulevat olemaan 33 vuotiaita. Onko siinä edes mtn järkeä ajatella että jos minä kuolen 22 vuotiaana ja mieheni 90 vuotiaana etä viettäisimme ikuisuuden sen ikäisinä...?
Toiseksi, jos nyt voimme olettaa että pääsemme taivaaseen, niin esimerkkisi kohdalla tämä mies ja nainen itse saavat päättää haluavatko olla myös ikuisuuden aviopari, jos tämä nuorempi nainen tahtoo, suo Jumala hänelle uuden aviomiehen, samoin kuin tälle miehelle. Sillä taivaassa meille on luvattu täydelliset kumppanit, ja kaiken mitä sydämemme haluaa.
Ja viimeiseksi, kaikki paratiisin asukit tulevat olemaan 33 vuotiaita.
Ja mun täydellinen aviomies taivaassa on sitten Johnny Depp :)
Ja viimeiseksi, kaikki paratiisin asukit tulevat olemaan 33 vuotiaita.Ja mun täydellinen aviomies taivaassa on sitten Johnny Depp :)
Mitäs luulet, sitä mitä perheet ja avioparit nyt yleensä tekevät. Viettävät aikaa yhdessä, tehden mitä tahtovat.
Ja mitä Johnny Deppiin tulee, riippuu se ihan siitä tuleeko hän edes olemaan paratiisin asukas. Voithan aina toivoa juuri hänennäköistään.
Mitäs luulet, sitä mitä perheet ja avioparit nyt yleensä tekevät. Viettävät aikaa yhdessä, tehden mitä tahtovat
juu, kiitos ei
että kaikki odottavat maan alla haudoissaan mädäntyen sitä tuomiopäivää, jonka jälkeen Jumala valitsee, ketkä menevät taivaaseen ja millä kokoonpanolla ja loput sitten kipataan ikuiseen kadotukseen? Mitenköhän sitä sitten kuulee ihan joka paikassa sitä "vaari meni taivaaseen" -juttua juuri lapsille syötettynä? Tai että lapsille selitettään, että kuollessa ihmiset menevät taivaaseen ja siellä sitten taas tavataan kaikki rakkaat?
En ole kertakaan kuullut, että lapselle olisi kerrottu, että siellä se vaari mätänee haudassaan ja odottaa tuomiopäivää. Opetatteko lapsillenne aidosti mitä tuo kuolemanjälkeinen elämä on?
Eli minä joka kirjoitin tuon vastauksen siitä että meistä ei ketään noin vain pääse taivaaseen ennen tuomiopäivää, olen Muslimi en kristitty. Mutta siksi ihmettelen tätä kristittyjen touhua sillä Raamattu opettaa täysin samaa kuin Koraani, joten en ymmärrä miksi he sepittävät satuja lapsilleen.
Mitäs luulet, sitä mitä perheet ja avioparit nyt yleensä tekevät. Viettävät aikaa yhdessä, tehden mitä tahtovat
juu, kiitos ei
Jos samalla menolla tarkoitat stressiä, riitoja ym niin ei tietenkään. Taivaassa näitä tunteita ei ole, ei mitään ongelmia ihmisten kanssa, sillä kaikki tulee olemaan täydellistä.
johon Raamatussa on vastaus?
Matteus 22:
23 Samana päivänä Jeesuksen luo tuli saddukeuksia, jotka kieltävät ylösnousemuksen. He esittivät hänelle kysymyksen: 24 "Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos mies kuolee lapsettomana, hänen veljensä tulee naida leski ja hankkia jälkeläinen veljelleen.' 25 Keskuudessamme oli seitsemän veljestä. Vanhin heistä meni naimisiin, mutta kuoli, ja koska hänellä ei ollut lapsia, leski jäi hänen veljelleen. 26 Samoin kävi toiselle veljelle, niin myös kolmannelle ja lopulta kaikille seitsemälle. 27 Viimeisenä kaikista kuoli nainen. 28 Kenen vaimo hän on oleva ylösnousemuksessa? Hänhän on ollut naimisissa heidän jokaisen kanssa."
29 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. 30 Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa. 31 Mutta ylösnousemuksesta puheen ollen -- ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on teille sanonut: 32 'Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien."
Myös tämän elämän jälkeen. Samoja henkilöitä me ollaan, olinpaikka vain muuttuu.
Ja tuohon Jeeukseen lainaukseen -oletteko varmoja, että se on oikein? Mulle tulee mieleen joku katolilaisten munkkien/pappien älynväläys-käännös, sillä he eivät avioliitosta perusta.
Perhesuhteiden kannalla olen jo siksi, että Jumala haluaa ensi sijaisesti tulla kutsutuksi isänä ja meitä hän kutsuu lapsikseen. =Perhe. Jumalalle avioliitto on myös hyvin tärkeä ja yksi ensimmäistä asioista maailman luotuaan, olikin Aadamin ja Eevan vihkiminen avioliittoon.
on jotakin muuta kuin seksi-iloa.
Ollaan siis kuin enkelit taivaassa. Ilo on sitä, että saa olla Jumalan kanssa.
En oikein usko, että taivas olisi maallisen paratiisin kaltainen tai mikään taivaallinen orkesterikaan, missä jokaisen olisi pakko soitella harppua ja laulaa.
Ehkä siellä kohtaa vanhat rakkaansa mutta sellaisina kuin he ovat ihannemaailmassa, kirkastettuina.
Jeesus opetti, että jos mies ja nainen vihitään oikealla pappeuden valtuudella, heidän avioliittonsa jatkuu iankaikkisesti. Jos näin ei ole, avioparilla ei ole lupausta siitä, että he olisivat yhdessä myös tämän elämän jälkeen.
Valtuus vihkiä avioliittoon iankaikkisuudeksi kuuluu Jumalalle ja tämä valtuus löytyy Hänen kirkostaan. Muut organisaatiot voivat vihkiä vain "kunnes kuolema teidät erottaa" ja avioliitto päättyy jomman kumman puolison kuolemaan.
Iankaikkinen avioliitto solmitaan jumalallisella valtuudella, perustuen siihen, mitä Kristus sanoi Pietarille: “Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu“ (Matt. 16:19).
Iankaikkinen avioliitto solmitaan pappeuden valtuudella temppelissä eli Herran huoneessa.
Että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko on Kristuksen oma kirkko ja että heillä on Hänen antama pappeuden valtuus, jolla avioliitto voidaan tehdä iankaikkiseksi.
että taivasta ei ole olemassa. Kun kuolet lakkaat olemasta, tietoisuutesi katoaa ja sinusta jää vain muisto sinut tunteneiden ihmisten mieliin.
jos ryhdyt omin voimin pohtimaan sitä, mikä on Jeesuksen oikeasti sanomaa ja mikä mahdollisesti jotain muuta? Valitset asioita oman mielesi mukaan ja lopulta uskot vain omiin ajatuksiisi.
Ja tuohon Jeeukseen lainaukseen -oletteko varmoja, että se on oikein? Mulle tulee mieleen joku katolilaisten munkkien/pappien älynväläys-käännös, sillä he eivät avioliitosta perusta.
/i]
Eivät tiedä mitään. Heidät herätetään viimeisenä päivänä ja paratiisi on maan päällä eikä taivaassa.
aviopuolisoita.