Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varma resepti perhe-elämän, seksielämän ja avioliitton pilaamiseen:

Vierailija
17.06.2012 |

Yhdistetään nämä ainekset: molemmille vanhemmille epäsäännöllinen 3-vuorotyö, sekä perheeseen kaksi alle kouluikäistä lasta.

Jipii.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lisää keitokseen kaiken sukulais-ja mummola-avun puuttuminen ja rahahuolet.

Vierailija
2/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä paskovaa ja räkyttävää koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistetään nämä ainekset: molemmille vanhemmille epäsäännöllinen 3-vuorotyö, sekä perheeseen kaksi alle kouluikäistä lasta.

Jipii.

sekä 3 lasta kahden vuoden ikäeroilla. Rakkaus ja seksi kukoistavat edelleen kuten kukoistivat 15 v sitten kun yhteen mentiin.

Vierailija
4/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lisää keitokseen kaiken sukulais-ja mummola-avun puuttuminen ja rahahuolet.

kun suhde menee persiilleen???

Vierailija
5/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö itse asiassa pelasti meidän suhteen, kun ei tarvinnut katsella toisen naamaa niin usein.

Vierailija
6/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii.

Vierailija
7/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen voi kuvitella millaista on arki perheessä, jossa on kiireiset työt, monta harrastavaa lasta, ei ketään muuta läheistä lasten elämässä, joka koskaan heille aikaansa antaisi kuin vanhemmat, ja vanhemmilla ei koskaan kahdenkeskistä aikaa tai mahdollisuutta rentoutua. Kyllä se mummola-apu jonkun hermojen kiristyksen voisi pelastaa.

Vierailija
8/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap, mutta meidän aika monien on otettava työtä sieltä mistä saa, sitä ei tuoda tarjottimilla valittavaksi.

Vierailija
9/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen voi kuvitella millaista on arki perheessä, jossa on kiireiset työt, monta harrastavaa lasta, ei ketään muuta läheistä lasten elämässä, joka koskaan heille aikaansa antaisi kuin vanhemmat, ja vanhemmilla ei koskaan kahdenkeskistä aikaa tai mahdollisuutta rentoutua. Kyllä se mummola-apu jonkun hermojen kiristyksen voisi pelastaa.

Tässä lähtöoletus on että perhe sählää itse asiansa tuollaisiksi ja sitten odottaa että mummo tulee apuun ja tietysti ILMAISEKSI!

Miksi ihmeessä sellainen oletus?

Vierailija
10/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirusti ylitöitä, kolme lasta. Homma toimii silti. Jipiii..

Vierailija
11/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monella on mummoista ja papoista apua. Harmi, että sinulla ei ole. Ei meilläkään.

Vierailija
12/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monella on mummoista ja papoista apua. Harmi, että sinulla ei ole. Ei meilläkään.

että mummoilla ja papoilla on lähtökohtainen velvollisuus aina auttaa lapsiaan lasten hoidossa vaikka olisivat vielä itsekin työelämässä. Se on outo asenne.

Vierailija
13/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa en tiedä ketään pariskuntaa, jolla lapset olisivat viikonlopun pois kotoa tai jotka itse matkustaisivat jonnekin yöksi tai pariksi, ilman että lapset olisivat mummolassa. En ole kuullutkaan, että jollakin olisi palkattu lapsenvahti tällaisten hetkien ajan.

Vierailija
14/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen aina tarvitse olla hoitoapua vaan välittämistä ja kiinnostusta toisen elämästä. Sitä kutsutaan turvaverkostoksi.

Esim. kun esikoiseni syntyi, äitini kävi kerran viikossa töiden jälkeen häntä katsomassa. Oli ihana jutella hänen kanssaan ja katsella, miten hän ihasteli lastenlastaan. Kerta viikkoon taas pakkasin lapsen autooni ja ajoin vanhemmilleni. Siellä innostunut isäni ihaili vauvaa ja sitten juteltiin ja juotiin kahvit, kunnes äitini tuli töistä. Kun vauva nukkui, otin pienet torkut ja isäni vahti ikkunasta, että ei herää kesken kaiken. Ihanaa luksusta! Ja innokkaasti ottivat syliin, minä saatoin vain istuskella ja juoda kahviani.

Lisäksi kaikki ne puhelinsoitot, jolloin saatoin kertoa vauvan itkuista tai uusista oppimista asioista tietäen, että siellä kuunneltiin innokkaasti.

Myöhemmin kun esikoinen kasvoi, pääsin lääkärille, hammaslääkärille tai vaikkapa kampaajalle ilman taaperoa. Innokkaita hoitajia riitti.

Nyt lapsilla on ihan omanlaisensa suhde isovanhempiinsa. Yhden mummin luokse menevät yökyläilemäänkin, kun mummi niin kovasti haluaa.

On varmasti ihailtavaa, kun voi ja saa hoitaa omat lapsensa ihan yksin. Mutta meillä isovanhemmat ovat arvokas aikuissuhde lapsen elämässä, ja tämä suhde rikastuttaa molempien osapuolten elämää. En yritä edes kiillottaa kruunuani pilaamalla tuon suhteen, mutta jokainen meistä tavallaan. Olen onnellinen, että minun ei tarvitse pärjätä yksin. Pärjään kyllä, senkin tiedän, mutta onneksi ei tarvitse.

Vierailija
15/15 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä lasten kanssa ja vapaa-ajalla aina lasten kanssa. Niin ihania kuin lapset ovatkin, niin aikuinenkin kaipaisi joskus aikaa vain olla. Yksin, kaksin tai ainakin aikuisseurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi