Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan pian uuden auton.

Vierailija
08.07.2025 |

Isäni ostaa minulle 50 v lahjaksi auton. Olen katsellut kaikenlaisia mutta vaikeaa on valita. Bensa-auto sen pitää olla kuitenkin. Ford tourneo tai ford ranger olis hyvä. Minulla ollut useampi ford auto. Yks kia olis hyvä mutta seon hybridi en sellaista halua. Pian pitää tehdä valinta joten saa nähdä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan jännän äärellä 🥸

Vierailija
2/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itkettää kun sulla on ihana välittävä isä. Joka todella ajattelee sun etua. Se on ihanaa. Vaikka puolensa kaikilla ihmisillä tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä lypsää eläkkeen.

Vierailija
4/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako hän 60-vuotislahjaksi autokoulun?

Vierailija
5/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat polkuauton tai Jopon.

Vierailija
6/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti aina liikuttaa jos vanhempi ihminen ajattelee oikeasti lapsiaan ja onko rahaa siihen. Kaikilla tosin ei ole autoa sentään, ehkä asunto korkeintaan.

Vierailija
7/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole enemmän 18-30 ikäisen pirtaa, että vanhemmat saattavat finanssipuolella avittaa hieman läpi lapsensa työläät korkeakouluvuodet; tai jeesata ensiasunnon pääomassa, kodinkoneissa, pirssissä? 🤔

Tuossa iässä (50 vee) omat rakkaat vanhemmat ovat jo hyvinkin  hoivakotikuosissa (tai melkein) ja lapset joutuvat miettimään isän/äidin hoivakodin kuukausikulujen rahoituksia, edunvalvonta-juridiikkaa jne.

Hoivakoti voi kustantaa jopa 6500 e/kk.

Vierailija
8/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas isä sinulla siellä Porvoossa?

Vierailija
9/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Mie taas menetän auton työttömyyden seurauksena. Elämä taitaa olla lopuillaan.

Vierailija
10/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varaa lahjaveroon? 

Vierailija
11/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan loisinut miehen enkä vanhempien rahoilla muutamaa nuoruusvuosien ruokahätävippiä lukuunottamatta.

Olen enimmältä osin asunut kaupunkien ytimessä, enkä ole tarvinnut autoa yhtään mihinkään. Ajattelen myös omaa hiilijalanjälkeäni.. Lisäksi ajattelen kävelyn/pyöräilyn olevan erinomainen arkiliikuntamuoto ja hoikan kropan ylläpitäjä.

Auton tarve olisi täysin eri asia, jos olisin vaikka kahden pojan yh-äiti (hypoteesi).

Tai ajaisin päivittäin vaikkapa Hki - Tuusula työmatkaa eestaas.

Kuskaisin lapsiani varusteineen harrastuksiin päivittäin + hurjat ruokamäärät kolmelle, tämäkin päivittäin.

Auto vie helposti 500 e/kk. Järkyttävä kuluerä vuodessa. Miesystävälläni on toki ollut auto tai useampikin. Ystävilläni myös.

Tämä riittää velanaiselle enemmän kuin hyvin.

Vierailija
12/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole enemmän 18-30 ikäisen pirtaa, että vanhemmat saattavat finanssipuolella avittaa hieman läpi lapsensa työläät korkeakouluvuodet; tai jeesata ensiasunnon pääomassa, kodinkoneissa, pirssissä? 🤔

Tuossa iässä (50 vee) omat rakkaat vanhemmat ovat jo hyvinkin  hoivakotikuosissa (tai melkein) ja lapset joutuvat miettimään isän/äidin hoivakodin kuukausikulujen rahoituksia, edunvalvonta-juridiikkaa jne.

Hoivakoti voi kustantaa jopa 6500 e/kk.

Parempi laittaa rahat autoon kuin hoitokotiin. Hoitokotiin pääsee kaikki mutta rikkaalla vain suurempi maksu. Tyhjästä on paha hoivakodin nyhjästä.

Vierailija
13/13 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku seniori-isä on noin varakas ja haluaa ostaa pyöreitä täyttävälle penskalleen auton lahjaksi, niin onhan tuossa toki tyyliä > versus 3,50 euron puketti K-marketista tai Tokmannin body lotion & shower gel-setti 7,90.. Varallisuustaso tietysti korreloi lahjan arvon kanssa. Tillanderin korut ovat premiumia kuten saksalaiset autot.. Premium suihkugeeli voi  todella maksaa 200 eur. Halpahallista 1 eur..

Toki lahjaverot sun muut on maksettava. Ne päätyvät maksamattomina nopeasti ulosottoon.

Ylipäätään maakunnassa asuvan ajatukset sekä tarpeet auton omistamiselle ovat täysin toiset kuin kantak:gin hkiläisellä, jolla metro, raitiovaunu, bussiverkosto, lähi + kaukojunat, lentokenttä, taksiyritykset, 5 treenisalia, 12 ruokakauppaa..

kaikki tämä ja vielä enemmän

> kadun toisella puolella tai kivenheiton päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi