Miten yökastelusta pääsee eroon?
7 v pissaa housuun (vaippaan ) joka yö. Testit otettu mutta mitään häikkää ei löytynyt. Vinkkejä?
Kommentit (15)
Hälyttimiä, hormoneja? Muuta apua ei taida olla.
Odotellaan vaan, ehkä lapsi joskus oppii.
Neuvolasta sai lähetteen: itse laite oli ilmainen, mutta erillinen lakana piti ostaa itse (n. 30€). Auttoi muutamassa viikossa ja voi sitä ihanuutta, kun saimme nukkua yöt hyvin!!!
Pillerit toimivat 2 yötä, ei senjälkeen ja hälyttimen ääneen ei edes herännyt. Pitäis varmaan testata uudestaan. Taitaa vaan olla hirvittävät jonot niihin. Lapsi on normaali, reipas, fiksu ja kavereita löytyy. En jotenkin usko että olisi psyykkistä.
Meillä oli sellainen housuihin laitettava malli, ilmaiseksi saatiin neuvolasta.
Neuvolasta sai lähetteen: itse laite oli ilmainen, mutta erillinen lakana piti ostaa itse (n. 30€). Auttoi muutamassa viikossa ja voi sitä ihanuutta, kun saimme nukkua yöt hyvin!!!
...että tuon ikäisellä vaipan käyttäminen käy jo itsetunnon päälle, ja yökyläilytkin ovat käytännössä mahdottomuus. Eli kannatta hakea apua, koska muistaakseni n. 80%:lla auttaa joko hälytin tai lääkehoito.
Pillerit toimivat 2 yötä, ei senjälkeen ja hälyttimen ääneen ei edes herännyt. Pitäis varmaan testata uudestaan. Taitaa vaan olla hirvittävät jonot niihin. Lapsi on normaali, reipas, fiksu ja kavereita löytyy. En jotenkin usko että olisi psyykkistä.
Suosittelen lääkärillä käyntiä. Kannattaa kokeilla lääkehoitoa ja / tai hälytinlaitetta.
Toivottavasti niistä löytyy apua ja lapsi oppii olemaan yökuiva. Kivempi sitten esim. yökyläilyt.
Niitä pillereitä pitäisi käyttää säännöllisesti. Me saimme pillerit ja hälytinlaitteen aikoinaan yksityiseltä lastenlääkäriasemalta.
Sama kyllä oli meillä ettei lapsi herännyt hälyyttimeen. Kaikki muut kyllä heräs :)
käytin öisin pissalla niin, että heräsi siihen. 2 viikkoa joka yö ja se oli siinä.
käytin öisin pissalla niin, että heräsi siihen. 2 viikkoa joka yö ja se oli siinä.
Lapsen pitäisi siis oppia tunnistamaan, koska rakko on pakottavan täynnä ja alkuun hän herää siihen, että pissa on jo tulossa ja tavoitteena on, että hän oppii keskeyttämään tai pidättämään virtsasuihkun.
Näin ollen se, että lapsi randomisti herätetään, vaikka hänellä ei olisi vielä kova pissahätä, ei auta (yleensä) pois yökastelusta. Mutta hienoa, että teillä toimi!
nukuttiin vierekkäin, olin kuin hälytinlaite. Ja tosiaan se 2 viikkoa riitti ja sen jälkeen on ihan itse herännyt tarvittaessa vessaan.
Meillä ainakin piti lapsella annostusta nostaa ja sitten pysyi yön kuivana. Aloitusannostuksella hyöty oli aika minimaalinen. Toisen lapsen kanssa meillä pitäisi juuri aloitella hälytin+minirin-kokeilu. Toistaiseksi pissaa monta kertaa yössä, joten saa nähdä miten onnistuu.
Ei lääkityksen aloittamiseen mitään jonoa pitäisi olla. Soitat vain ja sanot, että tarvitsette uuden Minirin-reseptin kokeiluun ja pyydä uudet annostusohjeet (eli miten paljon voitte nostaa annostusta, jos ei heti tehoa). Lääkärihän näkee tiedoista. että vaivaa on yritetty hoitaa aikaisemminkin, joten luulisi hoituvan ihan reseptin uusimisella.
loppui joskus 9-luokalla. Vielä edelleenkin jo aikuisena 2 lapsen äitinä, vahinkoja sattuu ehkä kerran vuodessa.
Oma lapseni on nyt 4-luokkalainen ja kastelee edelleen. Hälytinpatjasta ei ollut mitään hyötyä, ei herännyt siihen huutoon. Minirin-lääkitystä on ehdotettu, mutta koska tyttö itse ei kärsi kastelusta, niin en halua lääkitä turhaan. Katsotaan sitten joskus myöhemmin.
Ja meillä ei koskaan ole mitään vaippoja pidetty sen jälkeen kun niistä on päästy eroon.