Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni hermot täteihini! Lupasivat ostaa minulle lastenvaunut

Vierailija
16.06.2012 |

Kummitätini ja toinen tätini lupasivat ostaa minulle yhdessä lastenvaunut, siis itse ehdottivat, että he ostavat.

Itse olin pienituloinen ja tarkoitukseni oli ostaa osamaksulla uudet vaunut (edulliset) tai jos olisin löytänyt hyvät käytetyt halvalla.

No minä en sitten stressannut vaunuasiaa, koska tädit olivat luvanneet hommata ne vaunut. Sanoivat että käydään katsomassa joku päivä liikkeestä. No sitä päivää ei näkynyt eikä kuulunut, ja kun olin 8kk raskaana, niin hommasin kirpputorilta sellaiset ihan siistit 90-luvun briot. Vaunut olivat tärkeät minulle, koska minulla ei ollut autoa.

No mitä tekevät tädit. Vähän ennen laskettua aikaa toivat äidilleni jotkut vielä vanhemmat briot kuin kirpparilöytöni. Ei muuta vikaa, mutta vaunut olivat ihan takakenossa, koska jouset oli pompittu pilalle, kankaat olivat likaiset ja hämähäkinseittiset, ilmeisesti vaunuja oli säilytetty varastossa. Ilmakumipyöristä kaksi oli puhki ja kaksi vailla ilmaa. Luonnollisesti pyörien metalliosat olivat ruosteessa.

Äitini sitten sanoi, että olin jo hommannut vaunut. Niin tätini tuhahti, että no mihin näitä sitten enää tarvitaan.

Asiasta on jo pian 2 vuotta, mutta korpeaa vieläkin. Varsinkin se, että toivat vaunut "salaa" mummolaan ja se että lupasivat minulle uudet vaunut ja toivat jostain ilmaiseksi saadut kauheat rotiskot jotka minun olisi pitänyt viimeisilläni raskaana kauheista selkä- ja liitoskivuista kärsivänä fiksatakkin vielä. Jos olisin tilannut itse vaunut silloin osamaksulla heti (niinkuin olin suunnitellut), niin olisin saanut ne maksettua jo ennen vauvan tuloa. Ärsyttää!

Tuli tämä juttu mieleen, kun tekivät oharin myös siskolleni eräässä tärkessä asiassa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on paha mieli. Minähän en luonnollisestikkaan ole koskaan maksanut veroja? Olen ollut aina työtön, kouluton toimeentulotukiasiakas, juu no jos nyt ei kuitenkaan. Satuin vain olemaan koulussa, kun tulin raskaaksi ja nyt joudun elää hetken aikaa toimeentulotuella, ennenkuin menen takaisin työelämään. Toivottavasti myös te ilkeilijät ette koskaan jää työttömiksi tai tule sairaiksi. Kun sittenhän jotain muuta vituttaisi maksaa omasta pussistaan teidän sairaseläkkeenne tai työttömyyspäivärahanne.

Tottahan olen ihan pohjasakkaa kun olen tämän parivuotta joutunut elää teidän rahapussillanne, ei minusta kunnon kansalaista tulisi vaikka paiskisin töitä seuraavat 40 vuotta, olenhan kerran ollut luuseri sossun elätti. Lapsestanihan ei luonnollisestikkaan voi tulla menestyjää, koska on isätön (juuei) ja sossupummin kasvatti. Ihan turha siis oikeastaan jatkaa elämää. Vai?

Ikäväähän se ei toki ole, että ihmiset joihin luotin, tekivät minulle tärkeässä asiassa oharit ja siitä mieliharmini ilmaisen, kun sattuivat tekemään ikävän tempun myös siskolleni. Ehei, minun täytyisi olla kiitollinen ilmaisesta romusta, koska olen luuseri, enkä ansaitse muuta kuin paskaa.

Viiden vuoden parisuhde oli isänkin kanssa takana, mutta tokihan tekaisin lapsen hataraan tilanteeseen ja omaa tyhmyyttäni. Ero tuli raskausaikana, mutta tokihan meidän olisi pitänyt elää yhdessä lapsen voimin samalla kupaten elämänenergian toisistamme. Siinä olisikin kasvanut tasapainoinen lapsi sivussa.

Mutta hei, me rullaillaan kovamuovipyörisillä rattailla eteenpäin. Tämän aamupäivän harmistus on jo tiessään. Huomenna uusi päivä uusin kujein.

ap

Vierailija
22/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN JOKA ketjussa!

Mulla on vähän samanlainen kokemus. Tädin mies lupasi mulle joskus kakarana ostaa ihan uuden vaihdepyörän, tottakai otin sen lupauksen tosissani ja ehdin kysellä pyöräni perään vuosia, ennenkuin sain vanhan mummonmankelin jostakin.

Sain uuden vaihdepyörän vasta, kun ostin itse sellaisen synttärilahjaksi, kun täytin 40v.

Pari vuotta sitten anoppi lupasi kustantaa tyttären harrastusmaksun vuodeksi, 220 e. Eka puolikas lasku siitä tuli ja kun tytär kysyi rahaa siihen, niin sanoi, että "kai mä sen sitten maksan kun kerran lupasin, vähän marttyyrina. No, sitä toista puolikasta en sitten viitsinyt ees kysellä, ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin.

Vierailija
24/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuja meinasivat vauvalle? Vai menikö välit?

Vierailija
25/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta vanhat asiat korpee noin.

Toki tökerö teko, mutta eikö tosta kannattais päästä yli.

Vierailija
26/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta?!

Olisit HETI sanonut ei kiitos, sinulla on jo suunnitelma vaunuja varten.

Kaikki pitäisi saada, nyt mikään ei kelpaa. Kai ne vaunut korjattiin varavaunuiksi mummolaan.

Vierailija
27/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä asia tuli mieleen juuri äsken, kun olivat tehneet oharin siskolleni ja vieläkin se pisti ärsyttämään. En tosiaan ole kahta vuotta piehtaroinut asian kanssa.

Me ollaan pärjätty ihan hyvin kirpparista ostamillani vaunuilla jotka toimivat nyt rattaina. Iso säilytystila alla mihin mahtuu kaksi kassillista ostoksia. Ohjattavuus ja kulkevuus nyt ei ole ihan priimaa mutta menettelee.

Minä olen pitänyt itse yhteyttä siihen suuntaan, mutta kun se kävi yksipuoliseksi niin en ole nyt ollut vuoteen missään yhteydessä, odotan sieltä päin soittoa välillä.

Ap

Vierailija
28/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta?!

Olisit HETI sanonut ei kiitos, sinulla on jo suunnitelma vaunuja varten.

Kaikki pitäisi saada, nyt mikään ei kelpaa. Kai ne vaunut korjattiin varavaunuiksi mummolaan.

Ei kukaan muukaan välttämättä haluaisi mahdollisesti homeisissa vaunuissa nukuttaa vauvaansa.

No koulua käyvänä tulevana yksinhuoltajana oli ilo ottaa apu vastaan, jos olisin tiennyt, ettei heidän sanaansa voi luottaa olisin tietenkin säästänyt vaunuihin itse ja ostanut sellaiset kuin haluan. Vaunut mielestäni pitää olla hyvät jos niillä jokapäivä liikutaan.

Ehkeivät tienneet vaunujen hintaa, mutta en minä vaatinut heitä ostamaan minulle yhtään mitään, olisivat sitten tarpeeksi ajoissa sanoneet etteivät voikkaan kustantaa vaunuja niin olisin saanut tarpeeksi aikaa ostaa sellaiset vaunut kuin halusin. Mutta vaunuja luvattiin moneen kertaan, ilmoitettiin pitkin raskautta, että mennään täs joku päivä niitä kattomaan.

ap

Vierailija
29/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut on kuitenkin niin iso sijoitus, et olisin kieltäynyt tarjouksesta, että saisin juuri sellaiset kuin haluaisin.

Lahja hevosta ei pidä katsoa suuhun. Olisin kunnostanut varavaunuiksi, välillä on tilanteita, joissa kaiken ei tarvitse priimaa olla.

Vierailija
30/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus menneet vain pulpahtavat pintaan ja edelleen ihmettelee, että miten asia saattoi niin mennä. :) Vauva-asiat ovat hyvin herkkiä ja itse paljon leikkipuistossa aikaa viettäneenä tiedän, että yhden romurattaat ovat toisen mielestä täysin kelvot, yksi ei halua sijoittaa senttiäkään ja toinen törsää 2000 euroa rattaisiin. Kirjo on laaja, joten jos joku sanoo, että "hankin sulle rattaat", niin ikinä ei voi tietää mitä sieltä tulee.

Meillekin kävi niin, että tuttavaperhe sanoi, että heillä on varastossa ihan kelvot rattaat, antavat meille ilmaiseksi. No, kun kerta turhina pyörivät, eivätkä rahaa halunneet, niin ajateltiin että menevät vaikka parvekerattaina, jos ei muuta. Sitten kun käytiin hakemassa, niin olivatkin ulkovarastossa sään armoilla, umpihomeessa, kaksi pyörää puhki (kolmipyöräisistä rattaista :) ja muutenkin rotanjyrsimän näköiset. :D Onneksi ei ollut mikään akuutti tarve ja oltiin ostettu jo oman mielen mukaiset käytetyt rattaat. Eivätkä tuttavamme mitään pahaa tarkoittaneet, meillä vain oli "hieman" eriävät näkemykset siitä, millaisilla vehkeillä vauvoja kuljetellaan...

Vierailija
31/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut on kuitenkin niin iso sijoitus, et olisin kieltäynyt tarjouksesta, että saisin juuri sellaiset kuin haluaisin.

Lahja hevosta ei pidä katsoa suuhun. Olisin kunnostanut varavaunuiksi, välillä on tilanteita, joissa kaiken ei tarvitse priimaa olla.

että saan sellaiset vaunut kuin haluan. Käskivät jopa laittaa viestiä millaisia olin ajatellut. Laitoin kuvan markkinoiden varmaan sen hetken halvimmista vaunuista.

Varavaunuiksi emme niitä kunnostaneet, koska olin saanut ystävältäni huomattavasti paremmassa kunnossa olevat yhdistelmät varavaunuiksi mummolaan. Äitini laittoi "hyvän" kiertämään ja oli lahjoittanut ne jollekkin nikkarointitaitoiselle ihmiselle.

Ap

Vierailija
32/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu, että vanhemmat ihmiset ei aina tiedä, että millaisia vaunuja nykyään on ja mitä maksavat. Saattoivat luulla niitä ikivanhoja räyskiä ihan kunnollisiksi. Ystävälläni on kans ongelmana, että hänen lapsensa mummi raahaa ihan kamalia 30 vuotta vanhoja lastentaikkeita kun ne hänen silmissään on ihan hyviä.

Vierailija
33/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, en tajua miksi sulle on vastattu niin ilkeästi. Jos tätisi nimenomaan sanoivat että mennään katsomaan vaunuja, niin onhan se aivan syvältä jos tuovat salaa rotiskot. Mielestäni olet aivan syystä loukkaantunut ! Mielestäni jokainen vauva ja äiti ansaitsevat kunnon vaunut, on ne jotenkin niin tärkeät. Ymmättän että olisit säästänyt itse jos olisit ymmärtänyt ettei tätiesi sanaan voi luottaa, en tiedä miksi sinun olisi pitänyt kunnostaa jotkut vanhat räyskät mummolaan tms, ei roskaa saa tuoda toisten vaiviiksi.

Vierailija
34/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu, että vanhemmat ihmiset ei aina tiedä, että millaisia vaunuja nykyään on ja mitä maksavat. Saattoivat luulla niitä ikivanhoja räyskiä ihan kunnollisiksi. Ystävälläni on kans ongelmana, että hänen lapsensa mummi raahaa ihan kamalia 30 vuotta vanhoja lastentaikkeita kun ne hänen silmissään on ihan hyviä.

Miettikää, mun äiti meinasi ruveta haalimaan sideharsoja ja sidottavia muovikuoria sekä isoa kattilaa (!) harsojen keittämistä (!) varten, kun kuuli raskaudestani. Piti ihan sormella osoittaa kaupassa, että hyllyissä on tosiaan kertakäyttövaippapaketteja ja pestävät kestovaipatkin ovat tarrallisia, helppokäyttöisiä ja ne saa heitettyä pyykinpesukoneeseen. :D Sitä osaa mitä itse on aikoinaan tehnyt.

Vierailija
35/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy?!

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, joiden velvollisuuksiin kuuluu riittävä elatus!

Nyt sinunko pitäisi saada kaikki hyvä, kupattua sukulaisilta?! Ja kiukutella vuosia, kun ei ihan priimaa tullutkaan. Juu, minun lapseni ovat nukkuneet minun vanhoissa vaunuissa.

Vierailija
36/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei ole heidän lapsensakkaan kulkeneet rikkinäisissä ja ruosteisissa vaunuissa, vaikka vauva-ajasta nyt olikin jo reilu kymmenisen vuotta. ja siitä jo tiesi heidän tietävän rattaiden olevan surkeat, koska toivat ne mummolaan ilmoittamatta minulle. Eihän äitini ollut vauvaa saamassa vain minä. No mutta se siitä ja sen asian ajattelemisesta. Onpahan ainakin pohjaa minkä avulla lohdutella siskoa :)

Ap

Vierailija
37/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy?!

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, joiden velvollisuuksiin kuuluu riittävä elatus!

Nyt sinunko pitäisi saada kaikki hyvä, kupattua sukulaisilta?! Ja kiukutella vuosia, kun ei ihan priimaa tullutkaan. Juu, minun lapseni ovat nukkuneet minun vanhoissa vaunuissa.

meillä on lapsen kanssa ihan onnellista. Molemmat vanhemmatkin löytyy, eri osoitteista vain. Isä on osallistuva ja on 100% rakastunut ja kiinnostunut lapsestaan. Toisin kuin kaikissa ydinperheissä. Toivottavasti sinunkin perhe-elämäsi paranee, niin ei sinun tarvitse tulla pahaa oloasi purkamaan muihin epäasiallisella tavalla :)

Hyvää jatkoa ja aurinkoa elämääsi.

Ap

Vierailija
38/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei ole heidän lapsensakkaan kulkeneet rikkinäisissä ja ruosteisissa vaunuissa, vaikka vauva-ajasta nyt olikin jo reilu kymmenisen vuotta. ja siitä jo tiesi heidän tietävän rattaiden olevan surkeat,

Esim. mun esikoinen syntyi 13 vuotta sitten ja silloin oli markkinoilla Emmaljungat, Briot ja Emmat. Nyt kun tuttava sai lapsen, niin vauvalla on niin himmmeät avaruusajan kärryt, että en edes meinannut tunnistaa "lastenrattaiksi". Siis jos ne tädit etsivät itselleen tutun näköisiä rattaita, niin luultavasti katselivat vain 20 vuotta vanhoja kärryjä -> takuuvarmasti vanhaa romua, mutta heidän mielestään ihan normaalit lastenrattaat.

Vierailija
39/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että AP saattaa kiukuspäissään vähän liiotella vaunujen huonokuntoisuutta. Tädit eivät välttämättä luvatessaan tajunneet, mitä tulivat luvanneeksi, eivätkä sitten kehdanneet peruakkaan ja ostivat mielestään ihan ok vaunut, joista saisi kunnostamalla ihan käyttökelpoiset.

Itse kierrän tosi paljon kirppsreita, harvoin olen siellä näkee käyttökelvotonta tavaraa.

Vierailija
40/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan yksin.

Osamaksulla vaunut? Eikö miehesi tienaa sen vertaa et ostaa teille vaunut?

Omituista porukkaa,ei pelkästään tädit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän