Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään kevyempää kun lastens.ilmoitus?

Vierailija
15.06.2012 |

Kysessä on lasten isä. En uskalla tehdä lastesuojeluilmoa, mutta jotenkin minun tulisi jonnekin ilmoittaa tapahtuma, minkä vuoksi en aio enään lasta isälleen antaa.

Jotakin sellaista mikä kuitenkin tuo huoleni esiin ja perustelut päätökselleni.

Voinko vain soittaa lastenvalvontaan, jotta merkkaisivat asian ylös?

Kamalien tapahtumien lomassa yksi lapsista sai punottavan ja turvonneen silmän. Otin silmästä kuvan.

Tiedän, että pelkkä huoli riittää perusteeksi ettei lapsia ole pakko antaa etävanhemmalle. Hän ei ikinä uskaltaisi viedä asiaa oikeuteen, sillä tietää tappionsa etukäteen.

Toivon vaan koko sydämestäni, että hänen uusi puolisonsa tajuaisi lähteä lapsineen.

Lasten isä oli mm. kuristanut häntä ja heitellyt tavaroita ja rikkonut paikkoja. Omat lapseni kertoi avoimesti kauhuissaan tapahtumista.

En tiennyt asioista ennen kuin lapset tuotiin kotiin ja sitten kertoivat.

Uskon heitä sillä vastaavan takia aikanaan itse erosin heidän isästä.

Oli pitkään niin ettei lapset hänellä käyneet ja nyt oli kauan mennyt hyvin, ehkä tämän uuden naisen ansiosta niin annoin lasten mennä heille.

Nyt riitti. Kuulosti niin siltä, että olisi voinut käydä ihan mitä vain!

Mitä teen etten saa sitä ukkoa kumminkaan kannoilleni missään? Ettei meidän tarvitse pelätä? Siksi lastens.ilmo tuntuu liian isolta, vaikka paikallaan olisikin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lastensuojeluilmoitus on se ainoa väylä.

Vierailija
2/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja soita sille naiselle, ja neuvo ystävällisesti pakkaamaan omat ja lastensa kamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin mihin ratkaisuun itse olen päätynyt ja pohdin ilmoituksen tekoa.

Josko se pistäisi hänetkin miettimään omaa ja lapsensa parasta?

Pohdin myös, että vienkö pojan sairaanhoitajan näytille tarkistamaan silmän ja he sitten voivat ilmoituksen tehdä jos tekevät?

Poika voisi itse kertoa tapahtumista. On vasta 8v. joten sillä ei ole painoarvoa oikeudessa, mutta silti.

AP

Vierailija
4/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat nyt sekoittaa maan ja lait.

Pahoinpitelyjutuissa yms.jo vastasyntyneellä on painoarvoa joten älä nyt herra isä vähättele 8-vuotiaan lapsen kertomaa.Se todellakin kuvineen otetaan oikeudenkäynnissä huomioon rankalla kädellä.

Vierailija
5/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskieltoa varten tarvitaan näyttöä, ja tuo jos mikä on sitä. Lastasi on pahoinpidelty, toimi nyt.

Terveisin toinen, joka lähti lopulta väkivallan takia

Vierailija
6/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 11 vai 12-vuotiaana esim. sen suhteen haluavatko mennä isälleen vai ei.

Muuta en oikein keksi kun se, että joku ammattilainen näkisi silmän ja sen toteaminen jäisi pojan tietoihin ja löytyisi sieltä tarvittaessa.

AP

Vierailija
7/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot siellä mitä on tapahtunut ja lääkärit antavat lausunnon niistä jäljistä ja sitten rikosilmoitus lapsen pahoinpitelystä ja se lastensuojeluilmoituskin varmaan tehdään suoraan sieltä lääkäriltä!

Kaikin voimin teet töitä, ettei se hirviö pääse koskemaan teihin enää! Älä elä pelossa, muuten et pysty toimia! Pelkokin häviää, kun saat asiat kuntoon.

Vierailija
8/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki vielä lääkäriin ja hän kirjoittaa mitä kirjoittaa, tekee ilmon, jos tekee.

Vierailija
9/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei haluakaan minulle vastata. :(

Tiedän sen häpeän tunteen kun joku saa tietää toisen toilailuista. Kun ymmärtäisi ettei hänen tarvitse hävetä, mutta toki laitettava nyt lapsensa edelle.

ap

Vierailija
10/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei haluakaan minulle vastata. :(

Tiedän sen häpeän tunteen kun joku saa tietää toisen toilailuista. Kun ymmärtäisi ettei hänen tarvitse hävetä, mutta toki laitettava nyt lapsensa edelle.

ap

hän on itse soppansa keittänyt. Pidä sinä huoli omasta sopastasi! Nyt menet lapsen kanssa lääkäriin. Jos sieltä ei tehdä lastensuojeluilmoitusta niin teet sen itse. Ja tietenkin teet rikosilmoituksen pahoinpitelystä. Alaikäisiäkin lapsia kuullaan poliisin haastattelemana. Jos siellä on ollut monta lasta tilannetta seuraamassa niin on jo jotain näyttöäkin. Laita nyt rullat rullaamaan ja tee asialle jotain! Muuten elätte pelko perseessä koko loppuelämänne!

Vierailija
11/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lastensuojeluilmoitus. sinun ei tarvitse tehdä sitä siis itse. heillä on velvollisuus tehdä se ihan lain mukaan.

vie lapsi lääkäriin.

Vierailija
12/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ei tarvita.

Vierailija
13/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskon heitä sillä vastaavan takia aikanaan itse erosin heidän isästä" Lapsenko pitäisi kestää ja sopeutua tälläiseen. Sinä aikuisena ihmisenä erosit, mutta altistat lapsen vaaralle. Se, kuin hiljainen hyväksyntä olla olematta lapsen puolella.

Vierailija
14/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät asian sikseen tai viet lapsen vain lääkäriin, etkä tee rikosilmoitusta tai lastensuojeluilmoitusta, olet kohta itse korvia myöten kusessa. Asia voi nimittäin kääntyä sinua itseäsi vastaan ja sinusta tehdään kohta ilmoitus.

nimim: kantapään kautta asian oppinut.

Vierailija
15/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäyjän vain käyttöksen mahdollistajan?!

Aikuiselle toivot hyvää, mutta altistat puolutuskyvyttömän kaltoinkohtelulle. V****, mikä jeesustelia, herää jo.

Itsesi hoidit kuiville, mutta lapsesi heität ilmaan ja toivot, että joku ottaisi kopin, mutta maahan tömähti ja pahasti.

Vierailija
16/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingoittunut?

Jos isä on kajonnut lapseen niin äkkiä lääkärille näytille ja rikosilmoitus miehestä!

Lastensuojeluilmoitus hoituu viranomaisten toimesta.

Vierailija
17/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä siellä on tapahtunut kun lapset silmä on vahingoittunut? Jos isä on kajonnut lapseen niin äkkiä lääkärille näytille ja rikosilmoitus miehestä! Lastensuojeluilmoitus hoituu viranomaisten toimesta.

Onko isä edes auttanut tapahtunutta vai onko kyseessä ihan vaan näitä pikku kolhuja joita lapsille sattuu.

Vierailija
18/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä siellä on tapahtunut kun lapset silmä on vahingoittunut? Jos isä on kajonnut lapseen niin äkkiä lääkärille näytille ja rikosilmoitus miehestä! Lastensuojeluilmoitus hoituu viranomaisten toimesta.

Onko isä edes auttanut tapahtunutta vai onko kyseessä ihan vaan näitä pikku kolhuja joita lapsille sattuu.

että isä oli kuristanut lasta ja heitellyt ja rikkonut tavaroita. Varmaankin joku tavara osunut lasta silmään tmv.

Vierailija
19/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin myös, että vienkö pojan sairaanhoitajan näytille tarkistamaan silmän ja he sitten voivat ilmoituksen tehdä jos tekevät?

Poika voisi itse kertoa tapahtumista.

Tee juuri näin! Kuten muut kirjoittajat ovat jo maininneet, terveydenhuollon työntekijöillä on velvollisuus tehdä ilmoitus.

Olen itse myös sellaisessa työssä, jossa minulla on velvollisuus tehdä ls-ilmoitus ja kerran tein juurikin tilanteesta, jossa toinen vanhempi pelkäsi toista. Tiesi kyllä tilanteesta, mutta minun oli virkamiehenä helpompi ottaa vihat niskoilleni ilmoituksesta. Ilmoahan ei voi tehdä, jos toinen vanhempi kertoo, että lapsi on kertonut jne, mutta tässäkin lapsi kertoi minulle suoraan asiasta, jolloin ilmoituksen voi ja se pitää tehdä.

Voimia!

Vierailija
20/20 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä oli kuristanut lasta ja heitellyt ja rikkonut tavaroita. Varmaankin joku tavara osunut lasta silmään tmv.

siis uutta naista oli kuristettu. No, ehkä se jokin viskelty tavara on osunut lasta, tai isä tönäissyt raivonpuuskissaan sitä lasta.