Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni hermot täteihini! Lupasivat ostaa minulle lastenvaunut

Vierailija
16.06.2012 |

Kummitätini ja toinen tätini lupasivat ostaa minulle yhdessä lastenvaunut, siis itse ehdottivat, että he ostavat.

Itse olin pienituloinen ja tarkoitukseni oli ostaa osamaksulla uudet vaunut (edulliset) tai jos olisin löytänyt hyvät käytetyt halvalla.

No minä en sitten stressannut vaunuasiaa, koska tädit olivat luvanneet hommata ne vaunut. Sanoivat että käydään katsomassa joku päivä liikkeestä. No sitä päivää ei näkynyt eikä kuulunut, ja kun olin 8kk raskaana, niin hommasin kirpputorilta sellaiset ihan siistit 90-luvun briot. Vaunut olivat tärkeät minulle, koska minulla ei ollut autoa.

No mitä tekevät tädit. Vähän ennen laskettua aikaa toivat äidilleni jotkut vielä vanhemmat briot kuin kirpparilöytöni. Ei muuta vikaa, mutta vaunut olivat ihan takakenossa, koska jouset oli pompittu pilalle, kankaat olivat likaiset ja hämähäkinseittiset, ilmeisesti vaunuja oli säilytetty varastossa. Ilmakumipyöristä kaksi oli puhki ja kaksi vailla ilmaa. Luonnollisesti pyörien metalliosat olivat ruosteessa.

Äitini sitten sanoi, että olin jo hommannut vaunut. Niin tätini tuhahti, että no mihin näitä sitten enää tarvitaan.

Asiasta on jo pian 2 vuotta, mutta korpeaa vieläkin. Varsinkin se, että toivat vaunut "salaa" mummolaan ja se että lupasivat minulle uudet vaunut ja toivat jostain ilmaiseksi saadut kauheat rotiskot jotka minun olisi pitänyt viimeisilläni raskaana kauheista selkä- ja liitoskivuista kärsivänä fiksatakkin vielä. Jos olisin tilannut itse vaunut silloin osamaksulla heti (niinkuin olin suunnitellut), niin olisin saanut ne maksettua jo ennen vauvan tuloa. Ärsyttää!

Tuli tämä juttu mieleen, kun tekivät oharin myös siskolleni eräässä tärkessä asiassa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupean olemaan tätiesi puolella... Älä nyt rupea analysoimaan muiden onnellisuutta ja isien osallistumis prosenttia jne.

Uskon että teillä on kaikki todella hyvin, jaksathan kiukutella kaksi vuotta vanhoja asioita. Mutta pysyppä ihan vaan omissa asioissasi, jotka itse toit tänne revitettäväksi.

mielestäni itse päättelit että en ole ehkäissyt ja että lapsellani ei ole toista vanhempaa. Takerruit sivuseikkoihin, etkä puhunut itse aiheesta mitään. Mutta toivottavasti sait itsellesi paremman mielen kun pääsit paremmuuden tunnossasi lyttäämään toista. Minulla on parkkiintunut nahka joten noin pienestä en hätkähdä, jos keksit lisää, niin ilomielin kuuntelen..

Ap

Nyt herätys AP, en ole puhunut sinulle mitään ehkäisystä yms. edellä mainitsemistasi asioista.

Vierailija
2/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ap samastua sun tilanteeseen. Joskus asiat menee vähän mönkyyn kun veemäiset sukulaiset sekaantuu asioihin, ja vielä niin että ensin ITSE tarjoavat apuaan.

Mielestäni tätisi käyttäytyivät tosi huonosti. Kaiken huippu tuo etteivät onnitelleet siskoasi :OO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että tällä palstalla pyörii taas ihan kyrsiintyneitä mammoja ;) Ap, ymmärrän kyllä sinua ja en voi kyllä mitenkään tajuta näiden sukulaisten käytöstä?!

Vierailija
4/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä täällä haukut tätejäsi vaikka olet luultavasti koko ikäsi tiennyt minkälaisia he ovat . Vai ovatko olleet normaaleja ja tämä yltiöpiheys tuli tässä sinun vaunujen kohdalla päälle.

Minun äitini on ihan normaali äiti, mutta umpipihi. Hän aamulla keittaa kahvia, loput laittaa termariini. Päivän mittaan juo termarin tyhjäksi, illalla kahvi on jo ihan kylmää. Ei osta uutta termaria, kun vanha toimii.

Kaikki mitä tuo lapsille on kirppareita ostettu parilla kymmenellä sentillä, body missä on iso lika on ihan tuttua. Onneksi minun lapsuudenystäväni tuli hommaan mukaan. Minä sanon äidilleni että saan tältä ystävältä kaikki vaatteet ja olen kieltänyt ostamasta mitään. Itsehän ne ostan, mutta kunhan olen moisen keksinyt.

Sorry, ne jotka myy niitä likaisia lastenvaatteita kirppareilla, nyt on 1 ostaja vähemmän.

Olen äitiäni kieltänyt ostamasta yhtään mitään. Jos haluaa antaa jotain, voi antaa 2 euroa per lapsi tai yhteensä, joka laitetaan säästöpossuun. Nyt ei ole varmaan vuoteen ostanut enää mitään, antaa aina sen yhden tai useamman kolikon ja hyvä näin.

Ja usko pois, mun äiti tarkoittaa pelkkää hyvää. Hän saisi kohtauksen jos näkisi että maksan jostain lasten t-paidasta 20 euroa, joka on käytössä vain yhden, max 2 kesää.

Vierailija
5/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiilä äiti taas tuo kaikkea sopimatonta, mutta uutta. Liian isoja vaatteita, astioita, vaikka meillä on liikaa jo nyt...

Miten saan tämän loppumaan. Laittamiin vaikka säästöpossun

Tarkoitus on hyvä.

Vierailija
6/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heihin pitää vaan sopeutua, jos meinaan heidän kanssa olla tekemisissä. Tädit varmaan yrittivät parhaansa, mutta aina ei voi onnistua.

Meihin äiti on siskoineen maalta kotoisin ja ovat vähän kaavoihin kannistuneita ja ylppäri yms kutsut lähetään postitse.

Kiva, että edes jälkikäteen soittivat siskollesi.

Jättäkää heidät omaan arvoonsa, kiukuttelulla vaan alennutte heidän tasolleen.

Vierailija
7/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupean olemaan tätiesi puolella... Älä nyt rupea analysoimaan muiden onnellisuutta ja isien osallistumis prosenttia jne.

Uskon että teillä on kaikki todella hyvin, jaksathan kiukutella kaksi vuotta vanhoja asioita. Mutta pysyppä ihan vaan omissa asioissasi, jotka itse toit tänne revitettäväksi.

Minusta on ihan sallittua, että ap ottaa esimerkin erilaisista perheistä, jos kerran hänenkin perhettään arvosteltiin. Mitä väliä sillä, vaikka olisi lesbopari tai lestaadiolaisperhe, kyse oli siitä, että kaksi tätiä ei pitänyt lupaustaan.

Ja totuus on, kuten av:llä olemme todenneet, että nämä ydinperheet eivät ole aina se onnellisin vaihtoehto, ja että uraa luova isukki ei lastensa elämään paljoakaan osallistu.

Vierailija
8/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä olisi hankkinut lapsia, jos ei olisi ollut varaa itse lapsille vaunuja hankkia.

Vierailija
9/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä nyt oikein kiukuttelet?! Tarkoitus oli varmasti hyvä, aina vaan mene ihan putkeen.

Sinulla oli suunnitelma vaunujesi suhteen, olisit pysynyt siinä, mutta iskikö ahneus?!

Onko siinä jotain pahaa, jos sanotaan ääneen, että lapset hankitaan parisuhteeseen, joka on vakaa taloudellisesti, sekä muutenkin. Eikö se ole jokaisen lapsen oikeus?!

Vierailija
10/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin harmistuisin jos joku tois ihan rämät rattaat "lahjaksi". Antaisi mielluummin vaikka parikymppiä rahaa jos jotenkin haluaa osallistua vaunujen hintaan.

En ole itsekään kovin vaativa, kyl ne käytetytkin rattaat voi olla hyvät, kunhan ovat homeettomat, ehyet ja toimivat....todella tökeröä on mitään romurattaita lahjoittaa, joista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mutta meitä on moneksi, toiset harrastaa katteettomia lupauksia, tai ehkä nuo tädit tosiaan järkyttyivät rattaiden hinnoista ja päättivät hätäpäissään hankkia jotkut rattaat ettet vain päätä hankkia heidännkustannuksellaan uusia kaupasta!

Vierailija
11/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä nyt oikein kiukuttelet?! Tarkoitus oli varmasti hyvä, aina vaan mene ihan putkeen.

Sinulla oli suunnitelma vaunujesi suhteen, olisit pysynyt siinä, mutta iskikö ahneus?!

Onko siinä jotain pahaa, jos sanotaan ääneen, että lapset hankitaan parisuhteeseen, joka on vakaa taloudellisesti, sekä muutenkin. Eikö se ole jokaisen lapsen oikeus?!

On niitäkin kun mies häipyy kun lapsi on vielä mahassa tai kun se on pieni. Pitääkö heti lähtee abortoimaan jos mies päättää lähtee? Miehet ovat myös siinä hyviä että saattavat antaa katteettomia lupauksia. Lupaavat olla siinä auttamassa, maksavansa lastensa menot yms. Ja kuinkas sitten käykään? Mies ei ehdi, mies ei ymmärrä miten PALJON rahaa oikeasti menee siihen lapseen. Ja miksi hänen nyt pitäisi se ja se maksaa kun ihan hyvin rutiköyhä äiti voi hoitaa sen osa-maksulla tai ramppaa kirppareilla. Kaikki ei ole niin simppeliä aina :)

Vierailija
12/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naisella ole taloudellista vastuuta perheestään ja itsestään. Ei kai kukaan vastuuntuntoinen aikuinen perusta perhettä pelkän miehen varaan.

Vierailija
13/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakumipyörät tuli vaunuihin vasta 2000-luvun alussa. Jos joku on nähnyt vaivaa ja ostanut rattaisiin uudet renkaat niin tuskin on muutenkaan niin huonoon kuntoon päästänyt kuin kirjoitit.

Vierailija
14/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siskossasi ei sitten ollut mitään vikaa. Vaikka lehdessä olisi kutsu, vanhan etiketin mukaan lähisuku kutsutaan aina henkilökohtaiseti, se on toisten huomioon ottamista.

Ylioppilasjuhlien etikettiin kuuluu, että juhliin ei lähetetä erillistä kutsua. Ylioppilasta saa mennä juhlimaan ja onnittelemaan, kunhan on ottanut selville, että ylioppilas ei ole reputtanut kirjoituksissa.

Ylioppilasjuhliin ei kuulu jäädä asumaan, vaan vieraiden oletetaan vain piipahtavan paikalla. Onhan mahdollista, että vieraiden tulee

käydä päivän aikana useissa eri ylioppilasjuhlissa. Halutessa ylioppilasjuhliin voi pyytää opettajien edustajia vieraiksi. Heidän ei voi kuitenkaan olettaa viipyvän kovinkaan kauaa. Usein opettajat vierailevat myös omatoimisesti parhaiden menestyneiden oppilaidensa luona ja tuovat yhdessä hankkimiaan lahjoja.

Tilanpuutteen vuoksi koulut pyytävät usein, että koululle ylioppilasta tulisi onnittelemaan vain oma perhe ja lähisuku. Ylioppilaalle annettavista lahjoista parhaana pidetään yhtä ruusua ja rahaa kirjekuoressa. Tapakouluttaja Kaarina Suonperä totesi Iltalehdessä vuonna 2006 aiheesta seuraavasti: “Yksi kaunis kukka riittää ja rahaa kirjekuoreen. Rahahuolet ovat tuoreen ylioppilaan sylissä heti.”

Mikäli ei pääse juhliin paikalle, voi ruusut voi toimittaa ylioppilaan lukion kukkapöydälle ylioppilaan nimellä varustettuna. Heti lakitustilaisuuden jälkeen ylioppilasta onnitellaan yksittäisillä ruusuilla. Poikia onnitellaan yleensä punaisilla tai keltaisilla ruusuilla.

Vierailija
15/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädithän nimenomaan eivät tehneet kuten lupasivat ja se suututti ap:ta. Tädit oma-alotteisesti lupasivat ostaa vaunut, sellaiset kuin ap haluaa, ja lupaukseen kuului että mennään yhdessä katsomaan ja ap saa kertoa millaiset haluaa. Ap oli jopa toimittanut kysyttäessä tietoa haluamastaan mallista. Tädit kuitenkin raukkamaisesti pyörsivät lupauksensa, ja vasta loppuraskaudessa kun ap oli jo hankkinut yhdet vaunut, toivat nuo homeiset rikkinäiset kärryt. Eihän tuossa lupaus täyttynyt mitenkään.

Ap, ymmärrän harmituksesi. Neuvoisin että jatkossa pysyt kaukana tuollaisista paskasukulaisista. Ilmeisesti tädeilläsi on joku ongelma eli tavallaan haluavat olla mukana vaikuttamassa joka tilanteeseen mutta aitoa empatiaa ei löydy.

Toivottavasti harmisi unohtuu ja pystyt olemaan sisaresi tukena. Hyvää kesää sinulle ja lapsellesi!

Vierailija
16/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun ei ole edes vaunuihin varaa. Olet yksi niistä turhan useista, joka tulee mun rahapussilleni mukelo kainalossa. Sanon suoraan, että EI kiinnosta kustantaa tällaisia tekeleitä.

Vierailija
17/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naisella ole taloudellista vastuuta perheestään ja itsestään. Ei kai kukaan vastuuntuntoinen aikuinen perusta perhettä pelkän miehen varaan.

.. ja tekevät niitä neropettereitä lisää 'iloksemme'.

Vierailija
18/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy?! Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, joiden velvollisuuksiin kuuluu riittävä elatus! Nyt sinunko pitäisi saada kaikki hyvä, kupattua sukulaisilta?! Ja kiukutella vuosia, kun ei ihan priimaa tullutkaan. Juu, minun lapseni ovat nukkuneet minun vanhoissa vaunuissa.

Vierailija
19/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen.

Anoppi ja appi aivan samanlaisia. Tekevät toisin kuin sanovat.

Ovat luvanneet jotain (koska ovat ostaneet ja avustaneet rahallisesti toisiakn lapsiaan) ja sitä päivää ei tule jollon lupaus täytetään ja lopulta tulee jotain aivan muuta, eli jotain tuollaista ilmaista, samansuuntaista kuin ap:lla.

Appi remppasi tyttärelleent talon. Miehelle lupasivat ostaa pyörän. Sitä päivää ei tullut, koska alkoivatkin ehdotella että mies ottaa isänsä vanhan.

Hohhoijaa. Nyt jo tottunut siihen että ei usko mitään ennen kuin näkee. Valitettavasti lapsetkin näin ovat joutuneet oppia.

Anoppi mm. valehdellut tuovansa lapset kotiin kun ovat pyytäneet sinne ja olemme vieneet. Myöhemmin selviää, että ovat jo etukäteen tienneet että eivät pystykään tuomaan. Tosi inhottavaa kun ei voi luottaa.

Vierailija
20/52 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun ei ole edes vaunuihin varaa. Olet yksi niistä turhan useista, joka tulee mun rahapussilleni mukelo kainalossa. Sanon suoraan, että EI kiinnosta kustantaa tällaisia tekeleitä.

kirjoituksia näiltä häiriintyneiltä. Joku yllä diagnosoi ap:n narsistiksikin. :D Mun mielestä narsistin piirteitä osoittaa pikemminkin tämä yllä lainaamani kirjoittaja.

Ap kirjoitti, että olisi ostanut kärryt osamaksulla, elleivät tädit olisi luvanneet niitä ostaa. Vaunuihin olisi siis ollut varaa.

Luulenpa vähän, että olet itsekin veroraha-asioissa nettosaajien puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän