Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkkiä, apua! Eläinlääkärit! Mikä tämä on? Kuva!

Vierailija
15.06.2012 |

Kissan sisäreidessä, n. 2-3cm mittaa. Huomenna vasta päästään eläinlääkäriin.

Puremajälki?

Mitä voin tehdä? muuta kuin odottaa aamua..

Kuva ei herkille.

[URL]http://aijaa.com/0045110369074[/URL]

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan räjähtäneeltä rasvapatilta. tai sitten fisteli...

Vierailija
22/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku hoidettavissa oleva ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eläinlääkäri kertoi? Mua ihan pelottaa ja täysi sympatia sinulle ja kissallesi :(

Ennen kello kasia??? Joo.

Vierailija
24/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan räjähtäneeltä rasvapatilta. tai sitten fisteli...

Vierailija
25/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eläinlääkäri kertoi? Mua ihan pelottaa ja täysi sympatia sinulle ja kissallesi :(

Ennen kello kasia??? Joo.

Juu senkin tyhmä (vai väärällä jalalla herännyt??)

minä olisin jo soittanut ja ehkäpä sieltä olis jo vastattukin. Mutta jos asia ei sua kiinnosta,niin mitä sä tähän edes kommentoit..

Vierailija
26/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman ajattelematon vain olet.

Vierailija
27/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatioista. Eläinlääkäri määräsi kissalle antibioottikuurin. Oli myös mieltä, että on puremajälki. Aikaa emme saaneet vaan puhelinreseptin apteekkiin. Kuvailin jäljen niin hyvin, kun vaan osasin.

Tuo kamala reikä oli nyt pienemmän näköinen, ei niin turvoksissa. Mutta nyt eritti...

Lisään mahdollisesti uuden kuvan haavasta, kunhan ehdin.

Ap

Vierailija
28/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivityksestä ap! Toivottavasti kissa toipuu.

Vierailija
29/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmään ainakin näyttää että haavassa olisi joku lihansyöjä bakteeri. :S Tai sitten se on vain onkalohaava. Vaikea sanoa. :/

Vierailija
30/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleisiä nämä lihansyöjäbakteerit muka ovat? En ole koskaan kuullutkaan, että sellaista olisi Suomessa tavattu.

Vierailija
31/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koirankasvattaja ja nähtyäni tuon kuvan mieleen tuli ensiksi puhjennut rasvapatti tai avanne, tosin avanteelle tuo paikka ei ole tavallinen. Mulla kerran tullut koiralle avanne anaalirauhasten alueelle takamukseen ja se näytti aikalailla tuollaiselta kuopalta myös. Olen myös nähnyt koiran jolle oli hammasjuuritulehdus puhjennut avanteeksi naamalle ja sillä oli silmän alla tuollainen syvä reikä.

Vierailija
32/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten että jos tuo tosiaan on puremajälki niin mikään tuore sellainen se ei ole, koska nuo reunat on noin siistit eikä missään näy kuivunutta verta tai mitään. Pikemminkin näyttäisi sellaiselta että on voinut jostain puremajäljestä tulla vaikka ihon alle paise (tulehdus) ja se on sitten puhjennut läpi, tai muuten vaan kroonistunut tulehdus oltuaan niin pitkään. Tuo kun ei näytä erityisen äkäisen tulehtuneelta ja ärtyneeltä tuosta iholta, ei ole turvonnut eikä punainen, ihan kuin se olisi jossain syvemmällä se itse tulehdus.

Vierailija
33/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmään ainakin näyttää että haavassa olisi joku lihansyöjä bakteeri. :S Tai sitten se on vain onkalohaava. Vaikea sanoa. :/

mutta yleensä mä ajattelen paniikissa kaikkein kauheinta :) Mutta nuo kaksi reikää muodostavat onkalon, siksi se vois olla puremasta.

Toivon, että antibiootit tehoo, eikä tule mitään hengenvaaraa.

Ap

Vierailija
34/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet näkemättä? Oli sen verran vinkeen näkönen etten todellakaan ois suostunut ottaa pelkkiä antibiootteja ilman että lääkäri ois tutkinut kissan. Meilläpäin ei kyllä muutenkaan edes silmätulehdukseen saa lääkkeitä ilman että tutkitaan. Mutta tuohon olisin jo itse vaatinut tutkimukset.

Vierailija
35/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten että jos tuo tosiaan on puremajälki niin mikään tuore sellainen se ei ole, koska nuo reunat on noin siistit eikä missään näy kuivunutta verta tai mitään. Pikemminkin näyttäisi sellaiselta että on voinut jostain puremajäljestä tulla vaikka ihon alle paise (tulehdus) ja se on sitten puhjennut läpi, tai muuten vaan kroonistunut tulehdus oltuaan niin pitkään. Tuo kun ei näytä erityisen äkäisen tulehtuneelta ja ärtyneeltä tuosta iholta, ei ole turvonnut eikä punainen, ihan kuin se olisi jossain syvemmällä se itse tulehdus.

mutta koiranomistajana olen nähnyt saman tyyppisen reiän koiran niskassa ja se oli puremajälki. Ei vuotanut verta sekään, oli hyvin "kuiva" ammottava reikä nahassa siistein reunoin. Eli hammas oli puhkaissut nahan muttei yltänyt lihaan asti.

Vierailija
36/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, tarvii varmaan soittaa vielä klinikalle, jos sieltä sais ajan.

Aiemmin en ole kissalla tosiaan huomannut mitään, vaikka meillä on päivittäin "vatsansilittelysessiot", silloin se makaa selällään jalat sivuilla. Sillä tapaa haavan huomasinkin

:(

ap

Vierailija
37/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis toissa iltana, kun oli se kohtaaminen (matsi) koiran kanssa, kissa ei tullut yöksi sisälle. :(

Eilen aamulla, kun otin sen syliin, tunsin käteeni märkää perskarvoista. Luulin, että se alkaa poikimaan ja vuotaa siksi. Illalla vasta karmeus paljastui.

ap

Vierailija
38/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin vielä klinikalle ja heillä ei ollut vapaita aikoja. :( sieltä neuvoivat antamaan sen toisen lääkärin määräämän kuurin ja suihkimaan petadinea.

sitten maanantaina soittoa heille, jos tilanne ei ole muuttunut paremmaksi.

ap

Vierailija
39/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinlääkäreillä on velvollisuus ottaa vakavat asiat heti käsittelyyn? Eikö paikkakunnallasi ole muita esim. yksityisiä el.lääkäreitä? Onko kissallasi vakuutus joka sitten korvaisi mahdollisesti käynnin yksityisellä?

Vierailija
40/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa pyytänyt katsomaan tuota kuvaa edes...