Mihin oikeastaan tarvitset luottokorttia?
Kommentit (26)
Mulla on sekä Master että Visa, mutta kumpaakaan en ole ottanut luotto-ominaisuutta vaikka lähes kuukausittain sitä minulle kauppaavatkin. Käytän kortteja maksuaikakortteina enkä näin ollen maksa korkoja.
lennot ja hotellin ihan verkkopankilla niinkuin monissa paikoissa voi maksaa esim Travellink, Wizzair, Airfinland holidays jne jne.
Paljon hotelleja myös hotels.com voi varata, niissäö lukee erikseen että luottokorttia ei tarvita.
Eli en tarvitse luottokorttia mihinkään :)
En uskaltaisi maksaa mitään suurempaa ostosta verkkopankilla, siinä ottaa aikamoisen riskin, kun joutuu tekemään maksun etukäteen. Kun Luottokunta tms on maksutapahtumassa kolmantena osapuolena, on se juridisesti vastuussa siitä, että sinä ostajana saat maksetun hyödykkeen. Verkkopankissa ei tällaista suojaa ole ja rahoistaan huolehtiva kuluttaja ei sen vuoksi verkkopankkiw varsinkaan kansainvälisissä kaupoissa käytä. Luottokorttia ei sentään tarvita, tavallinen maksuajallinen Visa riittää.
Mulla on sekä Master että Visa, mutta kumpaakaan en ole ottanut luotto-ominaisuutta vaikka lähes kuukausittain sitä minulle kauppaavatkin. Käytän kortteja maksuaikakortteina enkä näin ollen maksa korkoja.
Tässäkin ketjussa näyttää olevan monelle aika epäselvää mikä on luottokortti. Ja että Visa ei läheskään aina ole sellainen.
Luuletko että luottokunta maksaa sulle tuhkapilvet sun muut????!!
Lyllä se on ihan siitä kiinni minkälainen matkavakuutus sulla on
Sitä paitsi miksi maksaisin erillisestä matkavakuutuksesta, kun sen saa automaattisesti maksutta maksaessaan matkan luottokortilla?
mahdollisen maksan Amexilla ja kerään samalla pisteitä. Hölmöähän olisi jättää ne pisteet keräämättä..
takavuosina mm se yks konkkaan mennyt matkatoimisto -tapaus; luottokortilla maksetut matkat korvattiin, muita ei.