Jos se nurmikonleikkuu on kynnyskysymys
niin miksi hitossa ei vois hommata robottia.
Vaikka se maksaa jotain 2000e, niin hyttysen pieru jossain 400000 talon hinnassa, tai edes 200000e hinnassa.
Ja varmasti naapurustosta löytyy ahrera teini, joka 20eurolla hurauttaa nurtsin.
Kommentit (7)
Niin kenelle kynnyskysymys ja mistä
mutta kun se nurmikonleikkuu on niin työlästä.
Niin kenelle kynnyskysymys ja mistä
mutta kun se nurmikonleikkuu on niin työlästä.
Mulle yleensäki pihatyöt ovat este, en halua tehdä sellaisia. Mulle riittää pari purkissa olevaa yrttiä ja kukkaa kesällä, talvella kanervat korissa. Ei kitkemistä, ei nurmenleikkuuta, ei lumitöitä, ei haravointia jne
Lisäksi en halua remontoida ja korjata mitään itse, enkä huolehtia putkien kunnosta jne.
Lisäksi kerrostalon voi jättää kuukaudeksi yksin, omakotitaloa on vaikeampi jättää varkaita ajatellen.
Lisäksi haluan asua keskustassa (isossa kaupungissa) joten se ei onnistu omakotitalossa
Pihalle voi tehdä paljon sellaista, että nurmikkoa ei jää paljoa leikattavaksi.
Muutoksia voi aina tehdä.
se robotti tai naapurin teini myös pudonneet lehdet, istuttaa kukat, hoitaa puut ja pensaat, luo lumet, huoltaa pihakalusteet ja grillin, kompostoi, korjaa ja huoltaa aidat ja talon ulkopuolen, pesee ikkunat, poimii marjat ja säilöö ne, kastelee kukat ja istutukset, kitkee rikkaruohot, siivoaa lasten lelut, tilaa multaa ja sepeliä ja halkoja ja ja ja.
Kaipa siihenkin työntekijän saisi mutta vois maksaa vähän liikaa.
Miten joillekin on niin vaikea tajuta, että toiset nyt vain tykkäävät eri asumismuodosta kuin itse? Ihan riippumatta lumenluonnista tai ruohonleikkuusta.
Ja miksi se on joillekin niin tärkeää korostaa sitä oman asumismuotonsa erinomaisuutta? Meitä on moneen lähtöön, yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmas ehkä anopista. Mä ymmärtäisin yhden asumismuotoketjun, mutta nyt näitä "apua, joku asuu kerrostalossa" -ketjuja ja niiden perään näitä omakotiasumisen helppoutta kehuvia ketjuja on ollut kymmeniä viime viikkoina.
Jollain on tosi tosi paha päähänpinttymä.
Miten joillekin on niin vaikea tajuta, että toiset nyt vain tykkäävät eri asumismuodosta kuin itse? Ihan riippumatta lumenluonnista tai ruohonleikkuusta.
Ja miksi se on joillekin niin tärkeää korostaa sitä oman asumismuotonsa erinomaisuutta? Meitä on moneen lähtöön, yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmas ehkä anopista. Mä ymmärtäisin yhden asumismuotoketjun, mutta nyt näitä "apua, joku asuu kerrostalossa" -ketjuja ja niiden perään näitä omakotiasumisen helppoutta kehuvia ketjuja on ollut kymmeniä viime viikkoina.
Jollain on tosi tosi paha päähänpinttymä.
Hauskintahan näissä ketjuissa on se, että jos joku listaa tyyliin 5 - 10 syytä, miksei halua asua omakotitalossa, niin listalta poimintaan yksi syy, joka sitten "ratkaistaan".
Tosin, yleensäkin tämän palstan hauska puoli on se, että ystävälliset ihmiset pyrkivät ratkaisemaan ongelmia, joita ei ole. Siis, omakotitalossa asumttomuus ei varmaan ole mikään ongelma, mihin on ihan pakko puuttua.
Oscar.
Rakastan kerrostaloa, huoltoyhtiötä jne.
Omakotiasumisessa rempat suoraan omasta kukkarosta kerralla, huoltotöitä ja muuta sellaista liikaa.
T. 20 vuotta riitti ja seuraavta 20 vuotta kivassa kerrostaloyhtiössä