Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka todennäköistä on päästä opiskelemaan,

Vierailija
16.06.2012 |

jos valinnan tulos on varalla? Siis ammattikorkeakouluun hain ja sain tulokseksi varalla. Laitetaanko kaikki varalle vai onko varalla olijoita vain sen verran, että on mahdollista päästä sisään? En ole vielä ehtinyt soittaa kouluun ja kysyä asiasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinä on se numero että monennellako varasijalla on. Muutama voi päästä varasijalta, riippuen aloituspaikkojen määrästä.

Vierailija
2/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää varmaan odottaa pari päivää lähettävätkö kirjettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten, kun ne valitut ilmoittaa, ottaako paikan vastaan. Eli sitä tietoa ei varmaan ole vielä, koska jos esim. joku tuonne sinun paikkaasi on hakenut yliopistoon ja sieltä saa tiedon paikasta vasta heinäkuussa ja päättää sillä perusteella perua paikkansa tuolla sinun amk:ssasi, niin nuo varasijalta ponnistavat selvinnee vasta elokuussa (?).

Vierailija
4/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kaikilta aloilta pääsee muutama ensimmäinen varalla ollut. Suosituimpiin tietysti vähemmän ihmisiä peruu tulonsa kuin vähemmän suosittuihin.

Vierailija
5/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan kiinnostaa, että laitetaanko sinne palveluun se varalla-status kaikille pääsykokeissa käyneille vai vain tietylle määrälle pääsykokeissa olleille eli niille, joilla on oikeasti edes mahdollista päästä sisään.

ap

Vierailija
6/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki menevät varasijoille järjestyksessä. Voi siis olla vaikka varasijalla 211.

Yleensä aina muutama pääsee varasijalta sisään. Itse olen päässyt sisään varasijalta 4 ihan suosittuun koulutukseen.

Vierailija
7/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kiinnostais tietää että mistä ne tulokset saa NYT JO tietää? kun itselleni pitäisi tieto opiskelupaikasta tulla vasta heinäkuun alussa!!

Vierailija
8/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä hakupalvelusta, sinne pitää tunnistautua.

Vierailija
9/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarinan sosiaalialan oppilaitokseen. Loimaalle pääsin suoraan sisään. Aloitin Loimaalla, mutta ensimmäisen päivän aikana sain puhelun, että sosiaalisista syistä saisin paikan Kaarinasta, jos haluan. Koulun alettua siis ei tarvitse enää ottaa opiskelijoita suoraan järjestyksessä varasijoilta.

Sanoin ensin ei, koska olin jo järjestänyt asunnon Loimaalta, mutta sitten iski paniikki ja puhuin Loimaan opon kanssa ja soitimme yhdessä Kaarinaan ja siirryinkin sinne.

Sosiaalinen peruste oli se, että minulla oli pieni lapsi ja Loimaalla olisin joutunut asumaan viikot ja lapsi olisi ollut isänsä hoidossa. Kaarinasta pystyin päivittäin matkustamaan kotiin.

Vierailija
10/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, monesko on jonossa. Ja riippuu täysin alasta ja koulusta ja paikkakunnasta.

Amk:ssa joillekin linjoille voi päästä n. 10 - 15:kin varasijalta.

Vierailija
11/11 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, monesko on jonossa. Ja riippuu täysin alasta ja koulusta ja paikkakunnasta.

Amk:ssa joillekin linjoille voi päästä n. 10 - 15:kin varasijalta.

Soittamalla varmaan joo, mutta ei tuolla palvelussa luetuin varalla.

Ap, joka ei vielä ole ehtinyt soittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme