Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yökastelusta pääsee eroon?

Vierailija
17.06.2012 |

7 v pissaa housuun (vaippaan ) joka yö. Testit otettu mutta mitään häikkää ei löytynyt. Vinkkejä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v pissaa housuun (vaippaan ) joka yö. Testit otettu mutta mitään häikkää ei löytynyt. Vinkkejä?

Vierailija
2/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälyttimiä, hormoneja? Muuta apua ei taida olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan vaan, ehkä lapsi joskus oppii.

Vierailija
4/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta sai lähetteen: itse laite oli ilmainen, mutta erillinen lakana piti ostaa itse (n. 30€). Auttoi muutamassa viikossa ja voi sitä ihanuutta, kun saimme nukkua yöt hyvin!!!

Vierailija
5/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit toimivat 2 yötä, ei senjälkeen ja hälyttimen ääneen ei edes herännyt. Pitäis varmaan testata uudestaan. Taitaa vaan olla hirvittävät jonot niihin. Lapsi on normaali, reipas, fiksu ja kavereita löytyy. En jotenkin usko että olisi psyykkistä.

Vierailija
6/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen housuihin laitettava malli, ilmaiseksi saatiin neuvolasta.

Vierailija
7/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta sai lähetteen: itse laite oli ilmainen, mutta erillinen lakana piti ostaa itse (n. 30€). Auttoi muutamassa viikossa ja voi sitä ihanuutta, kun saimme nukkua yöt hyvin!!!

...että tuon ikäisellä vaipan käyttäminen käy jo itsetunnon päälle, ja yökyläilytkin ovat käytännössä mahdottomuus. Eli kannatta hakea apua, koska muistaakseni n. 80%:lla auttaa joko hälytin tai lääkehoito.

Vierailija
8/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit toimivat 2 yötä, ei senjälkeen ja hälyttimen ääneen ei edes herännyt. Pitäis varmaan testata uudestaan. Taitaa vaan olla hirvittävät jonot niihin. Lapsi on normaali, reipas, fiksu ja kavereita löytyy. En jotenkin usko että olisi psyykkistä.

Vierailija
9/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkärillä käyntiä. Kannattaa kokeilla lääkehoitoa ja / tai hälytinlaitetta.

Toivottavasti niistä löytyy apua ja lapsi oppii olemaan yökuiva. Kivempi sitten esim. yökyläilyt.

Vierailija
10/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pillereitä pitäisi käyttää säännöllisesti. Me saimme pillerit ja hälytinlaitteen aikoinaan yksityiseltä lastenlääkäriasemalta.

Sama kyllä oli meillä ettei lapsi herännyt hälyyttimeen. Kaikki muut kyllä heräs :)

Vierailija
11/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin öisin pissalla niin, että heräsi siihen. 2 viikkoa joka yö ja se oli siinä.

Vierailija
12/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin öisin pissalla niin, että heräsi siihen. 2 viikkoa joka yö ja se oli siinä.

Lapsen pitäisi siis oppia tunnistamaan, koska rakko on pakottavan täynnä ja alkuun hän herää siihen, että pissa on jo tulossa ja tavoitteena on, että hän oppii keskeyttämään tai pidättämään virtsasuihkun.

Näin ollen se, että lapsi randomisti herätetään, vaikka hänellä ei olisi vielä kova pissahätä, ei auta (yleensä) pois yökastelusta. Mutta hienoa, että teillä toimi!

Vierailija
13/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttiin vierekkäin, olin kuin hälytinlaite. Ja tosiaan se 2 viikkoa riitti ja sen jälkeen on ihan itse herännyt tarvittaessa vessaan.

Vierailija
14/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin piti lapsella annostusta nostaa ja sitten pysyi yön kuivana. Aloitusannostuksella hyöty oli aika minimaalinen. Toisen lapsen kanssa meillä pitäisi juuri aloitella hälytin+minirin-kokeilu. Toistaiseksi pissaa monta kertaa yössä, joten saa nähdä miten onnistuu.

Ei lääkityksen aloittamiseen mitään jonoa pitäisi olla. Soitat vain ja sanot, että tarvitsette uuden Minirin-reseptin kokeiluun ja pyydä uudet annostusohjeet (eli miten paljon voitte nostaa annostusta, jos ei heti tehoa). Lääkärihän näkee tiedoista. että vaivaa on yritetty hoitaa aikaisemminkin, joten luulisi hoituvan ihan reseptin uusimisella.

Vierailija
15/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui joskus 9-luokalla. Vielä edelleenkin jo aikuisena 2 lapsen äitinä, vahinkoja sattuu ehkä kerran vuodessa.

Oma lapseni on nyt 4-luokkalainen ja kastelee edelleen. Hälytinpatjasta ei ollut mitään hyötyä, ei herännyt siihen huutoon. Minirin-lääkitystä on ehdotettu, mutta koska tyttö itse ei kärsi kastelusta, niin en halua lääkitä turhaan. Katsotaan sitten joskus myöhemmin.

Ja meillä ei koskaan ole mitään vaippoja pidetty sen jälkeen kun niistä on päästy eroon.