Jäisitkö kotiin pitkäksi aikaa jos...
- sinulla olisi akateeminen tutkinto ja vakituinen työ
- kaksi lasta
- taloudellinen tilanne ok (mies tienaa sen verran, että rahan takia ei tarvitsisi mennä töihin
-viihdyt kotona
Pitäisi miettïä nyt tosissaan palaanko viiden vuoden jälkeen töihin. Vai irtisanoudunko sieltä ja jään kotiin vielä pitkäksikin aikaa...ja sitten joskus miettisin asiaa uudestaan. Tiedän, että alan töitä en saisi kovinkaan helposti mutta en niitä välttämättä kaipaakaan.
Mitä mieltä?
Kommentit (26)
Ja sitten jos työnteko ei maistu niin jäisit kotiin. Voithan tehdä lyhennettyä työpäivää ja saisit hieman kokemusta lisää myöhempää työnhakua varten. Näin tekisin minä jos taloudellisesti mahdollista. Itsellä 1v. lapsi ja olen töissä jo.
Mutta lyhennetylla tyoajalla. Lapsille tekisi hyvaa kun olisivat hieman hoidossa ennen kouluun menoa, mutta sitten kun aloittavat koulun niin voisin jaada uudestaan kotiin. Koittaisin silla syylla anoa vaikka virkavapaata.
Selvästikään tämä akateeminen ura ei ole sinulle se intohimo elämässä, ja kun kerran (raha-)asiat ovat hyvin, miksi et jäisi kotiin? Ei meidän kaikkien tarvitse niska limassa raataa, ja aika harvalla lapsella loppujen lopuksi on nykyään asiat niin hyvin, että vanhempi on kotona vielä kouluikäisenäkin. Aion itse jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin seuraavan lapsen myötä, ja oikeastaan odotan sitä valtavasti. Saa nähdä, miten sitten viihdyn. Tällä hetkellä teen gradua. :)
eipä se kotona oleminenkaan aina kukkasilla tanssimista ole. :)
mutta työmatkani on niin pitkä, että päivässä ajelisin ruuhkassa helposti 3 tuntiakin! Mieheni tekee tosi pitkää päivää eikä pystyisi lapsia hakemaan hoidosta. Isovanhemmat asuvat kyllä lähellä mutta en viitsisi heitäkään säännöllisesti vaivata. Lapset käyvät nyt kerhossa 3 kertaa viikossa 3 tuntia, joten saavat jotain tuntumaan ryhmässä toimimisesta.
Kauheaa, kun ajattelen niin paljon sitä, mitä muut ajattelevat. Jos lapsia olisi enemmän, olisi " sallitumpaa" olla kotona...En kaipaa työelämää enkä koe, että koulutukseni menisi hukkaan...onhan se osittain muokannut persoonaani...
Pitäisi vain saada ajatukset selviksi viimeistään kevääseen mennessä.
Kiitos vastauksista!
t.ap
Lapset 4,5 ja 3. Mies on sanonut, että itse saan päättää ja maksaisimme minulle eläkettä, jos jäisin vielä kotiin. Jos nyt siis päättäisin vielä olla kotona, tarkoittaisi se ainakin vielä 5-6 vuotta. Haluaisin olla vielä kotona, kun lapset ovat alaluokilla. Mutta pelottaa, että en saa enää " mitään" töitä, jos olen ollut kotona yli 10 vuotta!
t.ap