Paljonko sähkö maksaa huomenna?
Milloin tulee hinnat julki? Sopivasti tulee eteläänkin pakkasia ja sähkön kulutus kasvaa.
Kommentit (16)
Antaa nousta vaan. :D Meillä on lämpöpumput jotka "pudottaa" sähkön hinnan neljäsosaan tai vielä pienemmäksi. Yhdellä kilowattitunnilla sähköä saa 4 - 5 kilowattituntia lämpöä. 8 sentin pörssisähkö maksaa meille vain 2 senttiä.
Ja pumput on jo maksettu.
Huippu 50-60senttiä, keskihinta n. 27senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Antaa nousta vaan. :D Meillä on lämpöpumput jotka "pudottaa" sähkön hinnan neljäsosaan tai vielä pienemmäksi. Yhdellä kilowattitunnilla sähköä saa 4 - 5 kilowattituntia lämpöä. 8 sentin pörssisähkö maksaa meille vain 2 senttiä.
Jos sinulta kysytään, että montako kertaa tunnissa tästä menee bussi keskustaan vastauksesi on: "Ei paljon kiinnosta, minä ajelen mersulla, joka ei vie kuin puoli litraa bensaa kuussa. Ja mersu on jo maksetttu."
Vierailija kirjoitti:
Huomenna saatkin lämmittää 96 sentin sähköllä.
Ei käytetä huomenna sähköä ja sillä selvä. Kaukolämpö on niin kahvinkeitto on ainut asia. Valon saa ulkoota.
Ei saunaan ängetä eikä koneet pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Ei käytetä huomenna sähköä ja sillä selvä. Kaukolämpö on niin kahvinkeitto on ainut asia. Valon saa ulkoota.
Ei saunaan ängetä eikä koneet pyöri.
Itsekin asun kaukolämpötalossa, jossa lämmön yksikköhinta on vähän alle 3 snt/kWh, ja takkakin on varalla. Mutta perhesauna lämpenee sähköllä - paitsi ettei huomenna lämpene 96 sentin kilowattituntihinnalla. Harmittaa hieman, että edellinen omistaja meni muuttamaan ihan hyvän puusaunan sähkökäyttöiseksi. No, onneksi vesi sentään lämpiää kaukolämmöllä.
Senverran maksaa, kuinka paljon sähköyhtiöiden johtajat haluaa korottaa palkkojaan. Me maksamme. Pakosta. Ja fortumin miljarditappiot on kuitattu.
Kalleimpaan aikaan eli huomenna 21.11.2023 klo 16-17 täällä meidän alueella sähkö maksaa sähkönsiirtomaksu huomioiden 102,47 senttiä per kwh. Toisaalta, vähän aikaa sitten tuulisella viikolla oli sähkön hinta käytännössä vain sähkönsiirtomaksun suuruinen viikon verran, kun pörssihinta meni nollan alapuolelle.
Itse olen edelleen tyytyväinen päätökseen valita pörssisähkö.
Minä sammutan lamput ja vedän piuhan jääkaapista huomenna. Mitäs te siihen sanotte kiinteähintaiset?
Näköjään aivan liian paljon useimmille, sen verran monta kitinäavausta täällä on kyseisestä asiasta ollut...
Vierailija kirjoitti:
Minä sammutan lamput ja vedän piuhan jääkaapista huomenna. Mitäs te siihen sanotte kiinteähintaiset?
Minähän voin tehdä samoin. Terv. Kiinteähintainen
Kiinteä 8 senttiä kilowatilta. Huomenna sauna porottaa koko illan ja lataan naapurinkin auton. Säästän koka kilowatilta lähes euron pörssisähköön nähden. Hähhää!!!
viis sataa, ruoka kuus sataa ja bensa seitsemän sataa, vuokra miljoonan ja "kansalaispalkka/toimeentulotuki ois 10€"
Eiks ookkin tosi hieno juttu? :D
Meillä on Fortumin pörssisähkö ja siinä lisäksi kuukausittain sovittava kiinteä hinta. Tällä hetkellä maksamme pörssisähköstä 7 senttiä, joulukuussa 9 senttiä, oli todellinen hinta mitä tahansa. Sauna lämpiää puilla ja varaava takkakin on, puut omasta metsästä. Joululaatikot on paistettu ja tuolla nyt pakastin niitä jäädyttelee. Mies halusi siirtyä pörssisähköön, kun vanha sopimus kesällä päättyi, ja minä sitten ehdotin tätä kuukausittain vaihtuvaa kiinteää hintaa siihen.
Klo 14.